שבע ברכות / סיפורי הצלחה / מזל טוב: גיא הציע נישואים בפגישה הרביעית

מזל טוב: גיא הציע נישואים בפגישה הרביעית

הם ישבו בספסל מחוץ לקניון ודיברו, לפתע גיא שאל את חן: "את רוצה להינשא לי?". נבוכה ומאושרת השיבה כן, ובגדול. וכן, יש לה מסר לרווקות: "תציבי לעצמך מטרה להתחתן, ותראי שהאמונה תוביל אותך לזיווג שלך"

כשחן החלה לצאת לשידוכים, היה לה ברור שדרך זו אינה סוגה בשושנים. למרות שמיעטה להיפגש, והשתדלה לעשות בירורים רבים לפני כל שידוך, נחלה לא מעט מפח נפש. "איך ה' יצליח למצוא לי בדיוק את האדם המתאים?", היא תהתה. כיום התשובה ברורה לה כשמש. הקב"ה הצליח ובגדול.

כמו רבים גם חן (23), סטודנטית לחינוך מיוחד, וגיא (24), סטודנט ללימודי הנדסאות בניין, עשו השתדלות למציאת הזיווג משהגיעו לפרקם.

רוצים לקרוא עוד סיפורי הצלחה מבית שבע ברכות? היכנסו 

לאתר שבע ברכות, המציע שידוכים לדתיים, הגיעו השניים לאחר המלצות חמות שקיבלו, כמו גם היכרות מעמיקה עם מרצי הארגון. מאחר ששניהם מגיעים מבתים שומרי תורה ומצוות, כבר היה להם די ברור מה הם מחפשים. עם זאת, מסבירה חן, לא חסרו קשיים ולבטים במהלך הדרך.

"נכון שהיה לי דגם של מה שאני רוצה וצריכה באיש שיהפוך לבעלי, כמו מידות טובות, צניעות, פנימיות עשירה, שמירת נגיעה ועוד, אלא שלצערי היו גם אכזבות. לא פעם קרה למשל שהציעו לי אנשים שרק מאוחר יותר התברר שהם אינם מה ש'הבטיחו' לי. מסיבה זו נמנעתי לצאת לשידוכים דרך אתרי הכרויות או שדכנים למיניהם. פחדתי שימכרו לי חתול בשק, ויותר מכך, פחדתי להיות שפן ניסיונות ולהיפגש עם יותר מדי אנשים שאינם מתאימים עד שאגיע לאחד".

עם זאת חן אומרת כי בטחה בהשם: "ידעתי שמיום שנברא העולם הקב"ה יושב ומזווג זיווגים, ושאני לא צריכה לדאוג לשידוך שלי, כי הרי הקב"ה ישלח לי אותו בזמן הראוי. אך אני זוכרת שלא הפסקתי לחשוב ולהקשות: 'ברור שה' מזווג זיווגים. אבל איך הוא יזווג לי? איך הוא יתפור בעבורי את האדם שמתאים בדיוק למי שאני?' אני מאמינה שעוד בנות חושבות ככה".

מה הביא אותך לפתוח בכל זאת כרטיס בשבע ברכות?

"אין מה להשוות בין אתר שמאחוריו 'אבא ואמא', ובין אתרי הכרויות למיניהם שרווחים היום בשוק האינטרנטי. מצעירותי התוודעתי לתכנים יהודיים איכותיים, כמו הרצאות הרב פנגר והרב זמיר כהן. נחשפתי לפעילות הידברות ולאתר 'שבע ברכות', והחלטתי לנסות כי ידעתי שמדובר באתר כשר לכל הדעות. מאוד התרשמתי מכך שהצניעות 'עולה על כולנה', שיש תקנון התנהגותי ושההודעות בין המשודכים עוברות סינון".

לדברי חן, תושבת פתח תקווה, היא אמנם שוחחה והתכתבה עם מספר הצעות פוטנציאליות לפני שהכירה את בעלה, אלא שמשום מה, ההיכרות נעצרה שם, ולא התקדמה לפגישה ממשית. "סך הכול יצאתי לפגישות שידוכים עם תשעה בחורים בחיי. גיא הוא העשירי והאחרון", היא אומרת בשמחה.  

לפגישה הראשונה הם יצאו בט"ו באב – הסימן הראשון שמבשר את התחלת הגאולה הפרטית שלהם, ובפגישה הרביעית הוא כבר הציע לה נישואין. על השאלה אם הרגישה שזה מדי מוקדם לה אומרת חן כי "אין דבר כזה מוקדם כשאת פוגשת בזיווג שלך, נהפוך הוא. גיא ואני ביררנו כל מה שאפשר לברר אחד על השני לפני השידוך ובמהלכו. כך שהצעת הנישואין היא פועל יוצא של עמל, בד בבד  עם תחושה טובה שהייתה לנו לאורך השידוך – שהרי שנינו הרגשנו שנועדנו זה לזה".

"את רוצה להתקדם?", שאל גיא והפתיע

הם ישבו בספסל שמחוץ לקניון ודיברו. לפתע שאל אותה גיא:" את רצה להתקדם?". "חשבתי שהוא מתכוון להליכה, אז עניתי לו 'לאן אתה רוצה שנתקדם?'", צוחקת חן כשהיא משחזרת את הרגע ההוא. גיא נבהל, ובצדק. כשגילו מה קרה, צחקו על זה קצת ואז הרצינו שוב. "את רוצה להינשא לי?" גיא הרהיב עוז בנפשו. "הייתי קצת בהלם", ממשיכה חן, "ידעתי שזה יגיע מתישהו - הרגע הזה, אך לא חשבתי שזה יגיע כל כך מהר".

על התחושה שחשה במעמד המרגש, משתפת חן כי מדובר בלחץ המהול בציפייה גדולה ושמחה גדולה. פחות מחודשיים אחרי ההצעה, השניים עמדו תחת החופה.  

"זה נכון שברגע שהזיווג שלך מגיע, לא שואלים אותך, ופשוט קובעים לך עובדה שאתם מתחתנים", מסכמת חן, "כדי שזה יקרה צריך הרבה רצון להתחתן. 'בדרך שאדם רוצה לילך – בה מוליכין אותו'  - ככה זה גם בשידוכים. אם מבינים את המשמעות של הקמת בית יהודי, משקיעים מחשבה ותפילות כדי להגיע לשם. לרווקה אני אומרת: תציבי לעצמך מטרה להתחתן, ותראי שהאמונה תוביל אותך לזיווג שלך, כי לא בשמיים היא".