שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "קיבלתי מ’שבע ברכות’ כוס לחתן, שמרתי אותה עד שזכיתי להתחתן"

"קיבלתי מ’שבע ברכות’ כוס לחתן, שמרתי אותה עד שזכיתי להתחתן"

יעל הקפיאה את כל הכרטיסים שהיו לה באתרי שידוכים, אז מה גרם לה להירשם שוב ל"שבע ברכות", ולמה דווקא ההודעה של משה תפסה את העין שלה?

יעל (43) היתה ב"שבע ברכות" כמעט מאז שהוקם, ואפילו תרמה לאתר וקיבלה במתנה ברכת כלה וכוס לחתן. אבל את הזיווג שלה היא מצאה דווקא אחרי שהרגישה מיואשת לחלוטין, והקפיאה את כל הכרטיסים שפתחה אי פעם באתרי שידוכים. "קראתי על הרבה אנשים שמספרים איך הם מצאו את הזיווג שלהם אחרי שהתייאשו ועמדוו לצאת מהאתר", היא מחייכת, "זה בדיוק מה שקרה גם לי".

 

כרטיס בהפשרה אוטומטית

עוד קודם, רעיון מציאת הזיווג דרך הרשת, נראה ליעל הטוב ביותר. "העדפתי את זה על פני שדכניות", היא מסבירה. "הייתי רשומה לאתרים שונים, אבל 'שבע ברכות' היה ייחודי מבחינתי. אני דתיה מבית, וחיפשתי אדם שיש לו רגש חם ומיוחד ליהדות, ולכן אתר שיש בו הרבה חוזרים בתשובה היה בדיוק המקום". אלא שהשנים עברו, והיאוש החל להזדחל פנימה. "בשלב מסוים החלטתי לקחת פסק זמן ולהעמיק את הקשר עם עצמי. הלכתי לשיעורי תורה רבים, והתמקדתי יותר בעבודה פנימית".

חצי שנה אחר כך, הגיעה ההודעה המפתיעה. "קיבלתי הודעה ממישהו מאחד האתרים, וזה הפתיע אותי, כי ידעתי שהקפאתי את כל הכרטיסים. כשנכנסתי לאותו אתר, גיליתי שהכרטיסים בו מתחדשים אוטומטית אחרי חצי שנה. באותו רגע החלטתי שאם הכרטיס באתר הזה התחדש, אז אני הולכת להחזיר לחיים גם את זה שב'שבע ברכות'. זמן לא רב אחר כך קיבלתי הודעה ממשה".

משה (50) דווקא כלל לא חשב לחפש את זיווגו דרך האינטרנט. "בשנים בהן לא שמרתי מצוות, רציתי להכיר אישה דרך מפגש פנים אל פנים, ורק אחרי כמה עשרות שנים חזרתי בתשובה, והבנתי שחשוב לי למצוא את הזיווג שלי בדרך כשרה. פניתי לשדכניות שונות, ובגלל שאני מרוסיה במקור, הציעו לי בעיקר נשים מהקהל הרוסי. אלא שלמציעי השידוך היה קשה לתפוס את זה שרוסיה היא גדולה, ושיש פערי תרבות משמעותיים בין אנשים שהגיעו ממקומות שונים בתוכה, במיוחד אם הם חוזרים בתשובה. בכל זאת המשכתי, והיכרות דרך אמצעים דיגיטליים כלל לא נראתה לי ככזו שבאה בחשבון".

אלא שהזמן עשה את שלו, ומשה הבין שהרשמה ל"שבע ברכות" היא הדבר הנכון. "אחיינים שלי ניסו לשכנע אותי, ולבסוף אמר לי חבר: 'אתה צריך להשתדל לעשות את מה שביכולתך, וה' יעשה את שלו'. המילים שלו נגעו בי ופתחתי כרטיס, אלא שרוב הזמן לא הייתי פעיל באתר וחיפשתי דרכו את הזיווג רק מעט. לא יכולתי להאמין שיבוא היום ודווקא דרך האתר הזה תגיע הישועה".

 

המקום המתאים בפאזל

כאשר שלח משה הודעה ליעל, משהו באופן בו הוא ניסח את דבריו תפס את עינה. "זו היתה הודעה לא שגרתית", היא נזכרת, ומשה מסביר שהיה חשוב לו לכתוב דווקא הודעה ייחודית: "אחרי תקופה באתרי שידוכים, ראיתי שיש כאלה ששולחים רק 'היי' כדי לראות אם הם יקבלו תשובה, ובמקביל בודקים עוד כמה אפשרויות. השדר שלהם מגלה חוסר רצינות, והצד השני, שמקבל שלל הודעות כאלה בלי שיווצר מהן קשר אמיתי, מתחיל להרגיש שכל הסיפור הזה הוא מתיש וסיזיפי. לכן היה חשוב לי לכתוב הודעה המראה שקראתי באמת את הכרטיס של מי שמולי, ושאני מכוון לחתונה. יעל מצידה קלטה שיש פה מישהו רציני, ולכן זה נגע בה".

אלא שגם הקשר הזה כמעט והתפספס. "בפעם הראשונה בה משה התקשר אני בדיוק יצאתי מהבית, וביקשתי ממנו שיחזור אליי עוד 10 דקות", מתארת יעל. "הוא לא חזר, אבל אני החלטתי לא לוותר, ואחרי כמה שעות שלחתי לו הודעה עם השאלה 'כבר עברו 10 דקות?' רק אז הוא התקשר".

בניגוד מוחלט לשנות החיפוש הארוכות שעברו השניים, מרגע שהם נפגשו הדברים זרמו במהירות מדהימה. "חודש אחרי שנפגשנו כבר החלטנו להתחתן, ובראש חודש ניסן בשנה שעברה עמדנו תחת החופה", הם אומרים בהתרגשות. ויעל מוסיפה: "לא מזמן הרכבתי פאזל של 1,000 חלקים, ולפעמים יש איזה חלק שלא יודעים לאן הוא שייך, עד שברגע אחד הוא מוצא את מקומו. כך הרגשתי גם עם הזיווג הזה - ברגע שהקב"ה החליט שזה זמן גאולתנו, עם ובלי הכנות, הוא פשוט בא ושיבץ אותנו במקום המתאים בפאזל".

לסיום, אומרים השניים, "ל'שבע ברכות' יש קול מאד ייחודי, שנותן מקום לחוזרים בתשובה, ומהווה תשתית טובה לקהל הזה. כל שנותר לומר הוא תודה ענקית לכל מי שעומד מאחורי האתר".