שבע ברכות / סיפורי הצלחה / זיווג בתוך ארבעה ימים? ב’שבע ברכות’ זה אפשרי

זיווג בתוך ארבעה ימים? ב’שבע ברכות’ זה אפשרי

עשר שנים חיפשה דורית את זיווגה – וכשמצאה אותו סוף סוף, היה זה אחרי ארבעה ימים בלבד מאז פתחה את הכרטיס שלה באתר שבע ברכות...

הודעה משמחת ביותר התקבלה בסוף השבוע שעבר במערכת שבע ברכות: דורית, אקדמאית ואם לשתי בנות מבית שמש, שחיפשה אחר זיווגה במשך 10 שנים (!) - מתחתנת באותו ערב (יום ה'). למרות ההכנות של היום השמח בחייה, היא הואילה בטובה להקצות לנו זמן שיחה, ולספר את סיפור ההשגחה המדהים שחיבר בינה לבין בעלה – לוי. "אמנם נולדתי בבית דתי, אך הבית שהקמתי היה רחוק למדי מכל מה שהתחנכתי עליו בילדותי. לפני כעשר שנים, כשהנישואין עלו על שרטון והתגרשתי – הרגשתי שהריחוק מהקב"ה גדול מדי, ושאני רוצה לשוב ולהרגיש יהודיה אמיתית", משחזרת דורית. 

כך החלה בתהליך תשובה - אך זה היה מדוד והדרגתי, כשכל צעד בו נבחן בקפידה לפני שהפך ל'הלכה למעשה'. עד לפני שנתיים עוד עבדה בשבת, ואם הייתם שואלים אותה על כיסוי ראש אחרי החתונה -אוזניה היו נאטמות מאליהן, כמו שומעות דבר מה שלא יישמע. אך לפני חצי שנה השתנתה התמונה כליל, דורית החליטה סופית שזה יהיה בסדר מבחינתה ("אם זה רצון ה', אז זה גם רצוני").

אז מה לקח לו, לחתן שלה - לוי (58) מאזור מודיעין, להתמהמה במשך 10 שנים? "ברור לי שבשביל לזכות בו הייתי צריכה להגיע לדרגת אמונה מאוד גדולה, ולהתנהג ממקום שלא שואל שאלות של 'למה דווקא אני', 'למה אני לא מוצאת', 'למה קשה לי' וכדומה. ולהגיע למקום כזה – לקח זמן. לא היה פשוט להכניע את הלב", במשפט האחרון, הצליל בקולה של דורית משתנה ומסגיר באחת את שובל הייסורים שעברה, ושכעת נשאר הרחק מאחוריה.

"רק כשיכולתי להגיד לה' בלב שלם ובשמחה: 'תודה לך אבא על כך שאין לי זוגיות, למרות שאני מאוד רוצה בה, כי ככה אתה רוצה' – פגשתי בזיווג שלי. עד לפני שנה, לא הייתי מעלה על דעתי שאני יכולה להוציא משפט כזה מבין שפתיי, להאמין בו ולשמוח בו. המשפט הזה לא רק יצק בי אמונה וביטחון של 'אין עוד מלבדו', הוא גם עזר לי להבין שבעצם שיברתי פה מידה מאוד חזקה של קשיות עורף, כי להגיד משפט כזה זה בעצם ללכת נגד עצמך. נגד הרצון שלך.

"וכאן המקום להזכיר לטובה את הרב שלום ארוש, שלו אני חייבת אינספור תודות על הלימוד המעמיק של מה זה להפוך את השיטה הזו לדרך חיים, לא רק במקום של זוגיות אלא בכל מקום שבו אתה נפגש במהמורות. להגיד תודה - שינה לי את החיים".

 

"לא האמנתי שאכיר את בעלי באתר הכרויות – טוב ואמין ככל שיהיה"

להגיד תודה שעשר שנים לא מוצאים זוגיות – זה ודאי לא קל, אך אין ספק שההתמדה בדרך זו, למרות שהייתה קשה מנשוא בהתחלה – הביאה אל חייה של דורית את התוצאות הרצויות (זיווג משורש נשמתה) תוך ארבעה ימים בלבד, מרגע שפתחה את כרטיסה בשבע ברכות (תאמינו או לא). "בשבוע הראשון לקחתי על עצמי להגיד בכל יום תודה, במשך כחצי שעה. 'תודה על זה שאין לי זוגיות, תודה על זה שקשה לי, תודה על זה שאתה מגדל אותי מדמעה לדמעה, תודה על זה שאין לי מושג מה יהיה איתי, תודה שאני מפחדת להישאר לבד. פשוט תודה, כי זה מה שאתה רוצה עכשיו'.

