שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא רציתי לשמוע הצעות שידוכים, התעקשתי שרק הקב"ה יעשה את השידוך שלי. וזה מה שקרה!"

"לא רציתי לשמוע הצעות שידוכים, התעקשתי שרק הקב"ה יעשה את השידוך שלי. וזה מה שקרה!"

יונתן ומירי הכירו דרך אתר 'שבע ברכות' באופן ניסי במיוחד. בדיעבד הסתבר שהם כמעט נפגשו בדרך אחרת...אבל השידוך הזה יועד להתבצע כשרק אלוקים הוא השדכן

כשמירי ה. סיימה את הליכי הגירושין שלה לפני שש שנים, היא לקחה נשימה עמוקה והודיעה לעולם כולו שהיא לא מתכוונת להתחתן שוב. במקום זה, היא התכוונה להקדיש את כל מרצה וכוחותיה לגידול שבעת ילדיה – ולהתאוששות והשתקמות שלה עצמה.

קצת לפני פסח האחרון, עם זאת, היא התחילה לשנות את דעתה. מירי הרגישה שהיא כבר בשלה לזוגיות שניה, אבל גם היתה נחושה שלא לפנות לשדכנים. "שמעתי על אתר 'שבע ברכות' בעבר, והיה לי ברור שאם אני מתחילה לחפש זיווג – אז רק דרך האתר", היא אומרת.

מירי נרשמה לאתר והתחילה לחפש מועמדים מתאימים עם חזות חרדית. מאחר שהיה חשוב לה לדעת מראש שכל מי שהיא יוצרת איתו קשר דרך האתר הוא חרדי, היא התעלמה לגמרי מפרופילים ללא תמונה. "זה למרות שאני עצמי לא כללתי תמונה בפרופיל שלי", היא מציינת. "אבל כתבתי בפרופיל דברים כנים וחשובים לי וקיוויתי שזה יעשה את העבודה".

אחרי ניסיון אחד שלא צלח, נתקלה מירי בתמונתו של יונתן, גרוש ואב לאחד עשר ילדים. יונתן שהיה רשום לאתר כבר למעלה משנה, העלה רק בתקופה האחרונה את התמונה שלו, שהעידה על היותו אדם חרדי. כמו מירי, גם יונתן סרב לחלוטין להצעות שידוכים. "דווקא היה לי ברור לגמרי שאני רוצה להתחתן", הוא אומר, "אבל אמרתי שאני רוצה שהקב"ה בעצמו ישלח לי את הזיווג. לא רוצה שום הצעות מאנשים".

יונתן נראה למירי כמתאים עבורה, אבל היא החליטה לחכות ולא לפנות אליו בעצמה. אחרי שלושה ימים, יונתן שלח לה מסר שכלל אך ורק...סמיילי.

יונתן: "מירי כתבה דברים חזקים מאד ואמיתיים מאד בפרופיל שלה, כשקראתי אותם הרגשתי שזו אישה שיודעת מה זה זיווג שני, ומהם החיים האמיתיים. משום מה, התלבטתי מאד איך לפנות אליה, ובסוף החלטתי לשלוח רק סמיילי".

מירי: "הסמיילי גרם לי לחייך וכתבתי לו חזרה שזה ממש כיף לקבל חיוך על הבוקר. הוא השיב וביקש שנתחיל להתכתב דרך המייל. גם לי התאים מאד להתחיל להכיר בצורה הזו, וזה מה שעשינו".

יונתן: "היא הגיבה בכזה התלהבות ורוח צעירה על הסמיילי, שהבנתי שהימרתי נכון..."

בשלב הזה, מירי מכינה אותי לשמוע: 'סיפור נס מדהים, שאם לא היה קורה לנו בקושי הייתי מאמינים'. מסתבר שכמה שבועות לפני כן, הציעו לביתה של מירי – בחורה בשידוכים – בחור ישיבה מסוים. מירי בררה ואישרה את ההצעה, אבל הצד השני ברר – והודיע שההצעה לא מתאימה לו.

"הבחור הזה היה הבן של יונתן!" היא אומרת. "קרובת משפחה הציעה לבנו של יונתן את הבת שלי. יונתן, ששמע כי אמה של המועמדת גרושה, שאל את הקרובה למה היא לא מציעה לו את האם הגרושה כשידוך...בתגובה אמרה ההיא: 'אמא שלה? אין על מה לדבר. היא לא רוצה להתחתן בשום אופן!'. אז הוא ירד מזה, ברר על המשפחה ובעיקר עלי והחליט שזה לא מתאים.

"כשהתחלנו להתכתב, הוא גילה מיד את שמי האמיתי בכתובת המייל והבין שאני האישה שעליה ועל ביתה הוא בירר! הוא רצה להכיר אותי, והנה, הדבר הזדמן לו...מהר מאד בהתכתבות שלנו הוא הבין שאין כל קשר בין המציאות לבין הסיפורים ששמע עלי. זה הדבר המדהים בשבע ברכות – הצד השני זוכה להכיר אותך בתור דף חלק. באופן כללי, בזיווג שני בירורים הם דבר שמאד מפריע, בגלל כל הסיפורים שמסתובבים סביב הגירושים. כאן הצלחנו לעקוף את זה, והוא הבין די מהר ששמע דברים לא נכונים עלי".

כשהחליט יונתן שיש לשידוך פוטנציאל, הוא חשף את זהותו בפני מירי. "ואז גילינו שבעצם גם המשפחות שלנו כבר מכירות הרבה שנים..." היא צוחקת.

אבל את הסייעתא דשמייא הבלתי רגילה לה זכו רואה מירי לא רק בסיפור היכרותם המופלא. "הגרוש שלי בעצם נטש את הילדים וניתק קשר. בגלל זה, היה לי ברור שאני מוכנה להתחתן רק עם מישהו שמעולם לא וויתר על הילדים שלו. יונתן בדיוק עונה להגדרה הזו – בתקופה מסוימת הוא גידל את כל הילדים לבד, ומאוחר יותר כמה מהם נשארו אצלו למשמורת. אבל מה הנס? בהתחלה רציתי מישהו בגיל שלי, אבל מישהו כזה היה מגיע עם הילדים שלו, שזו הסתגלות קשה יותר לכל המשפחה. אבל אצלנו, מכיוון שיונתן מבוגר ממני ביותר מעשור, הקטנים שלו כבר בישיבות גדולות".

גם הקשר שלו עם ילדיה, היא אומרת, מצוין. "מהפעם הראשונה שהוא פגש אותם הוא אמר להם שאבא יש רק אחד, והוא לא מתיימר להיות אבא שלהם אלא רק הבעל של אמא. הוא גם אמר לי שהוא ינסה לחדש את הקשר בינם לבין אבא שלהם. מה יכולתי לבקש יותר מזה?"

תוך חודש מאז שהכירו, התארסו מירי ויונתן. החתונה תתקיים, בעז"ה, אחרי תשעה באב.

יונתן: "אמרתי את זה גם באירוסין: עשיתי חשבון שכל החיים שלנו היו מחושבנים בדיוק כדי להביא אותנו לנקודה הזו. בשנים האחרונות, כשאנחנו עסקנו בשלנו, הקב"ה עסק בהכנת הזיווג שלנו.

"אני כל כך שמח שקיבלתי את מה שביקשתי – שידוך שהקב"ה בעצמו הביא לי. עד היום לא ביררתי על מירי ואני גם לא רואה צורך לברר – מה שהשם שולח זה נטו ממנו ולא צריך לשאול שאלות".