שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "כבר חשבתי שבחיים לא אתחתן, שמה שאני מחפש פשוט לא קיים"

"כבר חשבתי שבחיים לא אתחתן, שמה שאני מחפש פשוט לא קיים"

אלקנה צולקר כבר כמעט התייאש ממציאת זיווג שיתאים לו, אבל אז הוא נרשם לאתר 'שבע ברכות' והכיר את עדי. החתונה לא איחרה לבוא

במשך שנים ספורות, תר אלקנה צולקר בן ה-31 מיד בנימין, אחר זיווגו. הוא כבר פתח כרטיס בכמה וכמה אתרי הכרויות, אך לא הצליח למצוא את שאהבה נפשו ("בן אדם כנה ואמיתי, שידבר אל הנשמה שלי בדקויות"), וכמעט שנשבר סופית.

עד שיום אחד, הגיעה הישועה בדמות חבר שהתחתן דרך 'שבע ברכות', והמליץ לו בחום להירשם לאתר. "מהרגע ששמעתי על כך ופתחתי כרטיס ב'שבע ברכות', לא הייתי מוכן לשמוע על שום אתר אחר, כולל האתרים הדתיים.

תקופה קצרה לפני שפגש את מי שלימים תהפוך לאשתו – עדי שוקרון, בת ה-30 מאשדוד, נשבר וחשב לעצמו שזה כבר לא יקרה לעולם. "כבר חשבתי שבחיים לא אתחתן. לא האמנתי שמה שאני מחפש, באמת קיים", הוא אומר.

ומה הפלא שזה לקח כל כך הרבה זמן לפגוש אותה? בעוד צולקר התחזק ברוחניתו במשך 10 שנים, עדי הייתה עדיין חילונית, ולא חשבה כלל בכיוון של הדת. "גם הטריגר להתחזקות שלי לא היה משהו ספציפי, וקרה די ב'הפתעה' אחרי שחזרתי ממסע לאומן, אליו נסעתי כחילונית. אחרי אומן קיבלתי החלטה לשמור שבת, אבל זמן קצר אחרי כן כבר קיבלתי על עצמי את כל ה'חבילה' כולל הכל – צניעות, כשרות, תפילות ועוד. זה פשוט היה מתבקש".

ואיך שמעת על 'שבע ברכות'?

"אז זהו, שכאן אני חייבת להקדים ולומר שלכתחילה – כמעט ולא היה סיכוי שאכיר דרך אתר הכרויות. במסגרת עיסוקי כמדריכת כושר ופיזיותרפיסטית, אני פוגשת הרבה אנשים, והרגשתי שבקטע הזה אני לא צריכה תיווך.

"אבל עם הזמן וככל שהתחזקתי, הבנתי שהסיכוי שאמצא מישהו שיתאים לי בדרכים המקובלות, הולך ופוחת, והחלטתי לנסות את מזלי בשבע ברכות".

עד אז, נהגה לקבל הצעות שידוכים מחברים ומשפחה בלבד, אך בכל הפעמים – מעולם לא הכירה אישית את האדם שניסה להציע. לאחר הרישום ל'שבע ברכות', יצאה למספר דייטים עם בחורים מהאתר, אך כשזה לא הסתדר, החליטה 'לפרוש מהעסק' ולהקפיא את כרטיסה.

מה גרם לה לחזור על עקבותיה בשנית, ולהפשיר את כרטיסה? "סיפור מרגש ומיוחד שקראתי באתר 'שבע ברכות', על זוג שהתחתן דרככם. הם שעזרו לי להבין כמה וכמה תובנות לגבי החיים שלי, וגרמו לי להחליט שלא משנה מה יקרה, אני איתכם הולכת עד הסוף", אומרת עדי.

איך עברת את המשוכה הזו?

"החלטתי להשתדל איפה שקשה לי, ולא איפה שקל לי. ממילא לא הייתה דרך אחרת שבה יכולתי להשיג את מבוקשי. אבל גם כאשר חזרתי לאתר, לא חשפתי את התמונה שלי וסיפקתי פרטים דלילים יחסית. האמנתי שהכל זה סיעתא דשמייא, ולא שיווקתי את עצמי יותר מדי".

מי שעשה את הצעד הראשון הוא צולקר, שפנה אליה בגלל ציטוט שכתבה בכרטיסה, ודיבר אל ליבו. כשראתה לראשונה את כרטיסו, הוא לא ממש דיבר אליה אבל היא החליטה בכל זאת, לתת צ'אנס לשיחה טלפונית. "גם בשיחה, לא כזה התלהבתי. אנחנו קצת שונים, והרגשתי שזה פשוט לא זה. אני רצינית וריאלית והוא מאוד רגיש ורוחני, וציפיתי למישהו שיישמע כמוני. מה שבכל זאת הצליח להרשים אותי הוא הנימה הרצינית שזיהיתי בקולו של אלקנה, והחלטתי להפגש איתו כי המדיניות שקבעתי לעצמי היא שאני לא יכולה לדעת מי הזיווג שלי, על סמך נתונים יבשים בכרטיס, ושיחת טלפון".

