שבע ברכות / סיפורי הצלחה / נרשמו אצל אותה שדכנית – אך התחתנו דרך שבע ברכות

נרשמו אצל אותה שדכנית – אך התחתנו דרך שבע ברכות

במשך שנים אחדות היו ליטל ואליאור רשומים אצל אותה שדכנית מבלי שידעו זאת – ומעולם לא עלה בדעתה להציע להם אחד את השנייה. כשנפגשו דרך אתר שבע ברכות – כבר בפגישה השנייה קיבלה ליטל את הצעת הנישואין

בדרכה של ליטל, 27, סטודנטית לתואר ראשון במדעי החברה, ממודיעין – תמיד נשזרו ניצני אמונה וביטחון. כמי שגדלה בבית מסורתי שהלך והתחזק עם השנים, מעולם לא נדרשה לה עילה מיוחדת בשביל לעלות מחדש על התלם, המוביל לקיום המצוות, באדיקות ובקפידה.

אף על פי שבתחילת דרכה השתייכה ליטל יותר למגזר החילוני ואף שירתה כחיילת בחיל האוויר, ידעה תמיד מאין היא באה ולאן היא הולכת. גם במסגרת שירותה הצבא, שכלל שנתיים וחצי בקבע – התחזקה ליטל ברוחניות ביתר שאת ובכוחות עצמה, עד שבגיל 22 הייתה חרדית. "ההתחזקות הרוחנית הייתה רק המשך לערכים עליהם חונכתי מילדותי", מדגישה ליטל, "זה לא שחוויתי איזו טראומה, חלילה. שום דבר יוצא דופן לא קרה – פשוט הרגשתי שאני רוצה את זה. שאני מתגעגעת לתפילות, לשיעורי תורה, ללימוד הלכות. זו הייתה גם הנקודה שבה נחשפתי לערוץ הידברות, וממש התמכרתי להרצאות המרתקות. זה היה בדיוק מה שהייתי צריכה באותו זמן".

לאתר שבע ברכות הגיעה ליטל דווקא בעקבות המלצות אנשים קרובים, מיד לאחריהן החליטה לנסות ופתחה כרטיס. למרבה הפלא, את תמונתו של אליאור, 28, איש קבע מקריית מלאכי, המגיע אף הוא ממשפחה מסורתית – ראתה ליטל לראשונה, באתר הכרויות אחר שהייתה רשומה בו. פעמיים היא ניסתה לפנות אליו שם, אך הוא 'התעלם' מפניותיה. בשל מפח הנפש שחשה, החליטה ליטל למחוק את כל כרטיסיה באתרי ההיכרויות השונים שבהם הייתה רשומה. לשאלתי מדוע החליטה לנקוט בצעד זה, השיבה ליטל כי הרגישה שלא הייתה שום התקדמות רצינית בנושא. אולם כעבור חודשיים החזירה את המצב לקדמותו.

מדוע החלטת לחדש בכל זאת את הכרטיסים?

"פתאום הבנתי שבאמת אין לי מושג מאיפה הזיווג שלי יגיע, וחשבתי לעצמי: 'מה אכפת לי שהכרטיסים האלו יישארו פתוחים', הרי זו בסך הכל 'עוד' השתדלות. חוץ מזה, עדיין חשבתי על הבחור 'המסתורי' ש'התעלם' ממני אז. ממה שניבט אליי דרך התמונה שלו – ראיתי שמדובר באדם טוב ורציני, ולא הבנתי למה זה נגמר ככה. זה ממש סקרן אותי להבין למה הוא לא הגיב לי. כשהחלטתי לנסות לאתר אותו בשבע ברכות, נדהמתי לגלות שהוא רשום גם כאן – אך ללא תמונה. לא התאפקתי, ושלחתי לו הודעה נוספת".

 

החבר: "נראה לי שהיא דווקא מתאימה לך"

ומה חידשה ההודעה הנוכחית, להבדיל משתי קודמותיה?

"קודם כל, ביקשתי לראות תמונה. עוד כתבתי לו, שלמרות שאינני נוהגת 'לחזר' אחרי אדם שלא מגיב להודעותיי – נראה לי שזה יכול ללכת ביננו. צירפתי את מספר הטלפון שלי והצעתי לו לנסות. להפתעתי ולשמחתי, כבר באותו שבוע הוא שלח לי את תמונתו".

