שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "התמונות לא הרשימו אותי". אז איך יוסי ושירה בכל זאת התחתנו דרך שבע ברכות?

"התמונות לא הרשימו אותי". אז איך יוסי ושירה בכל זאת התחתנו דרך שבע ברכות?

יוסי ושירה הכירו דרך אתר שבע ברכות. השידוך כמעט נפל בגלל התמונות של יוסי, שלא שיקפו את מראהו האמיתי, אבל תוך ארבע פגישות הם כבר התכוננו לחתונה. ראיון מרגש שסוגר מעגל

השיחה שלי עם יוסי ושירה, נשואים טריים בני 29, מעניינת במיוחד. הם מדברים לסירוגין, כל אחד בשטף ובהתלהבות משלו, ולי נותר רק להקשיב.

אני משוחחת איתם חודשים מספר לאחת חתונתם, שנערכה לאחר ההכרויות דרך אתר שבע ברכות – הכרויות לדתיים. מדהים לראות איך אף על פי שהסיפורים שלהם מצטלבים, נראה שכל אחד מהם חווה חוויה שונה לחלוטין עד לרגע החתונה המאושר, גם לאחר שכבר נפגשו. מה שכן, את האושר שמציף אותם בכל מילה, קשה לפספס.

איך הגעתם לאתר שבע ברכות?

יוסי: "הרבה זמן הייתי בשידוכים, בעיקר דרך שדכנים ושדכניות. גם חברים ניסו להציע לי שידוכים, אבל שום דבר לא הצליח. אבא שלי הוא זה שסיפר לי על אתר שבע ברכות, אבל בהתחלה לא רציתי להיכנס לשם. זה דיסקרטי והכל, וכשנכנסתי לאתר התרשמתי לטובה, אבל חששתי – מי יודע מי יהיה שם, מה יכול להיות... בקיצור, פחדתי. בסוף, אבא שלי שכנע אותי. 'מה יש לך להפסיד?', הוא שאל אותי, ותכל'ס, הוא צדק. נרשמתי לאתר, ובמשך תקופה קצרה ניסיתי ליצור קשרים דרכו. הצעות עלו וירדו, אבל לא יצא מזה כלום. עד שראיתי את הפנייה של שירה".

שירה: "קודם כל, יוסי בתשובה הרבה יותר זמן ממני. אני בתשובה ממש רק שנה וחצי, ולפני כן שמרתי שבת במשך כמה שנים. הסיפור שלי מתחיל כבר אז... כששמרתי שבת אבל גם הלכתי ברגל לים – הייתי ממש בורה בהלכות. יש לי אח ואחות שחזרו בתשובה, אבל הם אף פעם לא חשבו שאפשר לדבר איתי על הנושא או שיש סיכוי שארצה גם כן לחזור בתשובה, כי הייתי מתלבשת בצורה חשופה באופן ממש קיצוני, לא נראיתי כמו מישהי שבורא עולם מעניין אותה במיוחד. פתאום נכנס לי לראש שאני רוצה להתחתן עם מישהו דתי. אמרתי את זה לאמא שלי, והיא היתה בהלם... בשביל להתחתן עם דתי את צריכה לשמור שבת, לשנות את הלבוש, להיות דתייה בעצמך! לא לגמרי הבנתי מה היא רוצה ממני, אבל פתאום בבת אחת עשיתי בעצמי שינוי. זרקתי את כל הבגדים שהיו לי וקניתי לי חצאיות ושמלות, והתחלתי לשמור שבת. וככה לאט-לאט התחלתי להתחזק. בינתיים, רציתי גם להתחתן.

"בהתחלה חשבתי שאין סיכוי למצוא מישהו דרך אתרים, כי רוב האתרים שהכרתי לא היו רלוונטיים מבחינתי, ברגע שרציתי מישהו דתי... הכרתי את הידברות במהלך ההתחזקות, וככה הגעתי לאתר שבע ברכות. פתחתי שם כרטיס. לקח לי זמן עד שהבנתי שיש סינון באתר, ושלוקח זמן עד שאפשר ליצור קשרים דרכו. וגם אחר כך לא ממש הצלחתי למצוא דרכו שידוכים – יצאתי לפגישה אחת וזהו, במשך תקופה. אז החלטתי שנמאס לי מהאתר. הפכתי את התמונה שלי לחסויה, כך שרק אנשים שאני יצרתי קשר איתם יכלו לראות את התמונה, ועזבתי את האתר".

