שבע ברכות / סיפורי הצלחה / הדייט הראשון מ"שבע ברכות" – הוא החתן

הדייט הראשון מ"שבע ברכות" – הוא החתן

בתקופה בה חזרה בתשובה, יצאה הילה אזרד לעשרות רבות של שידוכים. היא כבר לא ידעה לאן לפנות, אבל לא נכנעה. הבחור הראשון אותו פגשה באתר "שבע ברכות" – היה בעלה. "הלב שלי נשבר לרסיסים, אבל לא ויתרתי לעצמי. וברגע שנפגשנו – חווינו על בשרנו מה זה נקרא 'ויריצוהו מן הבור'"

"לאתר 'שבע ברכות' הגעתי כשאני סקפטית לחלוטין, אחרי תהליך ארוך ומתיש של דייטים לא קשורים. כבר לא האמנתי שיום אחד זה יקרה גם לי, ואזכה לעמוד תחת החופה עם הזיווג האמיתי שלי", אומרת הילה אזרד (35), שכמו רווקות רבות, ניסתה את מזלה בפלטפורמות שונות, אך ללא הצלחה.

"את הכרטיס בשבע ברכות - הכרויות לדתיים, פתחתי בעצת מכר של המשפחה שחזר בתשובה, והכיר מקרוב את העשייה הענפה של הידברות. הייתי אז ממש בתחילת התשובה שלי, והתלהבתי מאוד מהעובדה שיש אתר שבו הבחורים שומרי נגיעה. זה הרשים אותי ברמות אחרות, אחרי האכזבה שהייתה לי מאתרים אחרים אליהם הייתי רשומה, וההיכרות עם גברים שלא תאמו את הציפיות שלי", מספרת אזרד. "כשניגשתי לאתר הזה, החוויה הייתה טובה, וראיתי שהגברים שפונים אלי איכותיים ולא מחפשים לבזבז את הזמן. זה עודד אותי להמשיך בתהליך, למרות כל הקשיים".

 

תוך כדי הרישום לאתר, בהחלטה נחושה וחד כיוונית – מצאה עצמה אזרד מחליפה את כל המלתחה שלה, כחלק מתהליך ההתחזקות הרוחנית. זה היה בשנת 2013. בד בבד מצאה עצמה מחוברת ב'אינפוזיה' להגדרתה, לשיעורי התורה של הרב זמיר כהן והרב יצחק פנגר, באתר הידברות. "אחד הדברים שהכי סייעו לי בתהליך השידוכים הוא הרצאה של הרב זמיר כהן על אופן בדיקת השידוך. זה עשה לי סדר בראש, והכין אותי לרגע שבו אוכל לקבל את ההחלטה הכי משמעותית בחיי".

וראה זה פלא, אחרי התהליך המייגע שעברה, שכלל ייסורי נפש שנדמה שאינם כלים – זכתה אזרד להכיר את האחד ויחיד שלה: הבחור הראשון שעמו נפגשה מהאתר – יוסף אזרד בן ה-35, הפך לבעלה. גם הוא, כמו אשתו, מאס בחיי ההבל של העולם החילוני, ועד מהרה מצא עצמו נוטש עסק מצליח לעיצוב שיער לטובת ישיבה חרדית.

"נפגשנו במשך חודש, ואחרי חודשיים של היכרות – התחתנו", היא משחזרת. "וכל פעם כשאני מספרת על זה, אני מרגישה כמו בתוך חלום. אני מרגישה שזה סוג של נס, ועדיין בהלם מזה שכל מה שה' רצה ממני, כדי לתת לי את הזיווג משורש נשמתי – זה לשים חצאית, ולעשות את ההשתדלות שלי". מעניין לציין שלמרות שיוסף כבר עבר תהליך מסוים של התחזקות והגיע אל הילה כשהוא בחזות חרדית למהדרין בעוד היא עודה בתחילת התשובה – אף אחד מהם לא העז לפסול את השני. "זה דווקא מאוד מצא חן בעיניי שהוא יודע איזה מין בית הוא רוצה להקים, ושיש לו עקרונות. הקסים אותי שהוא לא נבהל מהעובדה שאני בתשובה רק חודשיים, אלא קיבל את זה בהבנה ורק בירר איתי את עמדתי לגבי כיסוי ראש לאחר החתונה וחינוך הילדים במוסדות חרדיים. למרות שהייתי בתחילת התשובה, היה לי ברור שזה מה שאני רוצה".

ואיך הייתה הפגישה הראשונה?

"זה היה שבוע לפני יום ההולדת שלי. אל תצחקי, אבל כבר אז ידעתי שנתחתן. הראש שלי היה מעל לעננים, הרגשתי כאילו הוא מכיר אותי מאז ומתמיד".

הצעת נישואין 

ואכן, הצעת הנישואין לא איחרה להגיע - מספר ימים לאחר ההיכרות. "זו לא בדיוק הייתה הצעה פורמלית, אלא יותר הסכמה הדדית. ממש חווינו על בשרנו מה זה נקרא 'ויריצוהו מן הבור'. אתה יכול להתבוסס בתוך שנים של קושי – פגישות לא מוצלחות, עוגמת נפש וייאוש טוטאלי – וכשה' רוצה – זה מסתיים בין רגע".

בז' בשבט תשע"ד (7.1.14) נישאו השניים בחתונה עם הפרדה מלאה, ברוב פאר והדר, לשמחת בני משפחותיהם. כעת, מבקשת אזרד לחזק את רוחן של הרווקות ואומרת: "אל תשכחי שמחשבה מייצרת מציאות. אם את נכנעת למצב שלך ומוותרת על האפשרות שיום אחד זה יקרה, וגם את תמצאי עצמך מתחת לחופה – את יוצרת את המציאות במו ידייך. התהליך קשה לכולם, וכולם רווים בו אכזבות. היו ימים שיצאתי לשידוכים בדמעות, עם כוחות לא לי. נפגשתי עם עשרות, שלא לומר מאות ונתקלתי בדברים מאוד מכאיבים. היו גברים שישבו מולי והתייחסו בחוסר כבוד מינימלי, עד שלא יכולתי לשאול את עצמי: 'איך אני מתחתנת עם כאלה טיפוסים'? ברור שרציתי להתחתן, כולנו רוצות. אבל כולנו גם מכירות את עצמנו טוב מדי, ולא מוכנות להתפשר על מידות לא טובות. זה הכי גרוע. על הכל אפשר להתפשר, רק לא על זה.

"הלב שלי נשבר לרסיסים, אבל לא ויתרתי לעצמי. בעיני רוחי ראיתי את הזיווג שלי, ולא הסכמתי לוותר עליו, אפילו לא לרגע. לא ישבתי ואמרתי לעצמי 'אני מפסיקה עם הדייטים, זה יבוא. כשאני ארפה זה יבוא'. לא הרפיתי מהדייטים, כי ידעתי שזו הדרך היחידה להכיר גבר כלבבי. ידעתי מה אני רוצה, וזה מה שהגיע אליי לבסוף. ה' נתן לי את הכי טוב". היום מגדלים בני הזוג אזרד ילדה מתוקה, ומאחלים לכל אחד לחוות את האושר הצרוף הזה.