שבע ברכות / סיפורי הצלחה / ״אמא שלי מצאה זיווג שני דרך ׳שבע ברכות׳, אז ניסיתי גם״

״אמא שלי מצאה זיווג שני דרך ׳שבע ברכות׳, אז ניסיתי גם״

אתר ׳שבע ברכות׳ הרגיש לבתיה כמו מקום טבעי, נגיש ונוח, במיוחד לאור העובדה שאמה מצאה שם את זיווגה השני. גיל, לעומת זאת, לא מצא באתר את מה שהוא מחפש, התנתק ממנו, ורק שנתיים אחר כך חזר. ״עדיין לא האמנתי שיהיה שם משהו, אבל רגע לפני שחשבתי להתנתק שוב זה הגיע״

"׳שבע ברכות׳ פשוט לא התאים לי״, אומר גיל בתחילת שיחתנו. ״לא מצאתי שם משהו מתאים, התנתקתי מהאתר, ופניתי לחיפוש הזיווג דרך שידוכים. שנתיים אחר כך קרובת משפחה שכנעה אותי להיכנס אליו שוב, למרות שאני הייתי בטוח שלא אמצא בו דבר״. לעומתו, ראתה בתיה ב׳שבע ברכות׳ את המקום הטבעי לחיפוש הזיווג, אחרי שגם אמא שלה מצאה בו את זיווגה השני. ״אולי זה בגלל שאני עובדת על מחשב כל היום, ולכן רגילה לכך שדברים קורים דרכו״, היא אומרת. 

 

ממש כמו שידוך רגיל

בתיה (22) התחברה לאתר בגיל צעיר יחסית, והחלה ללמוד אט אט את עולם השידוכים. ״לא הכרתי כל כך שדכניות, ׳שבע ברכות׳ היה הרבה יותר נגיש עבורי, ולכן זה היה נכון עבורי להירשם אליו״, היא אומרת. ״הייתי יחסית בתחילת הדרך, בלי לחץ סביב נושא החתונה, וברוך ה׳ זה הגיע מהר״.

לא הרתיעה אותך העובדה שמדובר בחיפוש דרך האינטרנט?

״להיפך, זה היה נכון יותר עבורי מאשר חיפוש דרך אנשים. לא מדובר כאן על דרך פרוצה, כי היתה באתר אפשרות לבחור את התנאים שלי, וברגע שהגיעה אפשרות לשידוך, זה לא נגמר שם. הרבנית שלי דיברה עם הרב שלו, ההורים היו מעורבים בכך, וגם עשינו בירורים. בנוסף, היתה בהתחלה התכתבות קצרה, אחר כך שיחת טלפון, ורק אז הגענו לפגישה, ממש כמו שידוך רגיל״.

מול התחושות של בתיה, הרגיש גיל (28) אחרת לחלוטין. ״נכנסתי ל׳שבע ברכות׳ כבר שנתיים קודם, ראיתי אתר בנוי בצורה טובה, עם סינון שמאפשר למצוא בדיוק את מה שרוצים, ועם כל זאת, לא מצאתי בו שום בחורה שיכולה להתאים לי. היתה לי שם רק שיחה של כמה שורות עם מישהי וכבר יצאתי מהאתר״, הוא אומר. ״כך המשכתי עם השידוכים, וזה היה מתיש לנסות להיפגש פעם ועוד פעם, ולגלות שוב שעדיין לא הגעתי לישועה. היו גם פעמים בהן אחרי כל ההתארגנות לקראת פגישה, גיליתי שהשידוך הוא בכלל לא בכיוון״. אלא שקרובת המשפחה של גיל לא ויתרה, וביקשה ממנו להיכנס שוב לאתר, למרות שהוא הרגיש שזה לא בשבילו. ״נעתרתי לבקשתה ונכנסתי, אבל גם בפעם השניה הרגשתי שזה לא המקום שלי, ואחרי מעט מאד נסיונות, חשבתי להתנתק״, הוא אומר. 

אבל יום אחד זה הגיע, ככה בפשטות. ״אמרתי לעצמי שזו פעם אחרונה שאני שולח הודעה ב׳שבע ברכות׳, ואחר כך אני סוגר את הכרטיס״, נזכר גיל. ״בדיוק אז ראיתי את הכרטיס של בתיה, הוא היה בלי תמונה, אבל הפרטים הכתובים בו נראו לי מתאימים. זה היה בערב פסח, בתחילת תקופת הקורונה, וגם אחרי שבדקנו אם יכולה להיות התאמה, היה סגר ולא יכולנו להיפגש. לכן שאלנו רב, ובעצתו התחלנו עם שיחות דרך הטלפון, ובשלב בו יכולנו להגיע לפגישה - כבר היתה בינינו רמה מסוימת של היכרות. כך, אחרי מספר פגישות לא רב - היה ברור לנו שזה הולך לקראת חתונה. הישועה הגיע דרך ׳שבע ברכות׳, למרות הכל, אתם הייתם השליחים הנאמנים לזה, ואני רוצה להודות על כך מכל הלב״, הוא אומר לסיום.