שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "הייתי גרושה 20 שנה, הוא רק שבוע, דרך ’שבע ברכות’ זכינו להתחתן"

"הייתי גרושה 20 שנה, הוא רק שבוע, דרך ’שבע ברכות’ זכינו להתחתן"

במהלך החיפוש הארוך שלה אחרי הזיווג, טליה רק פתחה כרטיס ב'שבע ברכות', ועזבה את האתר. "הייתי פעילה יותר באתרי שידוכים אחרים, אבל בסוף דווקא דרך 'שבע ברכות' הגיעה הישועה"

"3 ימים אחרי שנתתי את הגט, החלטתי שאני נרשם ל'שבע ברכות'", מפתיע ניסים בתחילת שיחתנו. "כמה ימים אחר כך כבר פגשתי את טליה, ותוך חודשיים וחצי היינו נשואים". הכל הלך אצל ניסים במהירות הבזק, אך לא כך היה אצל אשתו, טליה. "הייתי גרושה במשך 20 שנה, ולאורך השנים חיפשתי המון. עברתי הרבה עליות ומורדות, לא היה לי קל", היא אומרת. אבל בסוף הישועה הגיעה, ורגע לפני שהתחילה הקורונה הם זכו להינשא. "זה היה כשאף אחד עדיין לא שיער לעצמו מה מחכה מעבר לפינה, ומיד אחר כך התחיל הסגר. זה דווקא התאים לנו כזוג טרי, שזקוק לזמן פרטי לעצמו", הם נזכרים בחיוך.

 

"פתחתי כרטיס והלכתי"

לאורך השנים, היתה רשומה טליה לאתרי שידוכים שונים, בהם ניסתה למצוא את זיווגה. "האמת היא שהייתי פעילה יותר באתרים אחרים, וכשהגעתי ל'שבע ברכות' רק פתחתי כרטיס והמשכתי בדרכי. בעצם, נרשמתי אליו בעיקר בגלל שמדובר באתר חינמי, ולכן - למרות שלא ציפיתי שהישועה תבוא דרכו, עשיתי השתדלות. היו גם פעמים בהן הייתי כל כך מיואשת, שסגרתי את הכרטיס שלי באתר לחלוטין, אלא שאז פתחתי אותו שוב, בתקווה שבסוף זה איכשהו יגיע".

הדרך אותה עברה טליה לא היתה פשוטה. "היו הרבה רגעים של ציפיות לא ממומשות, ייאוש ואכזבות. עברתי גם לא מעט שיחות טלפון בהן נראה היה שיש על מה לדבר, ואז כשהגעתי לפגישה ראשונה או שניה הבנתי שזה לא שייך. לפעמים תהיתי לעצמי שמא אשאר לבד כל החיים, ורק הרצון העז להגיע לקשר אמיתי, דחף אותי להמשיך. עם השנים התחזקתי בשמירת המצוות, ואף קיבלתי על עצמי שמירת נגיעה. נשאתי הרבה מאד תפילות, והתחושה היתה שזה רק מה שיכול לעזור".

תפילה ועוד תפילה, ולבסוף הים נבקע - ניסים נרשם ל'שבע ברכות' ופנה מיד לטליה. "עברתי כמובן תהליך פרידה ארוך עד לרגע הגירושין, כך שבסופו כבר הרגשתי מוכן לחפש את הזיווג הבא", הוא מסביר. "במהלך הדרך הזו קיבלתי על עצמי שני דברים - לא ליצור קשר עם אף אחת כל עוד אינני גרוש, ולשמור נגיעה. את הקבלה הזו לקחתי על עצמי תוך כדי התוועדות מיוחדת של חב"ד. זה לא היה לי קל, אבל עמדתי בקשר קבוע עם אחד הרבנים, והוא תמך בי ועודד אותי. לכן גם מרגע שפגשתי את טליה, הכל נעשה בקדושה. אפילו החתונה שלנו היתה בהפרדה, למרות שזה לא היה עבורנו ברור מאליו. אני זוכר איך הרב אמר לי, 'אתה רוצה להתחיל את החיים ברגל ימין? אז תעשה את החתונה כמו שצריך', ובאמת זכינו לבחור בדרך הנכונה".

למה נרשמת דווקא ל'שבע ברכות'?

"באמת התלבטתי לאיזה אתר להירשם, אך מכיוון שאני שומע את שיעוריו של הרב זמיר כהן כבר שנים, ראיתי לנכון להירשם לאתר שנמצא תחת אחריותו. הבנתי גם כי מדובר במקום רציני, שמתאים לאנשים המעוניינים באמת להקים בית, ולא סתם להתקשקש. היה ברור לי כי הסיכויים שלי למצוא בו אישה יראת שמיים, השומרת על קדושה, הם גבוהים יותר מאשר במקומות אחרים. בנוסף, מדובר באתר חינמי - אז למה לא לנסות?"

לסיום אומר ניסים, "יש כאן לא רק 'שבע ברכות', אלא הרבה ברכות. הקב"ה המציא לי במהירות את אשת חיי, איתה אוכל להיבנות ולעשות את שליחותי בעולם, ואני אסיר תודה על כך. אתם עושים ממש עבודת קודש, וה' יעזור שתזכו לחתן את כל מי שצריך כמה שיותר מהר". לדבריו מצטרפת גם טליה. "כפי שאני רק פתחתי כרטיס וכלל לא הייתי פעילה באתר, יכולים לעשות זאת גם אנשים אחרים. זה ללא תשלום, רק 'שלח לחמך על פני המים', ומי יודע - אולי פתאום הוא יגיע ו'תמצאנו'".