שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "התעקשתי שלא להיפגש עם גרוש. היום אני מבינה שטעיתי"; סיפור הצלחה נוסף מבית שבע ברכות

"התעקשתי שלא להיפגש עם גרוש. היום אני מבינה שטעיתי"; סיפור הצלחה נוסף מבית שבע ברכות

רותי כבר כמעט נואשה מלמצוא את זיווגה, אך כמו רבים וטובים לפניה, מצאה את שחיפשה באתר "שבע ברכות". כוח האמונה שלי, גם בנפילות, הוא שהחזיק אותי לאורך כל הדרך"

רותי הייתה רק בת 29 כשפגשה את אורי באתר "שבע ברכות", אתר הכרויות לדתיים. אך עד אז עברה לא מעט קשיים וניסיונות – לא פעם כאלה שהביאו אותה אל קצה התהום, ואיימו להפיל אותה מאמונתה. "פחדתי מאוד שאם זה לא יקרה עכשיו, זה לא יקרה אף פעם, חלילה. רציתי לזכות להיות רעייה ואמא צעירה יחסית".

היות והיה זה פרק ב' שלה, נזהרה רותי מאוד, ובמשך תקופה ארוכה סירבה להיפגש עם גרושים פלוס ילדים. "זה היה עיקרון מאוד חזק אצלי, והתעקשתי על זה במשך למעלה משמונה שנים", היא מסבירה.

מה כל כך הרתיע אותך, בעצם?

"פחדתי לקבל על עצמי 'תיק' שלא אוכל להתמודד איתו. רציתי משהו חלק ובריא, מישהו רווק שיגיע לקשר ללא משקעי עבר".

רותי נחשפה לא פעם לפעילות של "שבע ברכות", ויום אחד החליטה לנסות ולפתוח כרטיס. "קיבלתי די הרבה פניות, אבל אף אחת מהן לא ממש הלהיבה אותי", משחזרת רותי. "חיפשתי משהו שייגע בלב, ושיזיז בו איזה מיתר. אבל משום מה התחושה הזו התעכבה, ולא פעם מצאתי את עצמי נופלת לתהומות הייאוש, וכבר לא מאמינה שאי פעם זה יקרה גם לי. שאצליח באמת ובתמים להכיר מישהו נורמאלי ולחוות איתו זוגיות נפלאה".

הימים עברו, יום רדף יום – ונדמה שדבר לא קורה. "רוב הבחורים בכלל לא היו בסגנון שלי, אבל המשכתי להתפלל ולהאמין, גם אחרי הנפילות. נהגתי לקרוא את סיפורי ההצלחה באתר "שבע ברכות", וזה חיזק אותי מאד להאמין שגם לי יש תקנה, ושגם אני אזכה, בסופו של דבר, בזיווג שלי. חיזקתי את עצמי המון באמונה שזה יקרה מתישהו, רק פחדתי שזה יהיה מאוחר מדי, ולכן עשיתי כל מה שיכולתי לעשות, כדי לקרב את הזיווג ולזכות בו".

 

"כשהבנתי שיש לו ילדה מנישואין קודמים – בלבי, פסלתי אותו מיד"

אחד הדברים שעשתה במטרה לזרז את הישועה שלה הוא תרומה לצדקה "השתתפתי בהמון שיעורי תורה בנושאים שונים, ואחד השיעורים שהכי 'תפס' אותי היה על עניין חשיבות הצדקה, וכמה היא מועילה לזירוז ישועות", אומרת רותי. "כשהבנתי איזה דבר גדול זה, החלטתי לתרום סכום מסוים של כסף, ובלבי כיוונתי שזה יהיה למען הישועה שאני צריכה".

בד בבד, קיבלה על עצמה להגיד 40 יום שיר השירים, בעלות השחר (סביבות חמש לפנות בוקר). חודשיים לאחר מכן זכתה להכיר באתר שבע ברכות את אורי בן ה-35 מאזור הצפון – שאף בעבורו מדובר בפרק ב' של חייו, והינו אב לילדה.

מי פנה למי?

