שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "ראיתי את העיניים שלו בתמונה, הרגשתי שאנחנו חייבים להיפגש"

"ראיתי את העיניים שלו בתמונה, הרגשתי שאנחנו חייבים להיפגש"

דנה רצתה להתחתן עם אדם רווק ולא גרוש, אבל משהו בעיניים של אבי אמר לה שהם חייבים להיפגש. אבי מצידו חשב ש"שבע ברכות" מיועד רק לחוזרים בתשובה 'הארד קור', אבל מרוב מהירות כבר לא הספיק לבדוק אם המציאות היא אחרת

"יש איזו סטיגמה על 'שבע ברכות', שזה אתר שמיועד לחוזרים בתשובה 'הארד קור', כאלה שהם דתיים חזק, ולי זה פחות התאים", אומר לי אבי בתחילת שיחתנו. "אני אמנם שומר מצוות, אבל הרגשתי שאני זקוק למשהו קצת אחר. הפריעה לי גם העובדה שקוראים באתר כל הודעה ומסננים את מה שלא מתאים, כי ידעתי שזה מאט את קצב קבלת ההודעות ואני רציתי התכתבות מהירה". ועם כל זאת, הוא החליט לבסוף להירשם ל'שבע ברכות'. דנה, אשתו כיום, היא חוזרת בתשובה 'הארד קור', בדיוק מה שהוא חשש מפניו. 

 

"אחרי שנפרדנו, כל הגוף שלי כאב"

רק אחרי 7 שנות גירושין, החל אבי (49) לחפש את זיווגו. "בשנים הראשונות הייתי עסוק בגידול ילדיי במשמורת מלאה, ולכן נושא הזיווג לא עמד לי בראש", הוא אומר. "היה בתוכי גם חשש - מי תרצה גבר שמגיע עם 4 ילדים? והיה גם אתגר נוסף - אני כהן, וידעתי שאינני יכול להתחתן עם גרושה". אבל הזמן עשה את שלו, ולבסוף הרצון החזק למצוא את הזיווג הכריע. אבי נרשם לאתר שידוכים אחר, והחל לחפש בו את החצי השני.

שנה עברה, ואחרי שראה ששום דבר לא זז, החליט אבי להירשם גם ל"שבע ברכות". "חיפשתי בית, חופה וקידושין, ובאתר השני ראיתי שזה לא תמיד הכיוון. כאן, לעומת זאת, היה ברור לי שמי שמגיעה מהצד השני היא מכוונת מטרה לחתונה ולא באה לבזבז את הזמן. הסינון הראשוני שיש באתר כבר מוריד הרבה אנשים לא רציניים, ובכך מסייע בשמירה על כבודן של הנשים. אם בכל מקום אחר אישה תמיד קצת חושדת במי שמולה, אז כאן הרגשתי שיש לה יותר אפשרות לתת אמון. לכן החלטתי גם אני לתת לאתר הזה סיכוי".

דנה, שהיתה אז רווקה בת 40+, חזרה בתשובה רק שנתיים קודם. "קראתי כתבות על 'שבע ברכות', והרגשתי איך בכל פעם הן תופסות לי את העין. לכן, אחרי תקופה, החלטתי לנסות בעצמי, למרות שלא האמנתי בכלל בדרך הזו. הייתי מנויה באתר 4 חודשים, כשבכל חודש נכנסתי אליו רק פעם או פעמיים. קיבלתי לא מעט פניות, אבל אף אחת מהן לא דיברה אליי".

שבועיים וחצי בלבד אחרי שנרשם אבי לאתר, קיבלה ממנו דנה הודעה. "ראיתי את העיניים שלו בתמונה שלו והתרגשתי, ואז קראתי את מה שהוא כתב וזה מאד נגע בי. לכן, למרות היותו גרוש החלטתי לנסות". אלא שבזאת עדיין לא הגיע הסיפור לסופו השמח. "נפגשנו והיה מעניין, אבל אחרי הפגישה השלישית חשבתי שזה לא מתאים ונפרדנו".

דנה חזרה לביתה, אלא שאז קרה לה משהו שהיא לא חוותה מעולם. "יום למחרת כל הגוף שלי כאב, ומשהו בתוכי אמר לי שזו לא ההחלטה הנכונה. למרות שעל פניו זה לא נראה לי מתאים, היה איזשהו קול פנימי שאמר לי להמשיך. באותו ערב התקשרתי לאבי, ביקשתי לנסות שוב, וכך המשכנו עם הקשר, למרות כל סימני השאלה - שלי ושלו".

עם הזמן החששות התפוגגו, ולבסוף זכו השניים לעמוד תחת החופה. "כשזה מגיע זה מגיע, ופתאום הכל זורם ומשתלב. עם זאת, דווקא שם יכולים לעלות גם קשיים ותהיות", אומרת דנה. "אני אישית הייתי בטוחה במשך שנים שיתאים לי אדם עם תכונות ואופי מסוימים, אבל ברגע שאבי הגיע, הבנתי שעליי להקשיב לתחושות הבטן ולהיפתח למה שאומר לי הלב". 

לסיום, כאשר אני שואלת את אבי אם הוא ראה באתר את המגוון שחיפש, הוא עונה לי: "בשבועיים וחצי בהם הייתי רשום ל"שבע ברכות", פשוט לא הספקתי לשים לב. עד היום אני לא יודע אם יש שם גם כאלה שהם לא חוזרים בתשובה 'הארד קור'".