שבע ברכות / סיפורי הצלחה / שידוך נוסף מבית שבע ברכות: שרה ואילן

שידוך נוסף מבית שבע ברכות: שרה ואילן

לאור טרגדיה שפקדה אותו, החל אילן בחיפוש רוחני נרחב, ואת התשובות מצא דווקא דרך חוברת של הרב זמיר כהן. שרה לעומתו, היא כבר בחורה דתית מבית, שלא חשבה שתמצא את הזיווג שלה בדרך הזו. קבלו את הזוג רינדפליש, שהכיר אף הוא דרך אתר 'שבע ברכות'

אילן רינדפליש, 39, מפתח תקווה, הוא מורה למתמטיקה בעל תואר ראשון בניהול וכלכלה, ועתודאי בתחום ההנדסה - שנולד וגדל במשפחה חילונית, אך בתוך תוכו תמיד נמשך לדת. טרגדיה שפקדה את משפחתו בהיותו בן 25 - כאשר אחיו וחברו הטוב, הגדול ממנו בשנה וחצי בלבד - נהרג, היוותה את הטריגר להתחזקותו הרוחנית. "אחי זכרונו לברכה ואני היינו החברים הכי טובים", הוא משחזר, "מפאת הפרש הגילאים הקטן שהיה בינינו עשינו כמעט הכל יחד – היו לנו אפילו אותם חבר'ה, ועד היום החברים שלו הם החברים שלי. לצערי, הוא נהרג באורח פתאומי, כאשר שירת כחייל בצבא קבע, והוא בן 27 בלבד. לפני הטרגדיה עבדתי עם אבי בעסק לציוד לגני ילדים, אך לאחר הטרגדיה היה לי מאוד קשה לשוב לשגרה ולתפקד בעסק כרגיל והחלטתי להירשם ללימודים".

בעקבות פטירת אחיו, מצא את עצמו אילן יותר ויותר מתעסק בחיפוש רוחני, ומתעניין ביהדות בפרט. כך קיווה למצוא תשובות לשאלות שכה הטרידו אותו. במרוצת הזמן החלה אמונתו של אילן להתחזק בו, ומשכך חל שינוי באורח חייו והוא החל גם לקיים מצוות בפועל. "כשאחי נפטר, אני זוכר שקיבלתי כמה חוברות של הרב זמיר כהן, בנושא תורה ומדע, ולאחר התעמקות בכתוב הרגשתי שזו האמת. קראתי שם דברים נפלאים ששכנעו אותי באמיתות התורה, וכך התחלתי להתחזק ברוחניות, לשמור שבת וללמוד תורה. לבית הכנסת הגעתי למרות שלא ידעתי איך להתפלל. בזכות אותן חוברות של הרב זמיר כהן, התקרבתי עוד ועוד לפעילות הארגון, ואף נהגתי ללכת, מדי יום חמישי, באופן קבוע,  להרצאות של הרב זמיר כהן והרב פנגר".

לעומתו, שרה, 36, מרחובות, עובדת צהרון ובעלת תעודה באומנות ועיצוב, גדלה כל חייה בבית דתי. לשידוכים החלה לצאת כבר בהיותה בת 18, אולם מעולם לא נפגשה דרך אתרי הכרויות או שדכנים. בשנתיים האחרונות, החל שרה להתחזק יותר מבחינה רוחנית, אולם גם אז, לא התעקשה להכיר רק דתי מבית, כמותה. "פעמים רבות חשבתי שאני יודעת מה חשוב, ובמהלך החיים ראיתי שזה משתנה. לכן, לא הפריע לי שהמיועד יהיה בעל תשובה. מה שהיה חשוב לי הוא שתהא ביננו התאמה, עומק וחיבור אינטואיטיבי, ושנרגיש את זה שנינו, כבר בפגישה הראשונה", מדגישה שרה.

 

"היחידה שהצליחה להשלים את החסר"

איך שמעתם על אתר שבע ברכות, מבית הידברות?

אילן: "את הארגון אני מכיר עוד מחיתוליו בשנת 2000 בערך, כך שלא יכולתי לפספס את הפרסום שנעשה בזמנו אודות אתר השידוכים של הידברות, אם כי תהליך החיפוש הרציני אחר בת זוג התחיל אצלי רק לפני שנתיים".

שרה: "למרות שהייתי מקשיבה באורח קבע לרב פנגר, לא ידעתי שקיים אתר כזה. נתקלתי בו 'בטעות' באחד הימים, כשחיפשתי משהו באינטרנט, ואני מאוד שמחה על כך. מה שאהבתי באתר שבע ברכות זה שלא חייבים לשים תמונה שכולם יראו. יש פרטיות, ואני בוחרת למי להראות. אהבתי שגם ההתכתבות עצמה עוברת סינון. זה מונע הרבה חוסר צניעות ודיבורים לא יפים, מצד טיפוסים שונים ומשונים".

