שבע ברכות / סיפורי הצלחה / לפתוח כרטיס, לא לפתוח כרטיס...

לפתוח כרטיס, לא לפתוח כרטיס...

היא היססה לפתוח כרטיס באתר "שבע ברכות", פתחה וסגרה. הוא שמע על האתר מרבני הידברות וניסה את מזלו. בפעם השנייה שהיא פתחה את הכרטיס – הם זכו להכיר, והדרך לחופה נסללה. ראיון עם רזיאל ודורין ניסים

דורין סיבוני, 24, גדלה במשפחה מסורתית, וכבר בגיל 12 ידעה שהיא רוצה להיות דתייה, אולם הידיעה הפכה למעשה רק ארבע שנים מאוחר יותר, בגיל 16, כאשר התחילה לשמור מצוות במוצהר."אחות אמי חרדית. בחופשים הייתי מתארחת אצלה המון, ומאוד התחברתי לסגנון ולאורח החיים. כבר אז הבנתי שזה מה שאני רוצה, אך טרם הייתי בשלה לכל התהליך. לא ידעתי מה זה בדיוק אומר מבחינתי, אילו שינויים בחיי זה מצריך ואל מי עליי לפנות לעזרה אז פשוט המשכתי לחיות את מה שידעתי".

ומתי ארע השינוי המהותי?

"בגיל 16, בעקבות מספר התמודדויות שהיו לי באותה תקופה, חיפשתי ביהדות את התשובות להן הייתי זקוקה. לאט לאט התחלתי לשמור שבת, להתחזק בצניעות ולשמוע שיעורי תורה באינטרנט וכך גם נחשפתי למרצי הידברות הנפלאים".

 

הזקן כבר לא הפריע...

התחזקותה הרוחנית נמשכה עד לסיום חוק לימודיה התיכוניים. מיד לאחריהם, בגיל 19 החלה דורין את לימודי התואר שלה במכללה האקדמית הדתית ´שאנן´ בחיפה. "הלימודים במכללה נמשכו שנה והפסיקו, כי באותו הזמן הרגשתי שאני צריכה משהו אחר שימלא את חיי. חיפושי אחר חלופות שירוו את הצמא שלי לידע תורני, הובילו אותי להשתתף בסמינר לבנות מטעם הידברות. מיד לאחריו, העפלתי למדרשיה לבעלות תשובה, בירושלים".

לאחר לימוד אינטנסיבי של שנה במדרשיה, החלה דורין לצאת לשידוכים. בתחילה נפגשה דרך הצעות שקיבלה משדכניות, אך עם הזמן משראתה שדרך זו אינה מתקדמת למקום הרצוי לה, החליטה לנסות לפתוח כרטיס באתר "שבע ברכות", אולם סגרה אותו בו ביום.

מה גרם לך לפתוח את הכרטיס בשנית?

"רציתי מאוד להתחתן, אולם במקביל חששתי שאולי מדובר בדרך שאינה צנועה מספיק, שאינה מקובלת בעולם החרדי אליו השתייכתי. מה גם שרציתי להימנע ממצב של דיבורי סרק עם גברים שלא לשם חתונה. לאחר עידוד שקיבלתי מחברה דתייה שהקפידה מאוד על כללי הצניעות, הסכמתי לפתוח את הכרטיס שוב, תוך שאני נושאת תפילה לפגוש את הזיווג האמיתי שלי מהר מבלי שאצטרך לעבור הכרויות רבות לפניו".

כנראה שתפילותיה של דורין נשאו פרי, שכן זמן קצר לאחר פתיחת הכרטיס המחודשת, הכירה דורין את רזיאל ניסים מלכה, 27, מבית שמש, שף במקצועו אשר גדל אף הוא במשפחה מסורתית, התחזק בצעירותו ונכנס בגיל 18 ללמוד בישיבתו של הרב ראובן אלבז, בירושלים. גם רזיאל ניסים רצה מאוד להתחתן, אך מלבד תפילות והשתדלויות מועטות, לא יצא מגדרו בעבור זה. כעבור שנים, גם הוא החליט לנסות למצוא את החצי השני שלו באתר שבע ברכות, אליו נחשף תוך כדי שמיעת הרצאות תורניות באתר הידברות.

