שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אמא שלי אמרה שאני בררן מדי, אבל אז פתחתי כרטיס ב’שבע ברכות’ וגיליתי שמה שאני רוצה – באמת קיים"

"אמא שלי אמרה שאני בררן מדי, אבל אז פתחתי כרטיס ב’שבע ברכות’ וגיליתי שמה שאני רוצה – באמת קיים"

חיים ויעל, שניהם גרושים צעירים, פתחו כרטיס ב'שבע ברכות' כמוצא אחרון. הם הכירו, למדו ללכת זה לקראת זה, ולא מזמן הקימו את ביתם יחדיו

במשך שש שנים חיפש חיים את זיווגו. כשהתגרש בתור צעיר בן 22, הוא לא חשב שהדרך אל החופה בשנית תהיה כה ארוכה. אבל המציאות בשטח הסתברה כמאתגרת יותר ממה שחשב.

"הרגשתי שהשדכניות עושות לי טובה", הוא מספר. "הרבה פעמים לא חזרו אלי ואני הייתי צריך לרדוף אחריהן. גם המידע שקיבלתי היה באופן קבוע בלתי מדויק. הייתי נוסע לקצה הארץ, לצפון או לדרום, רק כדי לגלות שהדיווח שקיבלתי הפוך לגמרי מהמציאות! יצאתי כך עם כמעט שלושים בנות ולא הרגשתי שאני קרוב יותר במשהו למצוא את זיווגי האמיתי".

לפני שנתיים, חיים לקח נשימה עמוקה והחליט שהגיע הזמן לנסות משהו חדש. "שמעתי על אתר שבע ברכות והחלטתי לפתוח כרטיס. זו לא היתה החלטה פשוטה: אני חרדי שמגיע ממשפחה חרדית ומציאת שידוך דרך האינטרנט היא לא הדרך המקובלת אצלנו, אבל ראיתי שאני לא מתקדם לשום מקום דרך השידוכים הרגילים. הייתי כבר מיואש. באופן טבעי יש לי ביטחון עצמי מופרז אפילו, אבל אחרי שלושים שידוכים שלא התחילו להתאים אפילו, הרגשתי שאני חייב למצוא אלטרנטיבה".

חיים פתח כרטיס והתחיל לצאת עם בנות שהכיר דרך האתר. "אני חייב לומר שהפגישות שיצאו לי דרך שבע ברכות היו ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהייתי רגיל. בחורה חרדית שפותחת כרטיס בשבע ברכות – היא בחורה רצינית שבאמת רוצה להתחתן, אחרת היא לא הייתה מנסה נתיב לא כל כך שגרתי בציבור החרדי. בנוסף, ההתנהלות של האתר היתה מאד אמינה. לתקופה קצרה גם ניסיתי אתרים אחרים ופשוט גיליתי שהם נוקטים בשקרים ותכסיסים כדי להוציא ממך כסף. בשבע ברכות תמיד הכל היה אמין ומדויק".

אחרי תקופת-מה באתר, חיים גילה את הכרטיס של יעל. כמו הכרטיס של בנות רבות אחרות באתר, הוא לא הכיל תמונה. הוא שלח לה מסר שבו הציע שישלח את תמונתו והיא תשלח את תמונתה.

יעל, גרושה בת 24, התלבטה תחילה, אבל לבסוף הסכימה להצעה. "התמונה שלה מצאה חן בעיני ורציתי להיפגש, אבל היא דווקא לא אהבה את התמונה שלי, וכך ניסתה להוריד אותי מהעניין בצורה דיפלומטית. היא פשוט ניסתה לשכנע אותי שלא כדאי לי להתחתן איתה... יש לה ילד וכולם יודעים שלא קל לגדל ילד, היא רוצה בן זוג עם טלפון כשר ושלי לא כשר...אבל אני לא נרתעתי מכלום ורק המשכתי לבקש שתיתן צ'אנס פעם אחת".

אחרי הפגישה הראשונה הזו, ליעל כבר לא היה ספק שהיא רוצה להמשיך להיפגש עם חיים. "המצחיק הוא, ששנינו כתבנו בהתחלה שמות בדויים בפרופילים שלנו. ורק אחרי כמה פגישות פתאום נזכרנו לעדכן זה את זה איך באמת קוראים לנו...יעל, כמוני, הרגישה שמציאת שידוך דרך אתר היא לא הדרך הרגילה עבור מישהו חרדי מבית. למרבה המזל, חברות שלה עודדו אותה לעשות זאת על בסיס התנסויות חיוביות שלהן".