"בהתחלה המילים האלה היו זרות. כאילו לא אני אומרת אותן. אבל לאט לאט זה התחיל להתיישב על הלב, ותוך חודש מתחילת העבודה הרוחנית הזו – הכרתי את הזיווג שלי באתר שבע ברכות, למרות שהסיכוי שאפתח כרטיס באתר הכרויות, היה כמעט אפסי".

מדוע?

"כי ממש לא האמנתי, ולא התחברתי לדרך הזו".

ומה שכנע אותך להירשם בכל זאת?

"לפני שהגעתי לאתר שבע ברכות, עליו שמעתי בערוץ הידברות – הייתי בקשר עם שלושה שדכנים שאחד מהם הוא רב גדול. יום אחד אמר לי הרב: 'תשמעי, עם כל הרצון הטוב לשמח אותך בחתונתך, אין לי מה להציע לך. את בת 54, ורוב הגברים שאני מכיר – רוצים בחורות יותר צעירות'.

"אז נפל לי האסימון והבנתי שהייתי מאוד תלויה בשדכנים, מחכה לטלפונים שלהם בכיליון עיניים, ופעם אחר פעם - מתאכזבת. בשלב הזה ידעתי שאם אני רוצה להתחתן, אני חייבת 'לקחת את המושכות לידיים', ולנסות כל דרך אפשרית - כדי להגדיל את הסיכוי שזה יקרה".

לאתר נרשמה דורית בחשש וכאב בטן, אך כמובן שזה היה לשווא, כיוון שתוך ארבעה ימים בלבד – קיבלה עשרות פניות מבחורים פוטנציאליים יותר ופחות, ואכן הגדילה את הסיכוי שלה להכיר בדרך צנועה ושפויה, את בן זוגה משורש נשמתה.

היו עוד דברים שלא האמנת בהם, ושקרו בכל זאת?

(מחויכת) "בהחלט. הראשון – לא האמנתי שאמצא מישהו שנמצא פחות או יותר בטווח הגילאים שלי. רוב הפניות שהתנקזו אליי עד שהגעתי לאתר שבע ברכות, היו של גברים בני 67-70. לא פעם חשבתי לעצמי שאם אין משהו אחר בשוק, אני צריכה להתפשר ולשמוע גם הצעות כאלה, אבל זה מאוד פגע בי כי מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד צעירה בנפשי ומראי, ונזקקת לדומה.

"השני – לא האמנתי שתוך שלושה ימים (!), לא חודשים ולא שנים – אמצא אותו. פניתי אליו, תוך שלושה ימים חזר אליי, ביום הרביעי – כשהחלטנו להיפגש - סגרתי את הכרטיס שלי באתר".

למה בעצם?

"זו הייתה הדרך שלי לאותת לה', ולהגיד לו שהכוונות שלי רציניות. שאני לא רוצה לבזבז את הזמן היקר שלו ושלי". הפגישה הראשונה הייתה 'טעונת שיפור', אך למרות זאת – דורית ניאותה לתת צ'אנס שני ולהיפגש שוב. "מאוד נמשכתי לפנימיות הטובה שגיליתי בו, והרגשתי שיש לפניי אישיות עמוקה מני ים, שעליי לבדוק".

היכן הייתה הצעת הנישואין, וכיצד?

"נסענו לסיור במנהרות הכותל, ובמקום הכי קרוב לקודש הקודשים – לוי הוציא טקסט מרגש שכתב, ובו שזר פרקי תהילים ופירושם – וביקש שנקרא אותם יחד. תוך כדי קריאת הטקסט, הבנתי שהוא בעצם מבקש את ידי".

ואיך הרגשת?

"הייתי בשוק, ואפילו קצת חסרת ביטחון שזה באמת קורה. מה שרציתי במשך 10 שנים, מה שהתפללתי עליו מקירות ליבי, בכיתי וזעקתי אותו בכל המילים כמעט – באמת קורה עכשיו. זה רגע שלא יישכח במהרה, רגע שאני מאחלת אותו לכל רווקי ורווקות ישראל, בקרוב ובקלות".