שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "פעם לא האמנתי שדרך אתר אינטרנט אפשר למצוא זיווג משמיים. טעיתי בגדול"

"פעם לא האמנתי שדרך אתר אינטרנט אפשר למצוא זיווג משמיים. טעיתי בגדול"

שירן התלבטה רבות אם לפתוח כרטיס בשבע ברכות. ואחרי שכבר פתחה – היא החליטה לפני מספר חודשים לסגור אותו. אלא שבדיוק באותו יום בו התכוונה לסגור את הכרטיס, הגיעה אליה הודעה משעשעת מבחור בשם איליה...

שירן, בת 27, חזרה בתשובה לפני שנה. בעקבות התהליך, היה ברור לה מה היא מצפה מבן הזוג שלה לחיים: שיהיה יהודי שומר מצוות, ירא שמיים וקובע עיתים לתורה. אבל איפה מוצאים זיווג שעונה על הציפיות הללו?

"ניסיתי למצוא שידוך דרך כמה אתרים המתיימרים להיות דתיים", מספרת שירן,  "אבל מהר מאד גיליתי שאנשים קוראים לעצמם דתיים, כשבפועל הם בקושי מסורתיים. אדם יכול להעיד על עצמו כעל דתי בעוד למעשה, למשל, הוא אינו שומר נגיעה כלל. חלקם מהאנשים שהכרתי דרך האתרים הללו היו אפילו חילוניים ממש! והרי אם זה מה שהייתי מחפשת יכולתי להירשם לאתר דייטינג כללי, לא לאתר שידוכים המיועד רשמית לציבור הדתי".

קצת אחרי שמחקה את הכרטיסים שלה בכל אותם אתרים, סיפרה לה אמה על אתר 'שבע ברכות' ולחצה עליה להירשם.

שירן היססה תחילה, בגלל ניסיונה הרע עם האתרים הקודמים, אבל לבסוף החליטה לנסות. מהר מאד הבינה שהפעם חוויית המשתמש שלה תהיה שונה לגמרי. "בהתחלה ראיתי שאני מקבלת הודעות באיחור קבוע מזמן השליחה, ולא הבנתי למה. מה, בגלל שהאתר בחינם הממשק שלו כזה לא מתקדם? ואז הבנתי שכל הודעה נבדקת ומסוננת. אני חייבת לומר שמגיע לצוות אתר כל הכבוד על זה – באמת קיבלתי רק הודעות רציניות מאנשים רציניים. כל מי שנפגשתי איתו היה אדם מכובד שידע מה הוא רוצה ובאמת חיפש את זיווגו. ובניגוד לאתרים אחרים – כל המנויים באתר בהם נתקלתי היו דתיים באמת ושומרי נגיעה".

שירן אומרת שהתרשמה לטובה  גם מההשקעה של המשתמשים בפרופילים. "אני העליתי תמונה וגם כתבתי בפירוט על עצמי – כל מה שרלוונטי לגבי מי ששוקל ליצור איתי קשר. ראיתי שרוב האנשים באתר גם נוהגים כך, ולא חוסכים בפרטים: הם משקיעים בלהסביר מי הם ומה הם מחפשים, כך שברור לכל שהם מחפשים זיווג במלוא הרצינות".

למרות החוויה החיובית, לפני מספר חודשים החליטה שירן לסגור את הכרטיס שלה ולעזוב את האתר.

"זה היה אחרי שנפגשתי עם כמה מועמדים, ולא יצא מזה כלום. פשוט התעייפתי. הרגשתי שאני לא מוצאת את עצמי, שפשוט בא לי קצת שקט. אבל כשנכנסתי לאתר כדי לסגור את הכרטיס, מצאתי הודעה מצחיקה שקשה להתעלם ממנה מבחור בשם איליה. גם הוא, כמוני, העלה תמונה ושפע של פרטים לפרופיל שלו, וההודעה ששלח לי היתה רשימת שאלות משעשעת, שבסופה כתב: 'את לא חייבת לענות לי לפי הסדר שכתבתי, אלא באיזה סדר שאת רוצה'. זה הצחיק אותי, והחלטתי לענות".

מה גרם לכם להרגיש שיש פוטנציאל לקשר ביניכם?

"יש דימיון ברקע שלנו. גם הוא בעל תשובה כבר שנה. שנינו מתגוררים בצפון – אני בעכו והוא בקריית שמואל, שזה מרחק של 10 דקות נסיעה. היה נחמד לשנינו לראות מישהו מהאזור שלנו. רציתי מישהו שגם עובד וגם לומד – וזה בדיוק מה שאיליה כתב על עצמו. היה חשוב לי גם השקפה חרדית – והוא רשם שהוא מזדהה כחרדי. וכמובן, גם התמונות שלנו מצאו חן זה בעיני זה".

איליה ושירן החליפו מספרי טלפון והתחילו לשוחח. "הוא היה נשמע ממש בחור לעניין, אבל עדיין המשכתי לחשוב שאני לא בקטע עכשיו, שאני צריכה שקט". בכל זאת, אחרי כמה שיחות טלפון, הם קבעו פגישה.

"עמדתי לטוס לאומן, ונפגשנו בבית קפה ממש לפני הטיסה שלי. היתה לנו כימיה טובה ממש מהתחלה: תקשורת מצוינת, מציאת חן. אחרי הפגישה הזו טסתי לחמישה ימים, אבל כשחזרנו – המשכנו להיפגש. נפגשנו בסך הכל שש פעמים, כשאני מלווה על ידי הרבנית שלי והוא על ידי הרב שלו. הרגשנו שאנחנו צריכים את הייעוץ הצמוד הזה, כי בכל זאת אנחנו בעלי תשובה טריים, ובאנו מעולם שבו כבר ראינו הכל ושמענו הכל".

תוך חודש וחצי, לאיליה ושירן היה כבר ברור שהם מתחתנים, והם הודיעו למשפחות על אירוסיהם.

"אני כל כך שמחה שהשתכנעתי לנסות את שבע ברכות", מסכמת שירן. "היו לי הרבה התלבטויות, וכמו שהרבה חברות שלי לצערי עדיין חושבות – חשבתי פעם שאי אפשר בצורה הזו למצוא זיווג משמיים. אבל זו טעות נוראית לחשוב כך. בדור שלנו יש כל כך הרבה ניסיונות ועיכובים בדרך לזיווג, שמוטלת עלינו החובה לעשות את מלוא ההשתדלות כדי להקים בית בישראל. ברוך השם, אתר שבע ברכות עושה את עבודתו נאמנה, ותמיד נוקיר לו תודה על מה שעשה עבורנו".