שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "ברגע בו החלטתי שעליי להתפשר זכיתי לשידוך הטוב ביותר שלי"

"ברגע בו החלטתי שעליי להתפשר זכיתי לשידוך הטוב ביותר שלי"

שרה ואשר עברו במשך השנים האחרונות תהליך של התחזקות מחד וחיפוש שידוך מאידך. כשהגיע הרגע בו אשר חשב שיהיה עליו להתפשר, ושרה כבר ידעה לזהות בפגישה הראשונה אם קיים בכלל כיוון, הם מצאו זה את זו, ויש להם גם מסר: "לעולם אל תפסיקו להתפלל"

לפני חודש בדיוק, בתאריך כ"ג אלול, זכו שרה ואשר לעמוד תחת החופה. שרה ואשר, שניהם בשנות השלושים לחייהם, הספיקו לעבור לא מעט מאז שנכנסו לעולם השידוכים.

"נפגשתי עם הרבה מאוד בחורים", מספרת שרה על עצמה, "גם דרך אתר שבע ברכות – הכרויות לדתיים, וגם עם כאלו שהוצעו לי בדרכים אחרות, אבל הזמן חלף ושום דבר לא זז, כלום לא התקדם. הגעתי כבר לרגע שבו אני יודעת כל כך טוב מה אני מחפשת, עד שכבר בפגישה הראשונה עם בחור הצלחתי לזהות אם הכיוון הוא נכון ויש עם מי להתקדם, אבל זה לא עזר לי, כי לא מצאתי את מי שחיפשתי".

"גם אני הספקתי להיפגש עם הרבה מאוד בחורות", מספר אשר על עצמו, "אבל הייתה לי בעיה – אני מגיע אומנם ממשפחה דתית, אבל אף פעם לא הייתי ממש חזק מבחינה רוחנית. בשלוש השנים האחרונות עברתי תהליך של התקרבות מאוד משמעותית ורציתי שבת הזוג שלי תהיה ברמה רוחנית חזקה, כדי שאוכל להמשיך להתחזק אתה ביחד". אשר התקשה למצוא בחורה כזו בסביבה בה הוא גדל, עד שהגיע לאתר של שבע ברכות. "האתר הזה היה עבורי ברכה אמתית, כי זו למעשה הדרך היחידה שהייתה לי להכיר בחורה ברמה הרוחנית שחיפשתי".

ואילו שרה מציינת שאצלה היה בדיוק אותו הדבר: "גם אני התחזקתי בשנים האחרונות ובתוך שגרת החיים העמוסה של עבודה ולימודים לא הייתה לי הזדמנות להכיר בחורים בדרכים אחרות. על אתר שבע ברכות שמעתי מחברה ומידי פעם הייתי נכנסת אליו, מרפרפת על השמות ומקווה למצוא שם משהו שנראה לי. עד היום שבו מצאתי את בעלי".

 

ואז הכתה בי ההבנה: "זו הבחורה שחיפשתי"

התקופה בה אשר ושרה הכירו זה את זו הייתה בחודש אדר בשנה שעברה. "כבר בפעם השנייה בה נפגשנו הרגשתי שזה משהו אחר ממה שהכרתי עד אז", מספר אשר, "אני זוכר שטיילנו יחד במקום שקט ופסטוראלי ואז פתאום הכתה בי ההבנה: 'זו הבחורה שחיפשתי'. זה היה מרגש כל כך, כי בדיוק באותה תקופה חשבתי לעצמי שאולי אני צריך בכל זאת להתפשר על משהו או להנמיך את הציפיות, הרי אני לא צעיר, והנה פתאום שרה נכנסה לי לחיים ומהרגע הראשון הרגשתי שאני מקבל את הדבר השלם ביותר שיכולתי לבקש. באמת שלא ויתרתי על כלום".

ואילו שרה מוסיפה כי כפי שציינה קודם – בשל הניסיון שהיא צברה בפגישות עם בחורים, היא הצליחה לזהות כבר בפגישה הראשונה אם יש סיכוי שמשהו יתקדם. "ברגע שהגעתי עם אשר לפגישה השנייה זה כבר הוכיח שזה רציני, והאמת היא שגם אני, למרות שאני בחורה די ספקנית, הרגשתי כבר אז שהכיוון הוא ממש-ממש חיובי".

מאז אותה פגישה חלפו להם חודשיים וחצי עד לרגע בו הוצעו הנישואין. "נפגשנו הרבה מאוד באותה תקופה", מציין אשר, "אני לא יכול לומר שלא היו התלבטויות או היסוסים, אבל תמיד אחרי כל ירידה הגיעה עלייה ושנינו הרגשנו שאנו ממש משלימים. התחושה המיוחדת ביותר שלי הייתה שאני כל כך רוצה להתחזק בעבודת הבורא, וזה לא פשוט, אבל הנה יש לי כאן שותפה. ובאמת, כל אחד מאתנו התחזק מאוד בערב החתונה, ומאז שנישאנו אנו מתחזקים יחד. יש לנו עוד דרך ארוכה, אבל כשנמצאים יחד הכל הרבה יותר קל".

 

אל תפסיקו להתפלל

אשר ושרה זכו שחתונתם תתקיים בתאריך כ"ג אלול. "החתונה שלנו הייתה יפהפייה", מספרת שרה בסיפוק, "והכי חשוב – היא הייתה עם הפרדה מלאה בין גברים לנשים, עם אוכל בכשרות גלאט למהדרין ובצניעות המקסימאלית. מבחינתנו הרגשנו שאנו מיישמים בכך את השאיפה שלנו, כי כל אחד מאתנו חלם להקים בית אמתי בקדושה ובטהרה, והנה, אנו זוכים. גם בני המשפחות שלנו, למרות שלא כולם שומרי מצוות כמונו, היו מאושרים ועד עכשיו יש להם אור בעיניים".

רגע מרגש במיוחד היה כאשר דלת האולם נפתחה ובפתח נראה הרב של אשר שבאותם ימים שהה במירון כהכנה לימים הנוראים. הרב הגיע במיוחד לחתונה שהתקיימה במרכז הארץ, כדי לשמח את החתן והכלה. "כל כך התרגשתי מבואו של הרב", מספר אשר, "וזה חיזק אותי מאוד-מאוד".

השבע ברכות האחרון של אשר ושרה התקיים בערב ראש השנה, ושרה מציינת כי אין לה מילים כדי לתאר את התחושה המדהימה ששורה כאשר מגיעים לראש השנה מיד אחרי חתונה. "החתונה עצמה היא כמו פתיחת דף חדש", היא מסבירה, "ומיד לאחר מכן פותחים גם את הדף של השנה החדשה, וככה נכנסים בקדושה ובטהרה לשנה כולה".

ויש לה גם משהו לציין לסיום: "אני זוכרת את ערב ראש השנה בשנה שעברה. זו הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי בה התפללתי מהמקום הכי עמוק בלב, בכיתי המון בתפילות וכשיצאתי מהחג הרגשתי ש'זו השנה שלי'. הרגשתי באופן ברור שתפילותיי התקבלו. אחרי ראש השנה עבר חודש ועוד חודש ולא קרה כלום, אבל לא התייאשתי, והנה, זה לבסוף הגיע. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להגיד גם לאחרים – תפילות עושות הכל, וכמה שכולם יודעים וחופרים על זה – זו האמת. כשאדם מתפלל מכל הלב הוא גם זוכה לבסוף, ואנחנו – זכינו".