שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אני יתומה, אבל לא מסכנה": הזוג שנישא דרך שבע ברכות וזכה לחתונה המונית, בראיון מרגש

"אני יתומה, אבל לא מסכנה": הזוג שנישא דרך שבע ברכות וזכה לחתונה המונית, בראיון מרגש

מזל טוב - זוג נוסף מבית שבע ברכות: לפני כשנה פנה יעקב דהן מעכו, לרות פלזנטל – דרך אתר שבע ברכות. הפניה 'התפספסה', ורות ראתה אותה באיחור ניכר, אך החליטה ליצור קשר בכל זאת. לפני שבוע נישאו השניים בחתונה משמחת במיוחד שסוקרה ופורסמה באתרים השונים, אולם על כך יש לרות מסר חשוב להעביר: "אני מודה לכל מי שהגיע לשמח אותי, אבל צר לי על הדרך שבה נעשה הפרסום. למרות שאני יתומה מאם, אני לא מסכנה. וחבל לי שזה המסר שהועבר ברשתות החברתיות"

לפני שבוע וחצי, סוקרה חתונתם של יעקב ורות דהן שנישאו באולמי 'טופז' בעכו, באתרי חדשות רבים. הסיבה: אלמוני הפיץ ברשת החברתית את השמועה כי מדובר בכלה יתומה ו'מסכנה', שאולם החתונות ריק מאורחים וכי מצווה להגיע ולשמח את בני הזוג. תוך זמן קצר התמלא האולם עד אפס מקום, באנשים טובים שהגיעו לשמח חתן וכלה - מחווה יפה לכל הדעות. בזכות אנשים טובים הייתה חתונה שמחה מאין כמוה. יעקב ורות לא מפסיקים להודות על החסד שעשו עמם, ועם זאת - דבר קטן בכל זאת הצליח להעליב את הכלה, שטענה כי הדרך בה פורסמו הדברים – איננה הדרך הראויה. "הפרסום בפייסבוק ובאתרים השונים הוציא דברים מהקשרם וגרם לנו להרגיש שאנחנו מסכנים, למרות שאיננו כאלה. אמי אכן נפטרה לפני שמונה שנים, אך יש לי אבא מקסים שדואג לכל מחסורנו ועזר לנו רבות בהוצאות החתונה – כך שאני לא מבינה מי דאג לפרסם דבר כל כך שקרי. אני אמנם אסירת תודה לכל מי שהגיע והשתתף בשמחתנו, אבל מרגישה שהייתה כאן סוג של אכזריות", אומרת רות, "בפייסבוק כתבו שלא היו אורחים באולם, אבל מי שכתב את זה כנראה הגיע בשעה מוקדמת לפני שהגיעו האורחים שלנו ממרכז ודרום הארץ, שקצת התעכבו בדרך. אני חלילה לא רוצה להישמע כפוית טובה, אבל הניסיון הזה לימד אותי כמה חשוב להקפיד על לשון הרע - לא רק לשמוע ולדבר, אלא גם להיזהר מלקבל אותו ולהאמין לו".

רות פלזנטל (31), בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה - התחזקה ברוחניותה לפני כשש שנים, במסגרות שונות. "זה התחיל בשיעורי תורה רבים שהייתי מאזינה להם באינטרנט, לאט לאט נחשפתי לספרי קודש שונים – ביניהם של הרב זמיר כהן, והשתתפתי גם בשלושה סמינרים של יהדות, כולל אחד מטעם הידברות". בבוא העת, כשהחלה לצאת לפגישות שידוכים, קיבלה המלצה על אתר שבע ברכות מבית הידברות והחליטה לפתוח כרטיס. יעקב ראה את כרטיסה ושלח לה הודעה עם מספר הטלפון שלו, אך רות פספסה אותה. "למרות שפתחתי כרטיס, מיעטתי מאוד להיכנס לאתר וכך יצא שבמשך שנה שלימה – הפניה של יעקב 'נחה' לה בתיבת ההודעות שלי מבלי שאדע על כך. אחרי שנה, כשראיתי את הפניה עם פרטי ההתקשרות עמו – סימסתי לו".

יעקב (34), צלם במקצועו: "בהתחלה היה נראה לי מאוד מוזר שהיא פונה אליי אחרי שנה, והיססתי אם להיפגש איתה או לא. בסוף חשבתי לעצמי: 'מה כבר יקרה אם ניפגש?'. אחרי שיחה אחת בטלפון, כשהבנו שיש בינינו כימיה ואנחנו 'משדרים' על אותו גל, נפגשנו".

יעקב, איך אתה שמעת על אתר שבע ברכות?

"אני מגיע ממשפחה מסורתית ולמדתי בישיבה תיכונית עד גיל 18. מאז המשכתי להתחזק בכוחות עצמי, וכשהגעתי לפרקי והתחלתי את מסע השידוכים - חבר המליץ לי על האתר במילים 'כדאי לך להירשם לאתר הזה. זה אתר טוב ומיועד לרציניים, שרוצים להקים בתים כשרים. יש שם הצעות מאוד טובות, ובסוף אתה תמצא את הזיווג שלך דרך האתר הזה. אם לא היום – מחר, ואם לא מחר אז מחרתיים. אל תתייאש'. הדברים דיברו אל ליבי, קיבלתי את עצתו ונרשמתי".

הפגישה הראשונה עברה בכיף, נושאי השיחה היו רבים ומעניינים ובני הזוג קבעו להיפגש בשנית. אחרי שמונה פגישות לערך, הגיעה הצעת הנישואין המיוחלת. כעת, פונה רות במסר מרגש לקוראי הידברות ואומרת: "במשך שנה שלמה עבדתי על חשיבה חיובית וראיית הטוב שבחיים, כשהבנתי שלהתלונן ולהתבכיין זו לא הדרך. קניתי מחברת שבה כתבתי את כל מה שאני מייחלת לעצמי שיקרה בחיי, וקראתי לה 'מחברת הישועות'. כל לילה, לפני השינה, עשיתי דמיון מודרך וראיתי את הישועות האלו מתגשמות בעיני רוחי, אחת לאחת. מה כתבתי בה? רק תכונות אופי שאני רוצה שיהיו בבעלי. לא תחמתי עצמי לגבולות של גיל, מקום מגורים, מקצוע, צבע עיניים וכדומה. אחרי שבועיים בלבד, זכיתי להכיר את יעקב ונדהמתי לגלות כיצד תכונותיו האישיות תואמות בדיוק מופלא, לתכונות אותן ציינתי במחברת הישועות שלי. צריך להיאחז בטוב ולא לשכוח להאמין. לכולם מחכה הזיווג המדויק שלהם, ואין אדם שאין לו שעה".