שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "היה בינינו חיבור קוסמי כבר מההתחלה"

"היה בינינו חיבור קוסמי כבר מההתחלה"

בגיל 42, אחרי שנים של חיפושים ארוכים, מצאה מאיה את זיווגה דרך אתר 'שבע ברכות'. שלושה חודשים מהיום בו הכירו, עמדו שניהם תחת החופה בהתרגשות ובהודיה

בגיל 29, אחרי שעברה מסכת ארוכה ומאכזבת באתרי הכרויות חילוניים – החליטה מאיה אלון לשים קץ לחיפושים החוזרים ונשנים, שלא מביאים לתוצאה הרצויה: חתונה.

היא אמנם אינה מגדירה עצמה כאישה דתיה, אך בכל זאת היה חשוב לה למצוא פרטנר מאמין כמותה, שישמור שבת ושערכי הדת יהיו חשובים לו – כדי שיוכלו להתחזק יחדיו ברוחניותם.

היו הרבה רגעי תסכול בדרך, ואמנם מאיה לא אמרה נואש – אך בשלב מסוים, אחרי למעלה מעשר שנות חיפושים, הבינה שמוכרח להיות כאן איזה קאצ'. זה לא הגיוני שהיא עושה כל מה שצריך, ובכל זאת לא מוצאת, אפילו אדם אחד כלבבה. אדם אחד שמוצא חן בעיניה באמת, לצורך הקמת בית עם יסודות איתנים של אהבה, כבוד, שמחה ונעימות.

"היות וחיפשתי הרבה באתרים הרגילים ולא התחברתי לקונספט, ה' עזר לי לשמוע על אתר 'שבע ברכות - הכרויות לדתיים', דרך ערוץ הידברות שאני מאוד אוהבת", משחזרת אלון, בת ה-42. "הבנתי שאני צריכה לעשות השתדלות, ופתחתי כרטיס".

אבל היה דבר נוסף שדרבן אותה, "אחרי שעוברים את גיל 40, מבינים שאו שזה יקרה או שזה לא, חלילה. מאוד פחדתי להישאר לבד, ועל הרקע הזה – בשנה האחרונה, החלטתי לנסות דבר מה שלא ניסיתי לעולם קודם לכן: לפנות לקאוצ'רית, ולנסות להבין למה אני לא מצליחה למצוא זוגיות נורמאלית. למה אני לא מצליחה לעזור לעצמי".

על מה דיברתן?

"על הכל. דרכה עשיתי תהליך של עבודה עצמית אינטנסיבית על התת מודע, על הערך העצמי, על אהבה עצמית, על תקיעות בכל מיני חוויות עבר, ועל חידוד הרצון לא רק להתחתן – אלא בכלל להבין מי אני, מה חשוב לי, מה אני מחפשת. ואת כל זה, לבסוף, להצליח לשדר החוצה.

"העבודה מולה בנוסף להרבה תפילות ורצון לעשות את מה שטוב – הצליחו לעשות את העבודה, ולהביא אליי את הזיווג משורש נשמתי".

אלון קיבלה הרבה פניות, וכעבור זמן מה, נחה לה בתיבת ההודעות – הודעתו של חיים טל. "כשחיים שלח לי הודעה, התרשמתי מאוד מהכרטיס שלו. עד כדי כך, שכבר היה ברור לי שאין טעם להתכתב עם כל השאר. הוא היה נראה כמו הטיפוס שחיפשתי תמיד".

הם שוחחות שיחה אחת, ואכן – חיים בן ה-48 מעתלית, לא אכזב. לא בשיחה, ולא בפגישה שהתקיימה לאחריה. "למרות שאצל חיים מדובר בפרק ב', ויש לו שתי בנות מנישואין קודמים - מיד הבנתי שעומד לפניי בחור רציני, שמחפש להתחתן ורוצה ילדים נוספים", אומרת מאיה. 

את הפגישה הראשונה קיימו ב'קפה-קפה' בנהריה, וההתרשמות הראשונית הייתה טובה מאוד. "לחיים היה ברור שזה זה, אני עוד הייתי צריכה את הזמן שלי לבחון ולהיות בטוחה. אבל מה שכן, היה בינינו חיבור קוסמי כבר מההתחלה, והדברים פשוט התיישבו על הלב – דבר שלא קרה לי כמעט אף פעם, קודם לכן".

הצעת הנישואין הגיעה אחרי היכרות של חודש וחצי בלבד, ואחרי שלושה חודשים כבר עמדו השניים מתחת לחופה, באולמי 'בראשית' בעתלית.

אני מתארת לעצמי איך הגיבה המשפחה שלך, אחרי שנים של ציפיה 'לאחד'.

"נכון. ההתרגשות של כולם הייתה מאוד גדולה, וזכינו לנוכחות מדהימה מאנשים שבכלל לא חשבנו שיגיעו. אחרי החתונה, כולם בלי יוצא מן הכלל, התקשרו כדי להגיד איזו חתונה מיוחדת, ואיזו אווירה של קדושה הייתה בה – שהם לא חוו בשום אירוע אחר".

כמי שעברו דבר או שניים בחיים, כיצד הייתם מחזקים רווקים ורווקות בגילכם – שעדיין לא הצליחו למצוא את המיועד להם?

חיים: "אין ספק שההמתנה קשה ולא פעם גם מורטת עצבים, אבל העיקר הוא לא להתייאש. להחזיק חזק באמונה ולהאמין ש'ישועת ה' כהרף עין'. זה יכול לקרות בדקה הבאה של החיים שלך, רק את הדקה הזו, הנוכחית – תנצל כמו שצריך להתחזקות בשמחה ואמונה".

מאיה: "כשזה בא – בום! את מתעוררת ואת כבר בסטטוס אחר. תסכימי איתי שלא פשוט לארגן חתונה תוך חודש וחצי, ובכל זאת, כשיש סיעתא דשמייא, אז שום דבר לא יעמוד בדרכך. הקב"ה יעזור לך להיות מתחת לחופה עם המיועד לך, תאמיני בזה. כי אם לי זה קרה שזכיתי באדם מדהים, בדיוק כמו שהתפללתי כל השנים – זה יכול לקרות לכל אחת.

"ועוד דבר, זו לא בושה לבקש ולקבל עזרה, כשאת רואה ששום דבר לא 'זז'. אם את מנסה ומנסה בכיוון אחד וזה לא הולך, צריך לנסות מכיוון אחר. אם יש מצבי 'תקיעות' – אז צריך ללמוד לשחרר, כדי להתקדם הלאה".