שבע ברכות / סיפורי הצלחה / קרובת המשפחה חלמה על הזיווג: טל ואביב - זוג נוסף שנישא דרך שבע ברכות

קרובת המשפחה חלמה על הזיווג: טל ואביב - זוג נוסף שנישא דרך שבע ברכות

"בחלומה, ראתה אותי הקרובה כשאני מאושר, לצד אישה חדשה שפגשתי", מספר אביב. "כבר אז היא אמרה לי: 'האישה הבאה שתפגוש, היא תהיה אשתך. היא תהיה הקשר הנכון בשבילך'". ושניהם ממליצים למי שעדיין מחפש: "דבר ראשון, תירשמו ל'שבע ברכות'"

כשאביב פנה אל טל באתר "שבע ברכות" - הכרויות לדתיים, וביקש להכירה, היא התלבטה קשות האם לענות לו. "ראיתי שהוא מעשן, וזו הייתה הסיבה העיקרית להתלבטות שלי, אבל משהו בכרטיס שלו גרם לי להתעכב", היא משחזרת. "לפי מה שכתב על עצמו, קלטתי שיש בו דברים ששווה לבדוק".

היא החליטה לתת לזה צ'אנס ושלחה לו הודעה: "האם אתה מחובר לר' נחמן?", שאלה. "כל יום", השיב אביב, והיא ידעה שמכאן עוברים לשלב הבא – שיחת טלפון. טל הרגישה שיש בו, בבחור הזה, משהו אחר. משהו באישיות הקורנת ששידרה התמונה שלו, גרם לה לאמון פנימי.

כעבור שלושה ימים של שקט מצדו, החליטה טל לנסות שוב ומבלי להתחשב בשיקולים של אגו ואחרים, 'הסתכנה' ושלחה אליו הודעה נוספת. "כשהוא ראה את ההודעה, הוא מיד התקשר. בשיחה, הנעימה יש לציין, הוא הסביר לי שהוא היה באמצע בדיקת קשר, ולא רצה להתחיל משהו חדש לפני שהוא יודע בוודאות לאן הרוח נושבת".

טל קיבלה את ההסבר, והרגישה שהנה, סוף סוף היא פוגשת אדם כלבבה. "אביב מצא חן בעיניי כבר מהדברים שכתב על עצמו. הרגשתי שיש לנו אותו ראש, שאנחנו מוקסמים מאותם דברים. וגם השיחה איתו לא אכזבה: מאחורי השפופרת גיליתי אדם עם קול מקסים ותבונה נדירה, עם חמימות, חביבות ושמחה יוצאת דופן. הוא היה ממש בראש שלי".

כשהשיחה הלבבית השביעה את רצון שניהם – החליטו להיפגש. "משהו בטון ובאנרגיה של האדם, שידר שמחה גדולה מאוד שבכוחה לשבר כל חומה. פתאום קלטתי שזה מה שחיפשתי כל הזמן, ולא מצאתי".

איזו מין הרגשה זו?

טל מנסה לפסל את הכלי, שיכיל את המילים הנכונות. "אני לא יודעת אם אצליח להסביר את זה, אבל ההרגשה היא שאת יושבת מול נשמה שנפרדת ממנה לפני הרבה מאוד זמן, ואת לא רוצה שהפגישה הזו איתה, תיגמר. התחושה היא של משהו מאוד מוכר, מאוד קרוב. הדיבורים זרמו, האנרגיות שידרו תחושת שייכות".

"ישר קלטתי שזה הזיווג שלי", מפתיע אביב. לא מאמינים שזה אפשרי? חכו שתשמעו את ההשגחה הפרטית שהייתה בכל הסיפור הזה.

 

קרובת המשפחה ראתה את הזיווג בחלומה

עבור אביב היה זה חידוש מרענן שסוף סוף הצליח למצוא בחורה כלבבו. אז מה הפלא שכבר בפגישה הראשונה הרגיש חופשי לבטא את שעל לבו? עבור שניהם מדובר בפרק ב' של החיים, ולאחר כברת הדרך הארוכה שעברו – היה זה רק מתבקש שיצליחו לזהות זה את הטוב של זו. "אבל למרות שלשנינו היה ברור שזה הזיווג, היינו צריכים לעבור תהליך הסתגלות. שנינו עברנו דברים מסוימים עד שהגענו אחד אל השני, והיו המון דברים שהיינו צריכים 'לעכל'. סוג של קפיצה תודעתית, אפשר לומר".

