שבע ברכות / סיפורי הצלחה / בהילולא של משה רבנו, סגרנו

בהילולא של משה רבנו, סגרנו

ליואל כהן וחן דמרי הספיק חודש אחד באתר "שבע ברכות" למצוא את החצי השני. שניהם זכו להתחזק דרך הידברות, שניהם ידעו מה הם רוצים, ומשם הדרך כבר היתה קצרה. שיחה עם הזוג המאושר

יואל כהן, 25, וחן דמרי, 22, ידעו בדיוק מה הם רוצים. שניהם התחזקו במהלך השנים, היו שלמים עם דרכם, וכל שהיה חסר להם הוא החצי השני. משהכירו הזוג את אתר ההיכרויות "שבע ברכות" מבית הידברות, הדרך כבר היתה קצרה מאוד. 

יואל, סטודנט להנדסת מכונות, שנה ראשונה, לא גדל בבית שומר תורה ומצוות. "תמיד הרגשתי משיכה לתורה ולמצוות. התעניינתי, ובשלב מסוים התחלתי להיחשף לזה. לאט לאט בגיל 21 התחלתי לשמור מצוות. הייתי לקראת סוף השירות, אז נכנסתי לשנת קבע. הייתי מכונאי של ספינה בחיל הים". לקראת סוף שנת השירות הצבאי הגיע יואל לכנס סליחות של הידברות. "לקחתי דיסק של הרב זמיר כהן ´המרתון´ עם 30 הרצאות. ובמהלך שנת הקבע, הייתי כל יום בנסיעה שומע את הדיסק, עד שסיימתי את הדיסק. זה מאוד חיזק אותי.

"ארבע שנים לאחר מכן", ממשיך יואל ומשתף, "דרך הערוץ והאתר שלכם שמעתי על האתר ´שבע ברכות´. שם התחלתי לחפש  ותוך חודש זכיתי למצוא את חן. היא אהבה מאוד את מה שכתבתי בפרופיל שלי, שמה שאני מחפש זה בית שבו אשתי ואני מסביב לשולחן בדברי תורה אל תוך הלילה. התחלנו לדבר בינינו. עברנו לדבר בפרטי, ואחרי חודש נפגשנו, והלאה לחתונה.

חן, סטודנטית לחינוך, שנה שנייה, גדלה בבית מסורתי, ולמדה במסגרות חילוניות." אבי חלה כשהייתי בת 19, ובמשך כמה חודשים היה חולה", היא משחזרת. "זה גרם לנו לחשוב על המשמעות בחיים. התחלנו לחפש את הדרך וראינו ניסים בעיניים, דברים שאי אפשר להתעלם מהם. אני ואחותי התאומה חזרנו בתשובה, וכל הבית התחזק. אבא נפטר, אבל המשכנו בדרך שהוא רצה שנלך בה. הוא נפטר אחרי שנה ושמונה חודשים". את רוב צעדי ההתחזקות הראשונים עשתה חן לבד. "למדתי הלכות לבד. הייתי פותחת ספרים של אבא ז"ל ולומדת. שנתיים אחרי תחילת ההתחזקות התחלתי להיכנס פעמיים בשבוע למדרשה בבאר שבע".

האם גיל 22 זה לא מוקדם, לפחות במושגים שאיתם גדלת?

חן: "לא חשבתי שזה מוקדם, כי ידעתי מה אני רוצה, וביגר אותי מה שעברתי עם אבא. הייתי כבר אמא קטנה בבית. והיה לי קשה להישאר לבד. מאוד נשמרנו ורצינו לעשות דברים באופן כשר". חן היתה גולשת במשך השבוע באתר הידברות, וכשראתה את הפרסום של האתר "שבע ברכות" קפצה על העגלה. "במסגרת הלא-דתית שבה חייתי, קשה למישהי דתייה למצוא מישהו בראש שלה, ולא הייתי מוכנה להתפשר על מישהו שהוא לא בכיוון שלי. זה היה נראה לי אתר אמין".

שבועיים אחרי שנרשמה, קיבלה חן דמרי מיואל כהן הודעה, והיא הגיבה בשאלה "זה לא רחוק מדי?". יואל, שהיה אז תושב ראשון לציון, השיב ש"שום דבר לא רחוק מדי אם רוצים". וכך הם התחילו לדבר. חן: "דיברנו בטלפון כשבוע ואז הוא בא לבאר שבע במוצ"ש. היתה פגישה מאוד נעימה והוא מצא חן בעיניי. בסוף הפגישה, שהיתה מאוד תכליתית, החלטנו שזה הופך לרשמי. זה היה בז´ באדר.

"יזמנו פגישה בין המשפחות, ובפגישה יואל אמר שאנחנו מתחתנים באוקטובר", מוסיפה חן ומשתפת, "הוא הפתיע גם אותי כי פתאום הבנתי שהחתונה רשמית. משם זה רץ די מהר כי כולם ידעו שזה הכיוון. ביום שסיימתי סמסטר קיץ בלימודים הוא בא לבאר שבע והתעקש שהוא רוצה לקחת אותי לירושלים. ´ממש חשוב לי´, הוא אמר. בדרך התברברנו, ובסוף הגענו לכותל. אז הוא עצר תייר וביקש ממנו לצלם אותנו, והציע לי נישואין. התרגשנו והלכנו להתפלל בכותל. בתוך חודש אחד הצלחנו ב"ה להרים את כל החתונה, ובאמת בתחילת אוקטובר התחתנו".