יותר נכון, מי ששלח את התמונה היה לא אחר מאשר חברו הטוב של אליאור, שניהל בעבורו את הכרטיס בשבע ברכות, כיוון שלאליאור אין אינטרנט בביתו. החבר הוא גם זה שסיפר לאליאור על ליטל והוסיף 'נראה לי שהיא דווקא מתאימה לך'. החשש הגדול של ליטל שאליאור יתעלם גם הפעם, נבע בעיקר מהעובדה שבאותו זמן, האתר אמור היה לעבור 'שיפוצים', והודעה שנשלחה למשודכים הודיעה שעליהם לשמור את כל ההודעות שקיבלו עד כה, כי תכף תיבות ההודעות יימחקו. לכן באחד הימים קיוותה ליטל בסתר לבה שאליאור יצור קשר לפני שההודעה תימחק. לשמחתה הרבה, ה' נענה לתפילתה – ועוד באותו יום אליאור התקשר. "כבר בשיחה הראשונה שלנו התאמתו התחושות שלי לגביו", מספרת ליטל בהתרגשות, "הכל היה בדיוק כמו שראיתי בעיני רוחי – אדם ירא שמיים, שאינו מדבר בקלות ראש, ושמקפיד על קלה כבחמורה".

הם נפגשו כעבור שבוע, במסעדה במודיעין. לדבריה של ליטל, את הפגישה הראשונה ליווה לחץ אטומי ופחדים כמו 'האם זה יילך או לא', 'על מה נדבר', 'איך נקבל אחד את השני' וכדומה. אבל בפגישה עצמה, הכל נרגע. "הרגשתי שאנו משדרים על אותו תדר, ששנינו רציניים ומחפשים את אותו הדבר. בסוף הפגישה, כמו כדי לבחון מה אני מרגישה, אליאור שאל אותי אם אני רוצה להמשיך. אמרתי לו 'תגיד אתה', והוא אמר שכן". אז הם המשיכו. בלי לדבר בטלפון בין הפגישות, בלי לאבד את הצפון, עם התייעצות לאורך כל הדרך בדעת התורה של שניהם.

 

פגישה שנייה ו...חתונה?

בתום הפגישה השנייה, שאל אותה אליאור 'תגידי, בסולם של אחד עד עשר – עד כמה יצאת מרוצה מהפגישה?', והיא ענתה כהרגלה בקודש: 'תגיד אתה קודם'. "זה כבר היה מתבקש", צוחקת ליטל וממשיכה, "כל חלק בפנים שלו הסגיר את מה שהוא חש בלב. אז ברור שידעתי מה הוא הולך להגיד". '12', הוא אמר – והוסיף שמבחינתו, הוא מוכן כבר להתחתן. מה ענתה ליטל? ברור שגם היא מוכנה.

מאיפה האומץ הזה שהיה לשניכם, ועוד אחרי פגישה שנייה?

ליטל מסמיקה. "זה לא אנחנו, זה משמיים. אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל כנראה ששנינו הרגשנו שיש כאן חיבור מסוג אחר. האמירה הזו לא נבעה מתוך קלות הדעת ולא מתוך התלהבות יתר – אלא, באמת הרגשנו שזה שלנו. ובכל זאת, בשביל להיות רגועים שעשינו את המוטל עלינו מבחינת דעת תורה, נענינו לבקשת הרב של אליאור להיפגש פגישה נוספת, ורק אז להתחיל לדבר על חתונה, במידה והכל עובר בשלום".

 

הצעת הנישואין

בפגישה השלישית נפגשו ליטל ואליאור במסעדה. בסוף הפגישה, הגיעה צוות המלצרים עם פרחים ועוגה שעליה נכתב באותיות של קידוש לבנה: 'התינשאי לי'. ליטל מאוד התרגשה, אך ידעה שזה עומד לקרות. לכן גם שמרה את דמעות ההתרגשות לזמן החתונה, שנערכה באולמי 'אלגריה' (בצומת בילו), בראש חודש אדר ב' השנה, 2.3.14 למניינם.

מבין שתי הדרכים - אתר הכרויות ורישום אצל שדכניות, על מה את הכי ממליצה?

"על שתיהן באותה מידה. לה' יש את הדרכים שלו לזווג בין שורשי נשמה, ובדור שלנו כל השתדלות שנעשית בגבולות הצניעות – מקובלת. אני ובעלי היינו רשומים אצל אותה שדכנית במשך תקופה ארוכה, וגילינו את זה רק אחרי החתונה – כשהיא התקשרה אליו להציע לו שידוך, מבלי שידעה שהוא כבר התחתן. כשנודע לה שאני אשתו, היא לא האמינה. מדוע היא לא חשבה להציע לנו אחד את השני? ובכן, בזה אני חייבת להודות שגם אני קצת אשמה. אני זו שהגבלתי אותה רק לקריטריונים מסוימים, שבעלי לא היה חלק מהם. זה גם המסר שלי למי שקורא את הדברים: אל תגבילו את עצמכם לכלום. אתם לא יודעים כמה גדול ה' וכמה הוא מכיר אתכם, הרבה הרבה יותר טוב ממה שאתם מכירים את עצמכם. אנחנו זכינו שהשליח שלנו יהיה אתר שבע ברכות, אבל אתם לא יכולים לדעת מי יהיה השליח שלכם. אז אל תשללו שום דבר, ותתפללו הרבה. רק זו הדרך".