ומי היה ה'נחשון בן עמינדב', מבין שניכם?

"אפשר לומר שאביב. הוא זה ש'קפץ' ראשון אל המים וכבר בפגישה הראשונה דיבר על חתונה. בפגישה השנייה, הכין אותי למפגש עם המשפחה שלו. אני רק הייתי צריכה 'לשחות' אחריו, ולמרות הקושי – זה הרגיש נכון".

אביב, מאיפה הביטחון לדעת שזה הזיווג שלך, ו'לרוץ' איתו קדימה? לא פחדת להתאכזב?

"כבר אחרי השיחה הראשונה עם טל הרגשתי נפלא באופן שקשה לי להסביר, והייתה לי תחושה שזה לא הולך להשתנות לרעה בפגישה. נהפוך הוא. אם כבר שינוי, זה יהיה רק לכיוון החיובי. חוץ מזה, עוד לפני שנפגשנו – היה לי סוג מסוים של תקווה לגבי טל".

אותה תקווה נסובה בעיקר סביב חלום שחלמה עליו קרובת משפחתו. בחלומה, ראתה אותי הקרובה כשאני מאושר, לצד אישה חדשה שפגשתי. כבר אז היא אמרה לי: 'האישה הבאה שתפגוש, היא תהיה אשתך. היא תהיה הקשר הנכון בשבילך'. וכך בדיוק קרה עם טל".

הצעת הנישואין הגיעה אחרי הפגישה הרביעית: אביב כתב לה שיר מרגש, והיא אמרה 'כן'. וכך, חודש וחצי בלבד לאחר ההיכרות, מצאו עצמם בני הזוג מתחת לחופה. "היו הרבה מניעות עד שהגענו לרגע הזה", אומר אביב. "אבל ה' עזר להתגבר על הכל". וטל מוסיפה: "החתונה הייתה מרגשת, קדושה ושמחה. צחקתי המון והייתי באושר ממש גדול".

מסר לרווקים ורווקות שעדיין מחפשים?

טל: "דבר ראשון, תרשמו ל'שבע ברכות'. היתרון שלו הוא בזה שמדובר באתר חינמי לחלוטין, עם פיקוח ו'גב' הלכתי חזק. באתרי הכרויות אחרים, השיקולים הכלכליים פוגעים בחוויית השימוש. אני זוכרת שלא פעם קיבלתי באחד האתרים המסחריים הודעה נוסח: 'עלית בגורל. כעת את יכולה לשלוח הודעות לכל הגברים באתר'. זה הזוי שמגיעים לכזה מצב, וזה אחד הדברים שגרמו לי לעזוב את כל האתרים האחרים, ולהישאר רק ב'שבע ברכות', שבאמת פועל בחינם ולשם שמיים.

"דבר שני, זה לא משנה מה הסטטוס שלכם. בין אתם רווקים צעירים או מבוגרים ובין אם מדובר בפרק ב' שלכם – חשוב לשמור על גחלת השמחה והאמונה, ולא משנה מה עוברים בדרך לזיווג. להחזיק חזק באמונה שזה יקרה. אני נהגתי לרקוד ולדלג בבית במשך שנה, על פי עצת הרב ארוש, מחאתי כפיים ואמרתי תודה על זה שאני עוד לא נשואה. לפי ר' נחמן, מחיאת הכף והרמת הרגליים הן פעולות שממתקות דינים. ברור שהיו לי סיבות ליפול לייאוש, להתעייף נפשית מהחיפוש ולהחליט שאני לא ממשיכה לצעוד. שאני נעצרת. לא פעם הציעו לי גברים שבכלל לא קשורים אליי, שבינם לביני אין ולא יכול להיות שום חיבור. אבל כדי לא להעליב אותם, המשכתי להביע התעניינות. המשכתי לנסות.

"רווקות חייבות לדעת שהשמחה שלהן לא תלויה בשאלה אם 'יש לי' או 'אין לי' חתן. כל רגע של שמחה, מקרב את הישועה שלך. כל רגע של דילוג וריקוד בבית, מסיר ממך הרבה פסולת רגשית. וכל רגע כזה, הוא בחירה שניתנת לך בכל נשימה ונשימה. אם תנצלי את ההזדמנות או לא, זה תלוי רק בך"