שבע ברכות / סיפורי הצלחה / מתנה ליום ההולדת... אירוסין!

מתנה ליום ההולדת... אירוסין!

שניהם התחזקו, שניהם ניסו את מזלם באתרי היכרויות שונים, הוא כבר הספיק לצאת ללא מעט שידוכים, אבל בסוף התשובה נמצאה באתר "שבע ברכות" מבית הידברות. ראיון עם גיל ולידור מעברי, זוג מאושר נוסף

רבים מן הזוגות שמתחתנים טוענים שכשמגיע הרגע המתאים, ה´ לא שואל אף אחד אם הוא רוצה להתחתן. גם לידור, שזכתה להתברך מפי סנדק בברית של חברה טובה וכבר באותו היום להיפגש עם זיווגה, סבורה כך.

לידור פילובסקי, 24, מראשון לציון, סטודנטית שנה ג´ למנהל עסקים באקדמיה באור יהודה, גדלה והתחנכה בבית הרחוק מסממנים דתיים או זיקה יהודית-הלכתית. תהליך ההתחזקות הרוחנית שלה החל כבר בגיל 11, כאשר אביה של חברתה הטובה חזר בתשובה ונהג להזמינה בערבי שבת לשמוע את הקידוש ולהגיע לשיעורי תורה בבית הכנסת השכונתי. "עוד כילדה", מספרת לידור, "אני זוכרת כיצד התרגשתי מהחוויה הרוחנית יוצאת הדופן שחוויתי". כעבור זמן, החלה גם אמה להתעניין ביהדות ואף הצטרפה לשיעורי התורה.

מאז שמרה לידור שבת לסירוגין, אך בגיל 17, כאשר הוציאה את רישיון הנהיגה שלה, חדלה לידור משמירת שבת לחלוטין. לאחר מקרה שכמעט הוביל לתאונה הרת אסון, החליטה שוב לחזור לתלם, אך גם אז, זה עדיין לא היה בשלמות. רק גניבת רכבה, זמן קצר לאחר מכן, היוותה בעבורה סימן חד משמעי שעליה להתחזק בשמירת השבת ובקיום המצוות, והיא החלה להאזין בהתמדה לשיעורי תורה מפי רבני הידברות השונים, ביניהם הרב זמיר כהן והרב יצחק פנגר, אל שיעוריהם התחברה באופן מיוחד.

גיל מעברי, 33, הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים מראש העין, התחנך אף הוא במשפחה חילונית, אולם עם זיקה חזקה למסורת ולערכי בית אבא. בהשפעתה ובהשראתה של אמו, שחזרה בתשובה לפני עשר שנים, החל אף הוא להתקרב לאט לאט חזרה אל חיק היהדות, ואף שהה זמן מסוים בישיבת השרון בפתח תקווה. גם גיל וגם לידור היו רשומים באתרי הכרויות נוספים, לפני שפנו לאתר ´שבע ברכות´. גיל יצא עם יותר ממאה בחורות, וכבר עמד על סף ייאוש.

מי פנה אל מי?

לידור: "כשקראתי את הכרטיס של גיל לראשונה, התברר לי שאני מחפשת בדיוק את מה שיש לו להציע ופניתי אני אליו, למרות שלא הייתה לו תמונה באתר. הופתעתי לגלות שהוא הגיב די מהר. אחרי כמה ימים כבר החלפנו מספרי טלפון. ציפיתי שהוא יתקשר, אבל למרבה הפלא, יצירת הקשר על ידו נעשתה רק שבוע וחצי אחרי כן. כנראה שהוא התבשל עם עצמו בזמן הזה. אחרי שיחה שטחית של שתי דקות בערך, אמרתי לעצמי שהוא כנראה לא בשבילי. לא האמנתי שהוא יתקשר שוב". אבל הוא התקשר, ובשיחה השנייה חל מפנה של ממש בחיבור ביניהם. השיחה ארכה שעתיים שבהם דיברו על הכל: אמונה ותפילות, לימוד, תורה ושמחה. בלהט הרצון שלה ללמוד ולהעמיק עוד ועוד את ידיעותיה ביהדות, מצאה לידור סוג של מורה דרך רוחני בגיל, שענה על שאלותיה אחת לאחת. בתום השיחה היא חשבה לעצמה שזה בדיוק מה שרצתה כל הזמן. לאחר כשלושה שבועות הם נפגשו.

החיוך לא ירד כל הערב

מאתר ´שבע ברכות´, נפגשה לידור רק עם גיל. "באותו החודש שקבענו להיפגש, התברכתי פעמיים למציאת זיווגי", היא אומרת. "פעם אחת מפי חברה שהתחתנה ובירכה אותי בחופתה שאמצא עוד החודש את זיווגי, ופעם שנייה מפי סנדק בברית מילה של חברה אחרת, שבירך אותי שעוד היום אמצא את זיווגי. באותם רגעים, הייתי פסימית וחשבתי ´יופי. עוד ברכה לאוסף, תודה´. אך מסתבר שטעיתי. באותו היום בו קיבלתי את ברכת הסנדק, נפגשתי עם גיל לראשונה".

איך הייתה הפגישה הראשונה?

לידור: "התקיימה ב´קפה-קפה´ בראשון לציון. להבדיל אולי מרוב הזוגות שנפגשים בדרך כלל בבית הקפה עצמו, אנחנו קבענו להיפגש בחנייה ולצעוד יחדיו אל בית הקפה. התגובה הראשונית שהייתה לנו זה לזו הייתה חיוך מפה לאוזן, שלא מש מפנינו עד סוף הערב. בסוף הפגישה, תוך כדי שהוא מלווה אותי אל הרכב שלי, הוא כבר הרגיש פתיחות מספקת לשאול מתי אנחנו נפגשים שוב". פגישתם השנייה אירעה בהפרש של פחות משבוע, ולאחר שלושה חודשי היכרות, ביקשו שניהם לסגור את כרטיסיהם באתר.

הצעת הנישואין הייתה ביום ההולדת של לידור. היא הזמינה את גיל לארוחת בוקר מעשה ידיה, בבית הוריה, אז הפתיע אותה גיל בהצעת נישואין. עוד באותו היום, הלכו השניים לבחור טבעת. החתונה נערכה ברוב פאר והדר לשמחת המשפחות באולמי סאן רויאל בראשון לציון. לדבריה של לידור, אחרי החתונה נדרש לה שבוע שלם לצאת מתחושת האופוריה שחוותה. 

"כמי שסובלת ממשקל עודף, לא כל כך האמנתי שהרגע הזה יגיע דווקא בזמן בו כל מה שניסיתי לעשות כדי לרדת במשקל לא עזר", משתפת לידור. "מאוד רציתי לרזות, אך לצערי, כל מה שניסיתי עלה בתוהו. נושא המשקל הוא נושא מאוד רגיש אצלי. כל חיי הייתי טיפה מלאה ולא חשבתי שאכיר מישהו שירצה אותי בדיוק כמו שאני, מבלי לרדות בי שארזה. אולם, כבר מהפגישה הראשונה קיבל אותי גיל כפי שאני ואף פעם לא העיר לי הערות פוגעניות, גם כשאכלתי לידו שוקולד ודברים משמינים. העצה שלי לבנות שנמצאות במצבי וכבר לא מאמינות שיוכלו לצאת מהמצב הזה היא ´לזרוק את השכל´, ולרתום לעזרתכן אך ורק ורק את האמונה. מי שהולכת עם שכל של אמונה, חזקה עליה שבסוף תנצח ודברים ישתנו מאליהם בשבילה".