שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אחרי 3 חתונות שהתבטלו, מצאתי סוף סוף את האחד"

"אחרי 3 חתונות שהתבטלו, מצאתי סוף סוף את האחד"

ההתחלה הייתה מקרטעת. היא הבטיחה שתתקשר, אבל שכחה. כעבור שבועיים כשהתקשרה, הוא שאל "מה נזכרת"? סיפורם המיוחד של שירלי ודוד, שהכירו דרך אתר 'שבע ברכות'

אל אתר שבע ברכות הגיעה שירלי בן הרוש,27, מעצבת פנים ואדריכלית מנתניה, לגמרי 'במקרה' – כאשר נרשמה דרך אתר הידברות, לקבלת מידע על שיעורי תורה המתקיימים באזור מגוריה. בזכות עקשנותו של ניר, פעיל הידברות שהתמיד מדי יום להשאיר הודעות במשיבון הקולי שלה, הבטיחה לעצמה לפחות לנסות לשמוע. ממש לא לחזור בתשובה, רק לראות מה זה...

אמרה ועשתה. "התחלתי להגיע לשיעורי תורה באזור מגוריי, ומאוד אהבתי מה ששמעתי - בפרט את שיעורי הזוגיות. לכן התחזקתי די מהר ברוחניותי, ולא נזקקתי להוכחות ושכנועים רבים. תמיד הרגשתי סוג של ריקנות בעולם החילוני, ושיעורי התורה מילאו אותי, והעניקו לי את התוכן הרוחני שהייתי זקוקה לו. תוך כדי כך, נחשפתי להרצאות בערוץ הידברות, שדרכו גם הגעתי לשמחתי, אל אתר שבע ברכות. האתר היחידי שבדרכו הצנועה והייחודית, באמת עזר לי למצוא את הזיווג האמיתי שלי".

אז היית רשומה באתרים נוספים?

"כן, בהחלט. זו הייתה הדרך העיקרית בה הכרתי. אצל שדכניות למשל, לא הייתי רשומה בכלל. הייתה לי אפילו תקופה ש'הגדלתי לעשות' בהשתדלות – והחלטתי החלטות חפוזות בניסיונותיי למצוא את האחד, שהתבררו כשגויות. נדרשים כוחות אינסופיים כדי לצאת לשידוכים רבים. אולי בהתחלה זה מאתגר – אבל אחרי זמן מה זה הופך למכביד ומעיק".

מה היה הכי חשוב שיהיה באחד שלך?

שירלי מחייכת. "אני יודעת שזה נשמע נדוש, אבל מה שחיפשתי בעיקר היה – פנימיות טובה שבכללה מידות טובות. ודאי שחיפשתי גם חיצוניות - אשקר אם אומר שלא. אבל זה היה יותר בגדר של נשיאת חן, מאשר כל מיני הגדרות 'בשמיים'. להגדיר הגדרות כמו שיהיה גבוה, עיניים כחולות – ולבוא עם רשימות מפה עד הונלולו, זו לא אני. התפללתי הרבה במילים שלי, וקראתי אל ה' מכל הלב".

"הוא שמע", היא מוסיפה בקול נרגש.

בן הרוש נרשמה באתר שבע ברכות, ונפגשה דרכו עם קרוב ל-15 בחורים. ואז, ראתה את כרטיסו של דוד עמור, 35, סוכן בחברת ייעוץ משכנתאות, ואברך כולל מאלעד. "פניתי אליו, והוא השאיר את מספר הטלפון שלו, אבל לא התקשרתי. הייתי עסוקה, והזמן לא התאים לי, אך הבטחתי לעצמי שאעשה את זה מתישהו, רק לא עכשיו". שבועיים חלפו, בן הרוש שכחה מהבטחתה, ודוד הסיק שאינה מעוניינת. אלא שאז, לאחר שבועיים, הבזיקה המחשבה בשנית במוחה – והפעם נלווה אליה אקט מעשי. "בהתחלה דוד היה מופתע, ושאל למה התקשרתי רק עכשיו, אבל אחרי שהסברתי את עצמי, וצלחנו את המחסום הזה – השיחה הייתה פשוט נהדרת".