בינתיים, שירה המשיכה בתהליך ההתחזקות שלה, תוך ליווי של הידברות וגם של ארגון "לב לאחים".

שירה: "אחותי ניסתה לשכנע אותי שאמשיך לחפש שידוך, היא לא הבינה למה אני מחכה", אומרת שירה. "אבל המאמנת שלי מלב לאחים אמרה לי בדיוק להיפך – מה את מנסה לחפש שידוך? את בכלל לא בשלה לזה! רק התחלת את ההתחזקות, את עדיין מחפשת את עצמך, את רק עכשיו מתחילה להבין מה זו תשובה, מה זו תפילה, ברכה... איך תחפשי עכשיו מישהו אחר?

"במשך תקופה הקשבתי לאחותי וניסיתי לצאת לפגישות עם בחורים, אבל כל פעם זה פשוט לא התאים. אמנם חיפשתי מישהו שנמצא ברמה שלי, אבל זה קשה מאד כשנמצאים בתוך התהליך ממש. במקרה אחד הבחור היה כבר דתי מאד, ואני רק בתחילת הדרך, וזה הלחיץ אותו מאד – אולי פתאום אשנה את דעתי ואחזור אחורה? בינתיים גם נרשמתי למדרשה בבני ברק, והייתי ממש ב'אורות'. גם זה קצת הלחיץ בחורים שכבר היו עמוק בתשובה. בכל אופן, בורא עולם כיוון שלא יצא שום דבר מהשידוכים האלה, והחלטתי לקחת קצת הפסקה מכל העניין. רק אחרי תקופה, כשנרגעתי וכבר הייתי יותר מיושבת, והתחלתי את התשובה ממקום שקול יותר, חזרתי לשידוכים – ואז חזרתי גם לאתר שבע ברכות".

 

מה זאת התמונה הזאת?

גם דרך האתר, ההיכרות בין יוסי לשירה היתה מפתיעה ביותר.

יוסי: "ניסיתי כמה שידוכים דרך האתר לפני שירה, אבל הם לא התקדמו בכלל. ואז ראיתי את התמונה של שירה. היה בה משהו שעניין אותי. זה היה מעבר ליופי או למראה של הפנים, היה בה איזשהו זיק שדיבר אלי, הרגשתי שזה שידוך שאני רוצה. אז פניתי אליה בהודעה".

שירה: "פתחתי את שבע ברכות רק בשביל להציץ – ואז ראיתי את ההודעה מיוסי. הסתכלתי בתמונה שלו – זו היתה תמונה שהוא חותך עוגה, לא תמונה ברורה במיוחד, אבל חשבתי שהוא מוצא חן בעיני, אז עניתי להודעה שלו ודיברנו קצת. יצרנו גם קשר טלפוני, ודיברנו יותר משעתיים... היתה שיחה מדהימה, הרגשתי ממש קשורה אליו וידעתי שאני רוצה להיפגש. אבל לפני כן בקשתי ממנו שישלח לי תמונות שלו".

יוסי: "אני לא ממש יודע להצטלם... אבל שלחתי לה מה שהיה לי. השיחה בינינו היתה ממש טובה, הרגשתי מיד שזו הבחורה שאני רוצה להתחתן איתה. התאמנו ממש, מבחינת השקפה, וגם מבחינת המקום שהיינו בו בתשובה. ראיתי שהיא בחורה שמחפשת לבנות בית של תורה, עם ערכים, בית שילך לכיוון חרדי לכל דבר. ממש רציתי שהשידוך הזה יצליח".

שירה: "קיבלתי את התמונות, ונאמר בעדינות – לא התרשמתי. התמונות ממש, אבל ממש לא מצאו חן בעיני. הוא נראה בהן ממש לא טוב. לא ידעתי איך אני הולכת להגיד לו שאני לא מעוניינת להיפגש, אחרי שדיברנו כל כך הרבה. לא היה לי נעים. ומצד שני, השיחה היתה כל כך טובה, שגם לי לא התחשק להפסיד את זה בגלל התמונות... קבענו להיפגש. חשוב לי להגיד שתמיד בניתי לי תמונה מושלמת של איך הבחור שאתחתן איתו צריך להיראות, וכשהתמונות של יוסי לא התאימו לי לדמיון הזה, היה לי ממש קשה. לקח לי זמן לקלוט שצריך פרופורציות, שאף אחד מאיתנו לא מושלם ושהבחור לא חייב להיראות כמו בדמיונות.

