שבע ברכות / סיפורי הצלחה / אם לא הייתי נותנת צ’אנס – הייתי מפספסת את הזיווג שלי

אם לא הייתי נותנת צ’אנס – הייתי מפספסת את הזיווג שלי

לפעמים, ככה זה בשידוכים: דווקא מה שהכי לא רצינו או חשבנו שיכול להתאים – יכול להתברר כזיווג משורש הנשמה. רבקה סירבה להיפגש עם אשכנזים, חסידים וכאלה שאינם גרים באזור המגורים שלה - אבל מה לעשות שהקב"ה תפר לה 'חתן' בדיוק לפי הקריטריונים האלה?

מכתב תודה נוסף התקבל השבוע במערכת, מזוג שהכיר ונישא דרך אתר ההיכרויות לדתיים 'שבע ברכות', מבית הידברות. והפעם: סיפורם של רבקה ובנצי. 

למערכת הידברות שלום רב!

"שמי רבקה, גננת חרדית בת 30, מאופקים. אני פונה אליכם כדי לגולל את סיפור ההיכרות שלי עם בנצי בעלי, דרך אתר שבע ברכות.

אמנם התחתנתי לראשונה בגיל 22 - אך הנישואין עלו על שרטון, ונאלצתי להתגרש. אך כתוצאה מהמשבר שעברתי, מרגע שקיבלתי את הגט לידיי - סירבתי לשמוע דבר וחצי דבר, על שידוכים. כל הצעה שהציעו לי נדחתה על הסף בנימוס, כי פחדתי להיפגע שוב. בשלב מסוים, ידעתי שזה חייב להיפסק, שאני מוכרחה להשאיר את הניסיון המר מאחוריי ולתת לעצמי את הצ'אנס לזכות בבחור כלבבי. בהמלצת גיסי, נרשמתי לאתר 'שבע ברכות' וההתרשמות הייתה מאוד לטובה, בשונה ממה שחשבתי כל הזמן על אתרי היכרויות דתיים.

בכל פעם שחברות היו מציעות לי להירשם לאתר 'שבע ברכות', זה זעזע אותי. המוטו שלי אז היה שמי שנמצא באינטרנט אין בו את יראת השמיים שאני מחפשת, והוא לא שייך אליי.

אבל טעיתי, ובגדול.

וזה לא שלא היו ניסיונות לאורך הדרך – הרבה מהבחורים שראיתי באתר לא התאימו לי, עם אחד הבחורים הגעתי עד לטרום חתונה ובסוף הכל בוטל – כבר הייתי ממש מיואשת. כמובן שבד בבד הציעו לי שידוכים ממקומות אחרים: שדכנים שהכירו אותי, בני משפחה וחברות. הייתי מאוד רצינית וידעתי בדיוק מה אני רוצה ומחפשת, ולמרות זאת – החיפושים העלו חרס.

לפני שאספר את השתלשלות העניינים ביני לבין בנצי, אני רוצה לפנות במסר חשוב לכל הבנות והנשים שנמצאות במצב שבו הייתי אני, ולבקש: אנא, תנו הזדמנות למי שנכלל בקטגוריית ה'הכי לא', שלכן.

מכיוון שאני ספרדייה, כשאשכנזים פנו אליי – סירבתי מיד. לא מתוך כוונת זדון חלילה, זה פשוט נגד את הלך הרוח שאליו הורגלתי. איני יודעת מה קרה במקרה של בנצי, שהחלטתי לסגת ממנהגי ולתת לזה צ'אנס. היה בו משהו שדיבר לנשמה שלי. החלפנו תמונות וטלפונים, וכך נוצר הקשר הראשוני. השיחה קלחה והרגשתי נחמד, אלא שאז צצה בעיה נוספת: אני מאופקים והוא מבני ברק. מה הבעיה בזה? ובכן, מבחינתי לא היה שום סיכוי שאעשה את ההשתדלות ואגיע לבני ברק, לכן ה'אוויר'  ירד לי מהמפרשים.

למזלי, לבנצי לא הייתה בעיה שניפגש באזור שלי, וכך היה. השיחה הייתה נהדרת, אבל היצר הרע ארב לנו בפינה, וחיכה לשעת הכושר המתאימה 'לתקוף': אחרי הפגישה הראשונה, התגלע בינינו ויכוח כלשהו על נושא שהיה לשנינו מאוד עקרוני, ועל הרקע הזה החלטנו לסיים את הקשר.

כעבור כמה ימים, הרגשתי כיצד גל של געגוע לא מוסבר - תוקף אותי. התקשרתי אליו שוב, וביקשתי להחזיר את השידוך. שמחתי לגלות שלמרות שכבר נפגשנו עם אנשים אחרים, שנינו הבנו שזה לא זה.

הפעם כבר היינו יותר זהירים, ונועצנו בדעת תורה לאורך כל הדרך. בעזרתו ובעצתו הבנו שלא פוסלים שידוך על סמך שוני באורח חיים. אחרי הפגישה הרביעית, נפגשו המשפחות ביניהן והתחלנו לדבר על חתונה. אז התוודה בנצי באוזניי ואמר שכבר למן הרגע הראשון, כשראה את תמונתי - ידע שאני אהיה אשתו.

ב"ה, התחתנו לפני שבוע, והשמחה הייתה גדולה מאוד. אנחנו מודים בכל ליבנו לאתר 'שבע ברכות', שבזכותו זכינו לבנות את הבית הכי מדהים שיכול להיות, וממליצים לכל הרווקים והרווקות להירשם אליו ולנסות בו את מזלם. ומעל לכל: אל תתייאשו, ואל תפסיקו להתפלל, ולתעל את הזמן הפנוי שיש לכם - להתחזקות באמונה, בשמחה ובקיום מצוות. בהצלחה לכולם.