שבע ברכות / סיפורי הצלחה / האחות פתחה כרטיס ב’שבע ברכות’ - האח נפגש עם בחורה אחת, והתחתן

האחות פתחה כרטיס ב’שבע ברכות’ - האח נפגש עם בחורה אחת, והתחתן

סיפור מרגש נוסף הגיע השבוע למערכת הידברות, ברחשי תודה לצוות אתר 'שבע ברכות'. הפעם: יוסף חיים פותח את סגור ליבו ומספר על הרגע שבו אחותו החליטה לפתוח בעבורו את הכרטיס, ועל הבחורה הראשונה עמה נפגש ואף התחתן

סיפורם המרגש של יוסף חיים (24) מפתח תקווה ונעמה (23) מחולון, מתחיל אי שם לפני כחצי שנה. שניהם החלו לצאת לפגישות שידוכים לפני כמה שנים, ולשניהם היו חוויות לא חיוביות במיוחד מהתהליך המפרך. "עם כל הבחורות האחרות שנפגשתי, הרגשתי שמשהו חסר: השיחה לא זרמה, החיצוניות לא דיברה אליי ובכלל... לא ראיתי את עצמי מתחתן איתן. כבן ישיבה שתורתו אומנותו, ידעתי בדיוק מה אני מחפש ולא הסכמתי להתפשר על מה שנראה לי כהכרחי, בראש ובראשונה - יראת שמיים ומידות טובות של המיועדת". 

בשלב מסוים, כשראה שמה שהוא מחפש מתעכב ואינו בנמצא - החליט יוסף חיים, כמו רבים אחרים - לשבת בחיבוק ידיים, ולנקוט ב'שב ואל תעשה'. עדיף? ממש לא, אבל זו הייתה האלטרנטיבה הטובה ביותר שראה לנכון לאמץ לו, בזמנו. אלא שלמרבה המזל, הודות לעירנות והאכפתיות של אחותו - לא נמשך מצב זה לזמן רב. "אחותי החליטה לפתוח לי כרטיס באתר שבע ברכות, ודי ניהלה אותו בעבורי, ללא ידיעתי. כשנוצר הקשר הראשוני עם נעמה, אחותי הרגישה שיש כאן משהו 'אחר', בשורה ייחודית שממתינה רק לי, והחליטה לספר לי", אומר יוסף חיים בהתרגשות. 

כבר באותו שבוע, קבעו השניים להיפגש ב'קפה-קפה', ברמת גן. "לפני הפגישה, לא ראינו תמונות אחד של השני, כי כך נהוג בעולם השידוכים החרדי אליו אנחנו משתייכים, ולשנינו היה חשוב לנהוג 'לפי הספר'. מהבחינה הזו, היה סוג של מתח. אבל כבר ברגע הראשון שראיתי אותה, הכל נשכח כלא היה. ראיתי לפניי בחורה שמדברת לעניין, יראת שמיים, וכזו שהרוחניות חשובה לה".

לאורך כל הפגישות הצליחו למצוא שיחה משותפת ונעימה, ונוכחו לראות כי השקפות החיים שלהם זהות. על הרקע הזה, כעבור זמן קצר, החליטו להינשא. "זה היה מעמד מאוד מרגש, דווקא מפאת הנסיבות בהן הכרנו. אני מכיר הרבה אנשים חרדים בחוג הקרוב שבו התחנכתי, שמטילים ספק באיכות המשודכים שאפשר להכיר באתר היכרויות. לרוב אני מסכים איתם, אבל לא כשמדובר באתר 'שבע ברכות' - האתר היחידי שיש לו אמא ואבא. להבדיל מכל שאר האתרים - שעליהם שמעתי רק מסיפורים וטוב שכך, לאתר 'שבע ברכות' יש מי שאחראי על איכות הבתים שנבנים דרכו, וזה מה שהכי חשוב. 

"במבט לאחור, כיוון שאינני מחזיק אינטרנט ברשותי - אלמלא אחותי, אין לי מושג איך היה מתאפשר קשר כזה אם כי לקב"ה יש דרכים יצירתיות משלו להפגיש בין בני אדם, ובפרט בני זוג. המסר שאני רוצה להעביר לקוראי שורות אלו הוא שאם יש לכם בן משפחה שקצת 'תקוע' בשידוכים ולא הולך לו דרך שדכנים - אל תהססו לעזור לו בדרך זו, של פתיחת כרטיס ב'שבע ברכות'. אני כבר המלצתי על האתר לכל החברים שלי מהישיבה, ואני בטוח שמי שעיניו בראשו, לא יפסול את האופציה הזו על הסף".