"הוא פנה אליי, אבל כשהבנתי שיש לו ילדה מנישואיו הקודמים – בלבי פסלתי את ההצעה מיד. כתבתי לו שזה לא מתאים, ובירכתי אותו להצלחה בהמשך. אבל אז, במקום לאחל לי 'בהצלחה' בחזרה, הוא פשוט כתב משפט שגרם לי לרצות להכיר את האדם שמאחורי המילים".

והיא החליטה לנסות. "נתתי לו את המספר שלי, וכבר בשיחת הטלפון הראשונה שלנו הרגשתי משהו אחר בקול שלו. השיחה זרמה יפה, הסגנון וההשקפה היו זהים, והרגשתי שיש על מה לדבר". השניים קבעו להיפגש, וגם בפגישה, להפתעתה הרבה של רותי - אורי לא אכזב. "מציאת החן הייתה כמעט מידית, דבר שלא היה לי מעולם, עם אף אחד אחר".

בסופה של הפגישה, אורי לא יכול היה להתאפק ואמר לה בהלצה: "אוי ואבוי אם את אומרת לי 'לא'". ההרגשה הייתה הדדית, כמובן. "כבר אחרי הפגישה השנייה ידענו שאנחנו הולכים לסגור אולם. אני לא מאמינה שאני אומרת את זה בכזו קלות, אבל זה היה עד כדי כך פשוט. החיבור היה משהו שאי אפשר לתאר, וכבר אחרי שבועיים – חגגנו אירוסין".

 

הפרי כמשל לזיווג: עד שהוא לא בשל, זה לא משנה כמה תנסה לנעוץ בו את שיניך

לאחר מכן, חודש בלבד מרגע ההיכרות - נישאו רותי ואורי באולמי 'הנסיכה' בקריות, בשעה טובה ומוצלחת. ואיך הייתה החתונה? "שמחה ברמות אחרות. כל הערב היינו 'מסוחררים' מהריקודים, והרגשנו קדושה מסוג אחר באוויר. עד היום, חצי שנה אחרי, אנחנו מקבלים מחמאות על החתונה שלנו".

ואיך את מרגישה היום בנוגע לילדה שלו מנישואיו הקודמים - האם ה'שד' כל כך נורא כמו שתיארת אותו?

"בכלל לא, נהפוך הוא. היום הילדה קשורה אליי מאד, ואנחנו החברות הכי טובות. לאט לאט למדתי אותה, והבנתי איך אני צריכה להתנהג במערכת היחסים שלנו. והכלל הכי חשוב שלמדתי, הוא לא למהר להתערב ולהביע דעה בכל עניין ועניין. זה יכול להיות קשה מאד כשהוא נמצא רק איתה, אבל בסך הכל צריך להבין שהיא הייתה כאן קודם, הרבה לפני שאני הגעתי לחייו, וצריך לתת לו את המרחב לבנות את הקשר שלו איתה בלי לחץ, לאפשר לו להמשיך להיות אבא שלה".

מסר למחכים ולמחכות?

"אסור לאבד תקווה, או לחשוב שלך זה לא יקרה, חלילה. אם ה' הביא אותך לעולם, גם בן הזוג שלך חייב להיות קיים – למרות שלפעמים חווים קושי גדול עד שמגיעים אליו. כוח האמונה שלי, גם בנפילות, זה מה שהחזיק אותי לאורך כל הדרך. זה מה שנתן לי את הכוח להמשיך להכיר, להמשיך לקוות שזה יקרה. היום אני גם רואה את כל השתלשלות העניינים בחיינו, כהשגחה פרטית נטו. אני, במשך שנים לא הייתי מוכנה להיפגש עם גרושים עם ילדים, אבל כנראה ששנינו הגענו לזמן המתאים, וה' הכין את הקרקע לזה. כבר מאותו משפט שהוא כתב לי בתגובה, ועד לימים האחרונים שלפני הפגישה שלנו, שנינו עברנו דברים שהכשירו אותו לקבל זה את זו. ממש כמו פרי – עד שהוא לא בשל, זה לא משנה כמה תנסה לנעוץ בו את שיניך, זה פשוט לא יילך. אבל מרגע שהוא בשל, טעמו, ריחו וצבעו – נפלאים וערבים לחך".