שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אמא אמרה לי: ’תראי איזה בחור נחמד. אולי תיפגשי איתו?"

"אמא אמרה לי: ’תראי איזה בחור נחמד. אולי תיפגשי איתו?"

שלושה שבועות בלבד אחרי שהחבר (רווק, יש לציין) פתח עבור חיים חברון את כרטיסו ב'שבע ברכות' – הוא בעצמו הכיר את זיווגו באתר, ובא עמה בברית הנישואין. מזל טוב לשני הזוגות המאושרים

במשך שנים ספורות, חיזר חיים חברון אחר אבידתו אך לא הצליח להתחקות על עקבותיה. מה הפגיש אותו איתה לבסוף? התושייה של אמה, שעשתה את הצעד המתבקש ופתחה כרטיס באתר 'שבע ברכות', עבור בתה. "אם זה לא יועיל, זה בטח לא יזיק", חשבה לעצמה.

ומה הייתה תגובת הבת – יעל גליציאן, בת ה-28 מירושלים? "היות וכבר נפגשתי עם מעל ל-30 בחורים, בהתחלה לא רציתי לשמוע על זה. עד שיום אחד, אמא קראה לי ואמרה: 'תראי איזה בחור נחמד. אולי תנסי להיפגש איתו?'. זה היה חיים, והוא די מצא חן בעיניי – אז הסכמתי".

גם לחיים חברון בן ה-35 מרמלה, היה עד אז ניסיון לא מבוטל בשידוכים. ברוחניותו התחזק חברון מאז שנת 2006 – אחרי שביקר בסמינרים שונים, והתוודע לרבנים מן השורה כדוגמת הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר ועוד. 

אם רוב האנשים מסתפקים בסמינר אחד או שניים כדי לגבש דעה ולבחור דרך חיים – הרי שבעבור חברון הייתה זו רק 'סיבה למסיבה' רוחנית. "הגעתי למצב כזה שכמעט בכל שבוע, הייתי בשניים-שלושה סמינרים. ואחרי התחזקות של כמה חודשים טובים, החלטתי להיכנס לישיבת 'תורה ואמונה' בירושלים, בה למדתי שלוש שנים".

בד בבד להתחזקות ועוד לפניה, עבד חברון בתעשייה האווירית במשך שש שנים. "בשנה השביעית, ידעתי שאני חייב לברוח משם. הרגשתי כמו עבד נרצע לחומר ולכסף, ועבדתי כל כך קשה בשביל זה – עד שהזוגיות נדחקה לקרן זווית.

"כשעזבתי את העבודה ונכנסתי לישיבה, היה לי חשוב לצבור הרבה ידע וניסיון מעשי בקיום המצוות, ולבנות קודם את עצמי לפני שאני חושב על חתונה ובניית בית. כך שבמשך תקופה ארוכה, מנעתי מעצמי הצעות מהצעות שונות שהגיעו אליי, והחלטתי שלעת עתה אני לא יוצא לדייטים".


אחרי שפתח לו כרטיס, החבר התחתן דרך שבע ברכות

וגם כשכבר החליט שהגיע הזמן, הכרויות דרך שדכנים היו מחוץ לתחום ושלא לדבר על אינטרנט. "השידוכים היו בעיקר מפה לאוזן – מחברים, אנשים שעבדתי איתם, משפחה וכדומה. כשחבר טוב ראה שהזמן עובר ושום דבר לא באמת קורה, הוא החליט לפתוח לי כרטיס ב'שבע ברכות' ללא ידיעתי, ורק הציב לי עובדה קיימת".

ותאמינו או לא, שלושה שבועות בלבד אחרי שהחבר (רווק, יש לציין) פתח עבורו את הכרטיס – הוא בעצמו הכיר את זיווגו באתר 'שבע ברכות', ובא עמה בברית הנישואין זמן קצר לאחר מכן.

"כשראיתי את הכרטיס של יעל באתר, ראיתי בחורה מסוג אחר לגמרי. מה שהכי שבה אותי זה הצניעות והחיוך שלה. כבר אז, במבט אחד בתמונתה - הבנתי למה הייתי צריך לחכות כל כך הרבה שנים לזיווג שלי", מסביר חברון. וזה עוד לפני שידע מה עתיד להתפתח ביניהם, ומה ייצא מהקשר שלהם.

הפגישה הראשונה הייתה מופלאה, לתחושת שניהם. סוף סוף, בפעם הראשונה - לא היו שום לבטים ושום חששות מהבאות, ולאחר כמה פגישות נוספות – הגיעה הצעת הנישואין המיוחלת. באייר האחרון זכו חיים ויעל לבוא בברית הנישואין, באולמי 'שמיים כחולים' ברחובות.

מסר למיואשים?

יעל: "נכון שההמתנה לא קלה, אבל חשוב לעמוד בניסיונות למרות הקשיים. כמה שזה אולי נשמע נדוש, חשוב להיאחז באמונה חזק, מבלי להרפות".

חיים: "הרב שלי אומר שגם בתפילות, צריך להחזיק מאוד חזק. כי בסופו של דבר, בזיווג רואים עין בעין את מה שהתפללת שיהיה או לא יהיה בבן זוגך, ובלי תפילה אי אפשר לקדם שום ישועה. ודבר חשוב נוסף הוא להתחזק ככל שניתן ברוחניות, ולהכין את הכלי של הנשמה, כך שתהיה מסוגל להכיל את הישועה שאתה מבקש. הידברות היו שליחים טובים בעבורנו, ואני מקווה שגם בעבורכם. רק תנסו".