מי פנה אל מי?

"הוא זה שפנה אליי. התכתבנו קצת ובאופן כללי הוא מצא חן בעיניי. נתתי לו את מספר הטלפון שלי והוא התקשר, אך משום מה באותם רגעים, היססתי אם לענות ובסוף החלטתי שלא. למחרת, רציתי להתקשר לאמא שלי ובטעות חייגתי את המספר שלו. ניתקתי מיד אך היה כבר מאוחר מדי. הוא החזיר לי צלצול ואפילו דאג להזכיר לי אם אני מדברת", צוחקת דורין. הם שוחחו קצת בטלפון, וכבר למחרת קבעו להיפגש.

איך הייתה הפגישה הראשונה?

"מפתיעה למדי. בשיחתנו בטלפון, שאלתי את רזיאל ניסים האם יש לו פאות וזקן. כשהוא השיב שיש לו זקן קטן, ושהוא בלי פאות שמחתי, כי זה בדיוק מה שרציתי. כשהגעתי לפגישה נוכחתי לדעת שיש לו זקן לא קטן במיוחד, וגם פאות שאותן הוא דאג להסוות מאחורי האוזניים, אולם מרגע שפתחנו בשיחה, הכל התגמד. זה הרגיש לי כל כך טבעי, עד שמבלי לשים לב, זה נמשך ארבע שעות. לשנינו זו הייתה הפעם הראשונה שבילינו עם מישהו, כל כך הרבה זמן, כבר בפגישה הראשונה". הפגישה, איך לא, הותירה בשניהם טעם של עוד וכבר בפגישה השנייה, שנעשתה כעבור ימים אחדים, הרגישו השניים ש"זה זה".

הצעת הנישואין לא הייתה פורמלית אלא בהסכמה משותפת. "הרגשנו שמצאנו את האבדה אחד של השני. לאורך כל הדרך החיבור ביננו הרגיש כל כך טבעי וחלק, כך שהיה ברור לנו שאנו נשמות תואמות. אפילו עכשיו, אני נרגשת לדבר על זה. ה´ שלח לי הרבה יותר ממה שהתפללתי עליו כל השנים ואני פשוט מודה לו על כך, בכל יום". חמישה חודשים לאחר מכן, בתאריך ג´ אדר ב´ התשע"ד, נישאו דורין ורזיאל ניסים ברוב פאר והדר, באולמי ´שאפו´ בנתניה.

מהם השיעורים החשובים שלמדת בדרך אל הזיווג שלך?

"קודם כל, חוויתי על בשרי כמה התפילות משמעותיות וחשובות לאיכות הזיווג. אני זוכרת כיצד לפני כל שידוך אמרתי את התפילה של ר´ מרדכי אליהו ´הטוב תקרב, הרע תרחיק והטוב בעיניך עשה´. כמו כן, השתדלתי להפוך את הלימוד מפרשת השבוע למעשה. כך למשל, התחלתי להתפלל על חברה מבוגרת שטרם התחתנה, בבחינת ´מי שמתפלל על חברו נענה תחילה´.

"לימוד נוסף שחוויתי על בשרי הוא שכשאמרתי שאני רוצה להתחתן, לא באמת רציתי. חשבתי שזה מה שאני רוצה, אך זה לא היה מדויק. פגשתי חברות רבות כאלה, שאמרו שהן רוצות להתחתן, אך גם הן לא בדיוק רצו".

מדוע?

"יש הבדל בין להגיד שאת רוצה להתחתן לבין באמת לרצות את זה. במהלך התשובה שלי, התחלתי לחבר ספר כלשהו, ופעמים רבות, הרגשתי שהספר ממלא בי את הצורך להתחתן ותופס כביכול את מקומו של הרצון הזה. רק כשהסכמתי לשחרר את האחיזה בספר, כמו גם בדברים אחרים, ונאחזתי רק ברצון שלי לפגוש את בן זוגי האמיתי ולהתחתן - זה קרה. ´הרפו ודעו כי אני ה´".