שבע ברכות / סיפורי הצלחה / בזכות התפילין של אבא, התחתנתי

בזכות התפילין של אבא, התחתנתי

הוא ניסה הכל, אבל הישועה שחיכה לה שמונה שנים הגיעה ממקום מפתיע. "מי יודע אם לא חיכיתי כל השנים רק כדי שאבי יזכה להניח תפילין". ראיון עם ישראל סער פינצבסקי, חתן מאושר נוסף באתר "שבע ברכות"

ישראל סער פינצ'בסקי, מהנדס תעשייה וניהול מלוד, עבר כל מה שאפשר לעבור בשידוכים, במהלך שמונה השנים מאז חזר בתשובה. מה לא עשה בשביל להתחתן? סגולות, תפילות, בכיות, השתדלויות באתרי שידוכים ואצל שדכניות ונסיעות למרחקים בשביל דייטים, אך לכאורה לשווא. הזמן חלף ונדמה היה כי שום דבר לא עומד להשתנות בעבורו עד שיום אחד, ביום רגיל ככל הימים, זה קרה, והוא פגש את שרה נגה, 30, מאלעד. כמי שגדלה והתחנכה בבית חרדי גם שרה נגה, שבעה מפגישות שידוכים בחייה ונקטה אמצעים שונים על מנת להכיר את בן זוגה. אל אתר שבע ברכות נרשמה בעקבות המלצה שקיבלה מגיסתה.

ישראל סער, 36, גדל במשפחה חילונית. בגיל 28 חל מפנה בחייו, והוא החל מתחזק אט אט בקיום המצוות. בתחילה הגיע מדי פעם בפעם לשיעורי תורה שהתקיימו בבית כנסת קהילתי מסוים בתל אביב. כעבור שבעה חודשים הצטרף למניין בשבת, ולאחר תקופה קיבל על עצמו להקצות זמן קבוע בכל ערב ללימוד התורה. בדרך זו התמיד לכל אורך הדרך ובשלב מסוים, לאחר שהתחזק דיו ברוחניות, החל לצאת לשידוכים. הדרך אמנם לא הייתה קלה, אך היא לימדה אותו שאסור לו בשום פנים ואופן להתייאש.

"ניסיון הרווקות שהתנסיתי בו היה די קשה ואני שמח שהוא כבר מאחוריי", הוא משחזר. "מי שהכיר אותי מקרוב לא האמין שאמתין כל כך הרבה זמן לזיווגי. יצאתי להמון שידוכים ועשיתי אינספור השתדלויות בשביל למצוא את האחת שלי, לכן גם לא הבנתי מה לא בסדר ולמה זה לא הולך. עד שנתקלתי בסברה שיש מכסה מסוימת של נשים שאני אמור להיפגש איתן, שנקבעה מראש בשמיים, ולכן זה לוקח קצת זמן עד שמגיעים אל האמיתית".

לפעילות השידוכים של הידברות נחשף ישראל סער דרך ההרצאות להן האזין באופן קבוע ואף היה מן הראשונים שמיהרו לפתוח כרטיסיה ידנית ובה פירוט פרטיו האישיים, עוד כשהאתר היה בחיתוליו, הרבה לפני שהוקם בפועל. הוא נפגש עם עשרות בחורות ולא בחל בשום מאמץ בשביל למצוא את החצי השני, גם אם היה מדובר על נסיעה של שלוש שעות לכיוון אחד.

הנחת תפילין – סגולה לזיווג?

אולם שמונה שנים של המתנה מורטת עצבים לחצי השני שלו הגיעו לקצן. שבועיים בלבד לאחר שהתחיל אביו להניח תפילין כדי שבנו יזכה להכיר את זיווגו, פגש ישראל סער את אשתו שרה נגה, באתר שבע ברכות.

איך זה קרה בדיוק?

(צוחק) "לזכותה של המשפחה שלי ייאמר שהיא תמכה בי לאורך כל הדרך ועמדה לצדי בכל החלטה שקיבלתי בחיי, אך בשלב מסוים כשראתה שהזמן עובר ואני לא מתחתן התחילו להגיע השאלות. באחת הפעמים, אמר לי אבי 'נו, מה איתך?', השבתי לו: 'אבא, אם כל כך חשוב לך שאני אתחתן אז תתחיל להניח תפילין לזכותי, כדי שאמצא את אשתי. אולי זה יעזור'. אגב, זה היה המוטו שלי עם כל אדם שפגשתי ברווקות: 'או שתכיר לי מישהי או שתתפלל עליי, רק אל תשאל שאלות'. וכך היה, אבי התחיל להניח תפילין וברוך ה' כעבור שבועיים בלבד נושעתי. נסתרות הן דרכי ה'. מי יודע אם לא חיכיתי כל השנים לזיווגי, ולו רק כדי שאבי יזכה להניח תפילין".

ספר קצת על הפגישות שלכם.

"כולן היו מעולות, כבר מהפגישה הראשונה הייתה מציאת חן ותקשורת טובה. פתאום, יש מאין, כל החלקים שהיו חסרים לנו בפגישות עם אנשים אחרים, התחברו. בשרה נגה מצאתי בדיוק את מה שחיפשתי כל הזמן בבחורה - יראת שמיים, דבקות בה', צניעות ועוד. אחרי שתי פגישות נוספות, שנינו כבר הבנו שזה הזיווג משורש נשמתנו והחלטנו על החתונה בהחלטה משותפת". שלושה חודשים עברו מרגע ההיכרות עד לחתונה ובתאריך ו' בחשוון תשע"ד, נערכה חתונתם של ישראל סער ושרה נגה, ברוב פאר והדר באולמי 'לה פאייט' בלוד, לשמחת משפחתם שחיכתה זמן כה רב לרגע הזה.

מה למדת מניסיון הרווקות?

"למדתי כמה דברים, אך החשוב ביותר הוא לדון לכף זכות וסובלנות. היום כנשוי, אני יכול להבין פחות או יותר את מה שהקב"ה עשה איתי כל השנים ומודה שהכל היה מדויק ולטובה. האופי שלי הוא כזה שאני לא מעריך דברים כשהם באים לי בקלות ומי מכיר אותנו טוב יותר מה'? הוא ידע שמה שאני צריך זה הרבה תפילות ותחנונים, ועובדה שהיום אני מעריך את המתנה שקיבלתי פי כמה, ובכלל מסתכל על מוסד הנישואין בפרספקטיבה אחרת. יותר מזה, אני יכול לספר לך שגם המשפחה שלי מסתכלת על שרה נגה בהערכה רבה יותר, כי הם יודעים כמה הם התפללו עליה, כמה התאמצו בשביל שאזכה בה. בפרט לאור הנחת התפילין של אבא והישועה שבאה בעקבותיה, אין ספק שזה היה חיזוק באמונה וקידוש שם שמים אמיתי".