אם שידוכים הם עניין לא קל כשמדובר בפרק א', לפרק ב' יש סיבוכים ונפתולים משלו. "התקדמנו ממש לאט ובזהירות", מספר חיים. "בזיווג שני מגיעים עם הרבה חששות, הרבה סטיגמות. שנינו נפגשנו לפני הנישואים הראשונים שלנו בקושי חמש פעמים – הפעם נפגשנו 12 פעמים. הרגשנו שאנחנו בונים היכרות לאט לאט ונזהרנו לא להפעיל לחץ. רק בסביבות הפגישה העשירית סיפרנו להורים על תהליך ההיכרות. אין מה לעשות, מי שחווה על בשרו כישלון של נישואים – עבורו זה תמיד יהיה דבר מפחיד יותר".

היו, כמובן, גם קשיים ייחודיים למצבם. "ליעל יש ילד, והיה ברור, בנסיבות שלנו, שמהיום הראשון לנישואים הילד יהיה איתנו. לא היתה אפילו אפשרות שסבא וסבתא ישמרו עליו לכמה ימים, עד שנתרגל למצב החדש. לי יש גם ילד, אבל הוא נמצא אצל גרושתי, כך שהעניין היה פחות קריטי.

"ליעל היה חשוב מאד לדעת שאני אסתדר היטב עם הילד שלה. היא כל הזמן לחצה עלי לפגוש את הילד. אני מצידי אמרתי שיש זמן ושום דבר לא בוער. בשלב מסוים היא אמרה לי שמבחינתה, פגישה שלי עם הילד יותר חשובה מפגישה שלי איתה. אמרתי לה שהיא טועה – הזוגיות היא תמיד במקום הראשון. אחרי הכל הילדים גדלים ומתחתנים ובני הזוג נשארים זה עם זה. אבל בסוף, שראיתי כמה זה חשוב לה, הסכמתי לפגוש את הילד. אמרתי לה שאני בטוח שלא תהיה בעיה כי אני אוהב ילדים ומסתדר איתם, ואכן כך היה. התחלה היא רצתה שנחכה חצי שנה לפחות עד החתונה, אבל כשהיא ראתה שאני והילד באמת מסתדרים, היא כבר לא ראתה צורך לחכות". הזוג נישא לפני שלושה חודשים, ותשמחו לדעת שחיים לא רק מסתדר מצויין עם הילד של יעל אלא שגם הילד של יעל והילד של חיים מסתדרים מצוין ביניהם. "הפכנו כבר למשפחה אחת", מציין חיים בסיפוק.

מה העצות והתובנות שלך עבור אלה שעדיין מחפשים את זיווגם, במיוחד בפרק ב'?

"קודם כל, השימוש באתר שבע ברכות חוסך הרבה זמן, מאמץ ועוגמת נפש. אתה מגיע לפגישה כשאתה יודע הרבה יותר דברים על הצד השני. גם ברור לשניכם מהתחלה שאתם כאן כדי לדבר על אפשרות לנישואים.

"צריך גם לדעת מהם הדברים החשובים באמת שעליהם אתה לא יכול להתפשר. אמא שלי תמיד אמרה לי שאני מידי בררן, אבל עובדה – דרך שבע ברכות מצאתי מישהי שהתברכה ברוב הדברים החשובים לי. לא מאה אחוז מהם – אף פעם אין מאה אחוז – אבל את הדברים שקריטיים לי, קיבלתי.

"וצריך גם לדעת לבוא זה לקראת זה. ליעל לא היה כל כך נוח לשלוח תמונה, אבל היא באה לקראתי ועשתה את זה. והיא רצתה שאני אבוא לפגוש אותה באזור המגורים שלה דווקא – אז באתי לקראתה ועשיתי את זה. זו התנהלות נכונה בעיני.

"בשידוכים של זיווג שני יש גם הרבה יותר התלבטויות, כי כבר עברנו סרטים וחטפנו מכות בחיים. אבל אני מאמין שהחכמה היא להתרכז בבניית העתיד. כשעוסקים בבניית הזיווג הנוכחי, שוכחים מהעבר".