שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "קיבלתי את בעלי, יונתן, כמתנה ליום ההולדת שלי"

"קיבלתי את בעלי, יונתן, כמתנה ליום ההולדת שלי"

רחל ויונתן מעולם לא האמינו באתרי היכרויות. רצונם העז להינשא, וסיפורי הצלחות מקרובים וחברים, גרמו לכם בכל זאת לפתוח כרטיס בשבע ברכות. משם, החלו הדברים להתגלגל כשהם רואים השגחה פרטית והתאמה מופלאה על כל צעד ושעל

רחל (24), ויונתן (26) גדלו בבתים שונים מאוד. לו היו נפגשים הם באקראי בימי נעוריהם, ודאי לא היו מסתכלים זה על זו ליותר מרגע דל, ודאי שלא משוחחים, ובטח ובטח שלא חושבים להינשא. רחל גדלה בבית חרדי שגרתי, למדה בסמינר איכותי כמקובל, ואף החליטה בלבה - לא אפגש עם בחור שעובד. "ב"ה בעלי הצדיק יהיה בחור ישיבה, וברבות הימים אף תלמיד חכם אי"ה", כך אמרה לכל שואל.

יונתן, לעומת זאת, גדל אמנם בבית דתי שעם הזמן הלך והתחזק, אך שונה היה מביתה של רחל. יונתן התגייס לצבא, ולאחר מכן החל לעבוד. עם זאת, הקפיד לקבוע עיתים לתורה מידי יום בשעות הערב.

רחל, איך שמעת על שבע ברכות? ומה הביא אותך להירשם לאתר?

"אני בת 24, אני באה מבית חרדי ב"ה, ומגיל 18 אני בשידוכים. יצאתי עם לא מעט בחורים. הלב כל כך רצה להתחתן, אבל ה' החליט אחרת. בסוף, שמעתי על האתר מחברים ובני משפחה. האמת שאף פעם לא האמנתי באתרי היכרויות. לא חשבתי ששם אמצא את הזיווג שלי. חשבתי שהבחורים שם לא מספיק רציניים. שאין שם את מה שאני מחפשת. הגדרתי לעצמי כבר לפני לא מעט שנים, שאני רוצה להתחתן רק עם בחור שלומד כל היום. ובאמת כמה חודשים אחרי שנכנסתי לאתר בפעם הראשונה, סגרתי את הכרטיס שלי. לא מצאתי את מה שחיפשתי".

ומה הביא אותך לפתוח את הכרטיס בשנית?

"המשכתי לשמוע דברים טובים על האתר, וגם רציתי לתת עוד הזדמנות. בפעם השנייה שהייתי באתר מילאתי יותר פרטים, ההצעות השתפרו, והתחלתי להתייחס לזה יותר ברצינות. אני גם רוצה להגיד, שכדי שאחרים ידעו מה חשוב ומה פחות לדעתי, שלא שמתי תמונה באתר. וזה בא ממקום של צניעות. שכל אחת תעשה לפי השקפתה, אבל אני בדעה שיותר נכון שתהיה פגישה של פנים מול פנים, ולא תמונה לתמונה, כי לפעמים מה שרואים במציאות זה בכלל ההפך הגמור מהתמונה".

יונתן, איך אתה הגעת לאתר?

"האמת שבתכל'ס נרשמתי בגלל כיבוד הורים. אמא שלי מאוד רצתה שארשם".

רחל, איך הגבת לפנייה של יונתן?

"האמת שלא פתחתי אותה במשך שבוע וחצי בערך. ראיתי שהוא בעיקר עובד, ולא רק לומד, אז לא התייחסתי לזה ברצינות. תוך כדי כך, נזכרתי שהרב של המשפחה שלנו אמר לאבא שלי שאני צריכה לשמוע הצעות גם מבחורים שעובדים, ולא רק מכאלה שלומדים כל היום. וכך פתחתי את ההודעה, וחוץ מהעניין הזה של העבודה, הכל היה נראה מתאים. החזרתי לו הודעה עוד באותו יום. אודה לאותו רב על עצתו ההיא כל חיי. אגב, אני יכולה לספר שקיבלתי את יונתן כמתנה ליום הולדת. יומיים לפני יום הולדתי הציעו לי אותו, וב"ה משם זה התגלגל לטובה. זו מתנת היום הולדת הכי טובה שיכולתי לקבל".

יונתן, איך התחלת הקשר הייתה מהצד שלך?

"גם אני לא האמנתי באתרים. אבל בכל זאת פתחתי. כל עוד שזה בקדושה ועל פי ההלכה, אפשר וכדאי לנסות בכל מיני דרכים. כשרחל החזירה הודעה, שלחתי לה את המספר של אחותי, ולמעשה מרגע זה היא קשרה בינינו, עזרה בבירורים, תיאמה את הפגישות וכו'".