"כשזה לא זה – זה לא הולך"

הם קבעו להיפגש יומיים לאחר מכן, ולאורך כל הפגישה הרגישו שניהם שיש כאן משהו אחר. "כבר בטלפון הייתה ביננו כימיה, אך בפגישה זה התעצם. בדוד, ראיתי לפניי את התגשמות כל מאוויי וכל תפילותיי שהתפללתי במשך שנים על זיווגי. עד דוד, לא הרגשתי עם אף אחד שזה זה, ולבסוף – אחרי הרבה שידוכים שנפגשתי איתם - חשבתי שהבעיה היא אצלי.

"היום אני יודעת שכשזה לא זה, זה לא הולך. שנה וחצי לפני שהכרתי את דוד, עמדתי להתחתן וביטלתי. למשפחה היה קשה לקבל את זה, אך לאחר שהבחור 'ההוא' ביטל את החתונה פעמיים - הרגשתי שאנחנו לא מתאימים, ואת הפעם השלישית – ביטלתי אני. אומרים שלפני החופה, את יכולה לעשות הכל ולהתייעץ, אך אם את עומדת כבר מתחת לחופה עם מישהו – אז זה הזיווג שלך".

הלב באמת נפתח מתישהו לתובנות הללו?

"בוודאי. תראי, זה לא העיקר להתחתן. מי שאת מתחתנת איתו, צריך להיות החבר הכי טוב שלך. זה מה שחיפשתי – ואני בהחלט מרגישה שמצאתי. ולכל הרווקות שעדיין מחכות, אני חייבת להגיד דבר אחד: זה בא בעיתו ובזמנו, וצריך רק להתפלל. ראיתי בנות שיצאו לדייטים במשך שנים, והיה נראה כאילו אבד עליהן הכלח חלילה. בסוף הן התחתנו, וזה בא להן בהפתעה, כהרף עין. כולן מתחתנות בסוף, וכולן מרגישות שמחה במי שנבחר בעבורן. ואני מדגישה – 'נבחר', כי זה מה שהרגשתי בשידוך עם דוד, שהוא נבחר בשבילי ואני נבחרתי בשבילו".

הכל נשמע טוב ויפה, אבל לא היו פעמים שנשברת?

"בטח שכן. היו פעמים שהרגשתי תשישות נפשית מהשידוכים. עד כדי כך שהייתי יוצאת בלי חשק ושוללת מראש, כי חיפשתי להרגיש שזה נכון - רציתי שהלב שלי ייפתח עם הנכון. בדיעבד אני מבינה שהגישה הזו די 'תקעה' אותי. אי אפשר לדעת מתי זה יבוא ומאיפה, ועם מי. לפעמים אנחנו מעכבים לעצמנו את הזיווג במקום לחשוב 'מה אני יכולה לעשות כדי לקדם אותו'. תהליך השידוכים, אם כי הוא נורא מעייף – הוא תהליך בלתי נמנע של בגרות פנימית.

"משהו נבנה בך בזמן הזה, ולכן אי אפשר לדלג על השלב הזה – צריכים פשוט לעבור אותו. כנראה שאצל כל אחת זה מגיע בגיל שונה".

הצעת הנישואין

את הפגישה השנייה קיימו שירלי ודוד בשיעור תורה של הרב רונן חזיזה, ובפגישה השלישית כבר הלכו לקבל את ברכת הרב קנייבסקי שליט"א, להמשך השידוך. בתום עשר פגישות, יותר מתוך הסכמה הדדית על הצעד, וללא הצעת נישואין פורמלית כלשהי – החליטו שזה הזמן להתמסד. "מרגע שהחלטנו להתחתן, הכל היה מאד מהר", מספרת בן הרוש בהתרגשות גואה, "אך עדיין נאלצתי לחכות בערך חודשיים, מסיבות משמחות – חתונתו של אחי". החתונה התקיימה באולמי מלון 'איילנד' בנתניה, בתאריך 20.5.14, לשמחת משפחותיהם ואורחיהם. איך היה אתם שואלים? "כמו שרק ה', מזווג הזיווגים, יודע לעשות", עונה שירלי בחיוך מפה לאוזן ומסיימת בברכת הצלחה לכל הרווקים והרווקות, שיזכו לפגוש את המיועד להם – בשמחה ובקלות.