גם אילן וגם שרה נהגו לסנן הצעות רבות, ולא ששו להיפגש עם כל מי שהוצע להם. כשנרשם לאתר שבע ברכות, מה שמשך את אילן ביותר אל היכרות מעמיקה עם שרה, היה משפט חסר בכרטיסו אותו 'השלימה' היא בלבד, מבין כל הבנות איתן התכתב. "תחילת הפסוק שכתבתי בכרטיסי היה 'הגמיאיני נא מעט מים מכדך', וציפיתי שמי שאני מתכתב איתה – תכתוב לי בחזרה את המשך הפסוק. כששרה השלימה את הפסוק וכתבה 'שתה אדוני כדי לפניך, אחר אתן גם לגמליך'. מיד נדרכתי. התקשרתי והתחלנו לדבר, וגם בשיחה גילינו שיש לנו תחומי עניין משותפים. בדיעבד, גילינו שהפסוק הזה לקוח מפרשת חיי שרה, כמו השם של שרה, וזה אפילו עוד יותר חיבר ביננו".

מה זכור לכם מהשיחה הראשונה?

שרה: "הוא התקשר כשהייתי בנהיגה, אבל לא דיברנו הרבה. אני זוכרת שהוא שאל אותי על ספרים תורניים ואם אני מכירה את הרב זמיר כהן והרב פנגר, והאם שמעתי על הספר של 'בעל הסולם' שהוא בדיוק החל לקרוא – דבר שהסגיר את המכנה המשותף שיש ביננו בכל מה שקשור ללימוד פנימיות התורה. רק מאוחר יותר, אחרי שלוש פגישות בערך, הרשינו לעצמנו להכיר קצת יותר דרך הטלפון".

 

כמה פגישות ולחתונה

את הפגישה הראשונה של אילן ושרה החליטו השניים לקבוע בבית קפה ברחובות, והיא זרמה על מי מנוחות והשאירה אצל שניהם טעם של 'עוד'. אחרי מספר פגישות נוספות, ותחושה טובה של שניהם שהקשר זורם לכיוון של חתונה, החליט אילן לעשות מעשה. "ההצעה לא הייתה רשמית. פשוט אמרתי לה שאני חושב שזה זה", משחזר אילן.

שרה, איך הגבת?

"קצת בלחץ", היא צוחקת, "אומנם ידעתי שזה הולך לכיוון הזה, אבל העיתוי היה קצת מפתיע. התרגשתי מאד, אבל אחרי שהתעשתי, התשובה הייתה חיובית".

ב-6.6.14, יום שישי בשבוע ויום ההולדת ה-66 למדינת ישראל, נישאו אילן ושרה ברוב פאר והדר. "לאחר מספר שיעורי חשיבה חיובית בהם השתתפתי, החלטתי לדמיין את תאריך החתונה שלי ומסתבר שה' הקדים אותי ביומיים. חודש לפני שהכרתי את אילן, שמעתי על סגולה לזיווג ועשיתי אותה ביחד עם חברה רווקה, שגם היא חיפשה אחר החצי השני שלה זמן רב. מה שעשינו היה לקבל את השבת עשר דקות לפני הזמן במשך שש שבתות רצוף, ולהתפלל אחת על השנייה לזיווג. מיד בתום שש השבתות -הקשר שלי ושל אילן התקדם לכיוון חתונה, וברוך ה', כעת גם אותה חברה מתחתנת. אין ספק שלסגולה יש כוח, אך עם זאת, חשוב לי לציין שהסגולה היא לא תחליף לעבודת ה' תמימה – אלא תוספת על אותה הדרך היומיומית של ההתקרבות ועבודת מידות".

יש לכם עצה למי שעדיין מחפש את החצי השני?

שרה: "צריך להאמין שהכל לטובה ולרצות את מה שה' רוצה בעבורנו. להתחזק בחשיבה חיובית ולא לתת אפילו למחשבה שלילית אחת להיכנס לתוכנו ולהביא אותנו לייאוש. חשוב גם לא לאבד את האמונה בה', להשתדל להגיד תודה על מה שיש, ולהתחזק עוד ועוד בדיבורים של אמונה וביטחון אליו, כי זה מה שהוא רוצה – שנהיה בקשר".

אילן: "אני מסכים ומוסיף שחשוב מאוד לשדר לתת המודע שמה שאתה באמת רוצה הוא להכיר את השידוך הנכון. הבחירה צריכה להיות במי שיש לה פוטנציאל שעשוי לגרום לך להתאהב בה ולא במי שהתאהבת בה כבר – כי אהבה והתאהבות זה דבר שבונים רק אחר כך".