"לפני שיצאתי לפגישה, כשעוד לא ידעתי איך הוא נראה במציאות, התארגנתי לפגישה בתחושה שאין סיכוי שזה מתקדם אחרי הפגישה הזאת. הייתי ממש סקפטית. אחותי, שלוותה אותי בכל הדרך של התשובה, בכלל לא ידעה שאני מתכוננת לפגישה, היה לי כל כך ברור שלא יצא מזה כלום, שאפילו לא שיתפתי אותה. אבל פתאום לפני שיצאתי החלטתי בכל זאת לספר לה. בקשתי ממנה שתתפלל עלי, והיא אמרה לי: 'אם יש לי זכויות – אני נותנת אותן לך'. ואני ממש הרגשתי את זה בחוש אחר כך. ממש הרגשתי שהיא העבירה לי זכויות, הכל הלך כל כך טוב משם".

 

אולי פשוט נתחתן?

יוסי: "כל מה שהרגשתי בשיחה התברר לי מיד כנכון כשנפגשנו. ראיתי בחורה ערכית, שמתאימה לי מכל בחינה אפשרית. כבר בפגישה הראשונה אמרתי לעצמי שאני רוצה ללכת מפה לרבנות, לפתוח תיק. שירה פחות התלהבה מהרעיון... אבל אמרתי לה גם בפגישות הבאות שמבחינתי אפשר להתחתן. אולי היא נלחצה ממני קצת, אבל בסופו של דבר, בפגישה הרביעית בינינו כבר הצלחתי לשכנע אותה, ופתחנו תיק ברבנות בחיפה".

שירה: "כן, כבר בפגישה הרביעית פתחנו תיק ברבנות. מצד אחד ידעתי שיוסי הוא השידוך שלי, זה התאים מכל הבחינות. מצד שני, הייתי ממש לחוצה. גם אחרי שפתחנו תיק, הייתי בחרדות. למעשה התחתנו ממש מיד, התעכבנו רק בגלל ספירת העומר שהיתה אז. בחרתי שמלה רק שבוע לפני החתונה, ואת כל שאר הדברים יוסי עשה – הוא קבע עם האולם, הצלם... אני לא הייתי מעורבת בכלום. כל הזמן הייתי בחרדות – מה אני עושה? אולי זו בכלל טעות? אבל בלב ידעתי שאני עושה את הצעד הנכון. והיום – אין תודה גדולה יותר לבורא עולם".

יוסי: "ב"ה, זכיתי בשירה. זכיתי לאישה עם כיסוי ראש ובגדים צנועים, אשה שדוחפת אותי ללמוד בכולל ובעצמה לומדת במדרשה. אין דבר טוב יותר מזה. אם היה, כמו בסיפורים, דג כזה שנותן שלש משאלות – המשאלה הראשונה שהייתי מבקש זה את אשתי".

יש לכם מסר לרווקים ולרווקות שעדיין מחכים לשידוך שלהם?

יוסי: "חוץ מהדברים הברורים של אמונה, אני רוצה שיכירו את אתר שבע ברכות. ובמקביל אני רוצה לומר לכולם – לא לסמוך על התמונות באתר. הן לא תמיד משקפות את מה שנמצא באמת מאחוריהן. מה שחשוב זה הפרטים, המידע האמתי והקשר שנוצר".

שירה: "אני הייתי בררנית מאד בשידוכים. חיפשתי מאד את החיצוניות, לכן כל כך הפריעו לי התמונות של יוסי. בסופו של דבר גיליתי גם בחור יפה תואר, אבל האמת היא, שאחרי שיחת הטלפון המיוחדת ההיא שהיתה לנו, במחשבה לאחור – לא היה אכפת לי גם אם הוא היה מכוער, כי הפנימיות שלו שבתה אותי. בסופו של דבר זכיתי בבעל יפה תואר כמו שרציתי, וגם כזה שעושה לי כבוד, ובעיקר שהולך בדרך התורה. אז גם אני אומרת אותו דבר – לא להסתכל על תמונות. הן לא משקפות. מה שחשוב זה למצוא אדם עם יראת שמים ועם מידות טובות, בעיקר מידות טובות. אי אפשר להתאהב במישהו רע, לא משנה כמה הוא יפה. המידות הטובות הן מה שחשוב באמת".