והיא צדקה שנהגה כך, כי כבר בפגישה הייתה כימיה מסוג אחר. "בתוך השאלות הרגילות על איזה בית אתה רוצה, והאם תהיה טלוויזיה או לא – כבר הרגשנו בנוח יחד, אם כי היינו מאוד זהירים והשתדלנו שלא לשדר טו מאץ' רגש. נורא בחנו אחד את השני, ולא התמסרנו בקלות. גם הפגישות שלאחר מכן היו מאוד מדודות, אך השתדלנו לשמור על הגחלת בשיחות טלפוניות".

ומתי הרגשתם שזה זה?

"כשבינינו לבין עצמנו, לא מצאנו סיבות ל'למה לא'. כשזה הגיע למצב שהכל נראה מתאים, לא רצינו למשוך פגישות שממילא לא ישנו תמונה קיימת, ורק יכולות להזיק. בגלל שנפגשנו סמוך לפסח וספירת העומר, החלטנו שמדברים על החתונה עכשיו, כי אחרת היא תצטרך להידחות בהרבה זמן".

לדברי עדי ואלקנה, לא הייתה הצעה רשמית אבל כן היה שיח שאיפשר התקדמות לכיוון חתונה. "ראיתי שמצד אחד אלקנה רוצה להמשיך ומצד שני קשה לו לעשות את הבחירה בעצמה, ודיברנו על זה שאי אפשר להחליט שנשארים ולא נשארים. ראיתי לנכון לדבר איתו בכנות על מה שאני מרגישה, ועל איך מתקדמים לכיוון חתונה", אומרת עדי, ואלקנה מוסיף שאחרי הפגישה החמישית, כששאל אותה האם תסכים שיעשה אותה לאישה שמחה, וראה את הניצוץ נדלק בעיניה – הבין שהיא שלו. שהיא היא משורש הנשמה...

בשעה טובה ומוצלחת, התקיימה החתונה בי"ז אדר ב' השנה באולמי 'דוריה – חתונה בהפרדה מלאה, למרות המניעות הרבות שהיו על כך. היום היא מאושרת להפליא, אבל עדי לא שוכחת לרגע את המסלול שעברה ומבקשת להעביר מסר קצת ארוך מהרגיל, לאלו שעדיין מחפשים.

בלהט החיפוש שלה אחר הזיווג האמיתי, היא הבינה שברווקות - למרות שחיים את הרצון להתחתן בכל רגע נתון, חייבים להגיע לנקודה מסוימת של אמונה חזקה מאוד, וזו "כל המהות של החוסר הזה", לדבריה. "צריך להבין שהחיפוש לא חייב להסתיים במציאה. אנחנו עושים השתדלות, ומה שייצא מזה הוא רצון ה', וזה הכי טוב בשבילנו. כל הדייטים הלא מוצלחים שעברתי, קירבו אותי בסופו של דבר אל האחד שלי. ליעד הסופי. כן, גם האכזבות הרבות. תחיו מתוך אמונה שאתם בדרך, ועוד שנייה זה מגיע. כי אם אתם לא מאמינים שזה יכול לקרות בשנייה, זה פשוט לא יקרה.

"ברור שיש רגעי שבירה, למי אין? היו לי מלא רגעים כאלה, אבל כשאני מביטה אחורה ורואה את הדרך שעשיתי, ואת עבודת המידות של שבירת האגו שלי בשידוכים ויציאה לדייט גם עם מי שלא ממש נראה לי – אני יודעת שדבר לא ישווה לזה.

"ולסיום חשוב לי להגיד שלכל אחד מאיתנו יש רשימת קניות, וכל אחת הייתה רוצה שדברים מסוימים יהיו בבעלה, אבל לפעמים – ואני אומרת את זה בשיא הכנות – אנחנו לא מבינות מה חשוב לנו באמת ומה הכי מתאים לנו. אנחנו מבולבלות. יושב מולך בחור שלא ממש השקיע בפגישה, שהגיע לא מסודר. אז מה? אסור לך לשפוט על פי זה. תביני, ה' לא מעכב אותך כדי שתסבלי אלא כדי שתלמדי, שתתקלפי, שתביני מה את באמת רוצה. וצריך להתפשר, אבל כמובן שאסור שהפשרות יהיו על רמה רוחנית או מידות לא טובות. אם תלכי עם ה' יד ביד, ותראי לו שאת סומכת עליו במיליון אחוזים – הוא יושיע גם אותך, אין לי ספק בכלל".