רחל, מה הרגשת כשיונתן החזיר הודעה?

"הרגשתי שזה הולך למקום טוב. הוא כתב משהו שמאוד מצא חן בעיני- שהוא לא רוצה להתכתב באתר. שזה לא מתאים לו. שאברר עם אחותו, ואם זה נראה מתאים - אז יאללה, להיפגש. בלי משחקים. כך הוא כתב: "אני לא נוהג להתכתב באתר. אם הפרטים מוצאים חן בעינייך יש פה את הנייד של אחותי ומספרי טלפון לבירורים של הרב שלי ושל חבר שלי. אם תרצי - נתקדם, ותשלחי גם מספרי טלפון לבירורים. בהצלחה". ולי זה התאים בול. ובאמת כך היה. דיברתי עם אחותו, ולשני הצדדים זה היה נראה מתאים, ונפגשנו. הכל היה דרכה. הפעם הראשונה שהחלפנו טלפונים הייתה רק בערב של הוורט, אחרי שהוא נגמר..."

ולאחר הבירורים שעלו יפה, החלטתם להיפגש. ספרי על התקופה המשמעותית הזו.

"לאחר הבירורים באמת נפגשנו ב"ה. בפגישות מאוד התלבטתי. לא ידעתי אם זה טוב לי או לא. כי כמו שאמרתי, רציתי מאוד בחור שמשקיע את עיקר זמנו ומרצו בלימוד התורה. אז דיברתי עם ה', והתפללתי וביקשתי ממנו שייתן לי סימן שזה הוא. אגב, בעלי, רצה להמשיך. אצלו הכל היה יותר פשוט".

זו נשמעת התלבטות מאוד לא פשוטה, מה שהתחולל בקרבך. איך הקשר המשיך מהנקודה הזו?

"בפגישה הרביעית החלטתי לקחת אותו לדמות מאוד מאוד חשובה בחיי, כדי לשמוע את דעתה. היא שוחחה איתו, והתרשמה ממנו לטובה ב"ה. לאחר מכן המשכנו את הפגישה במקום אחר, ואז הוא אמר לי כך: "אני לא בחור עובד ולומד, אני בחור לומד ועובד". כלומר הוא שם את הדגש על הלומד, על התורה, למרות שמבחינת הזמן הוא משקיע בלימוד פחות".

איך הרגשת כשהוא אמר לך את זה? זה נראה כמו הסימן שבקשת..

"ברגע שהוא אמר לי את זה ידעתי שה' שלח לי סימן, והרגשתי בלב שזה הוא. זה פשוט משפט ששבה את ליבי. וזה מה שתמיד רציתי. שהתורה תהיה במקום הראשון עבור מי שיהיה בעלי ב"ה. אגב, אחרי שכבר סגרנו וורט, הזכרתי לו את המשפט הזה, והוא לא זכר שהוא אמר אותו... יש לו זיכרון לטווח קצר.. רק שתבינו איך הקב"ה הכניס לו לפה בדיוק את מה שרציתי לשמוע".

יונתן, תראה מה זה - לא האמנת באתרים, והנה בסוף דרך שם ה' גלגל לך את זיווגך.

"כן, ישתבח שמו, יש הפתעות בחיים. האמת היא שאחרי שהעניינים התחילו, הכל קרה מהר יחסית. ב"ה סגרנו וורט לאחר 6 פגישות, וקבענו תאריך לחתונה. כרגע אנחנו כארבעה חודשים אחריה. ואני רוצה להגיד לכם, לכל הצוות של האתר, תודה רבה. ב"ה אתם מקיימים פעילות מאוד גדולה וענפה, בעניין הזיווגים בפרט, ובעניינים קדושים אחרים, ואתם עושים פשוט עבודה מופלאה. הרב זמיר כהן, ה' ישמור עליו אמן, אנחנו מודים לך על כל הגדלת התורה בארץ ובעולם. זכינו ביהלום יקר בדורנו".

יש משהו שתרצו להגיד לקוראים שלנו, שעדיין לא מצאו את זיווגם, והם עוד בדרך שה' מתכנן במיוחד בעבורם?

(רחל עונה) "בהחלט. אני רוצה לפנות לקוראים הרבים, בשם שנינו, ולומר לכם - אל תתייאשו לעולם. תמשיכו להתפלל לה'. תצאו לשידוכים, אל תפסלו גם אם זה לא הכי נראה, כי אתם לא יודעים מה טוב לכם. רק ה' יודע מה הכי טוב לכם. ותאמינו לי, מניסיון אישי, עברתי דרך לא קצרה בעולם השידוכים ב"ה, ואני אומרת לעצמי - היה שווה לי לחכות ולעבור הכל כדי לזכות בבעלי היקר והחשוב, וזה גם הזמן שלי לומר תודה גדולה ועצומה למלך העולם, שאין עוד מלבדו. אבא, תודה - אני אוהבת אותך!"