שבע ברכות / סיפורי הצלחה / אמא ל-6 בנות מחפשת שידוך ב’שבע ברכות’: "חששתי שאאלץ להתפשר על מה שיש"

אמא ל-6 בנות מחפשת שידוך ב’שבע ברכות’: "חששתי שאאלץ להתפשר על מה שיש"

לאחר שנרשמה ל'שבע ברכות' החליטה אסתי להתנתק ממנו, אך אז מכרה שלה התחתנה דרך האתר. אסתי החליטה לתת הזדמנות נוספת, ושלחה הודעה לאברהם, למרות שהיה נראה שיש ביניהם פער. הוא עצמו חשב שזה לא מתאים, אך הסכים להיפתח ולנסות. "פחות משלושה חודשים אחר כך עמדנו תחת החופה"

אברהם (43) ואסתי (42) עברו שניהם גירושין, הוא אפילו פעמיים, ולא ידעו אם תהיה עוד פעם נוספת. "היו אנשים מסביב שקצת לעגו לרצון שלי להתחתן בפעם השלישית. ושאלו אותי 'מה, לא התייאשת?' אבל התחושה הפנימית בתוכי אמרה אחרת, והיא זו שהובילה אותי קדימה", אומר אברהם. "לא הסכמתי גם להתפשר, וידעתי שאקשור את חיי רק עם אישה בעלת מידות טובות, כזו שארצה באמת. במשך שנה שלמה התפללתי מידי בוקר בקבר רחל והאמנתי שאקבל". מחשבות דומות עברו גם על אסתי. "תהיתי אם בכלל אזכה להתחתן, ועד כמה אצטרך להתפשר לשם כך", היא אומרת. "בדמיון שלי, ראיתי איך אני מוותרת על התחושה המוארת שיש פעמים רבות במציאת הזיווג, ומתחתנת יותר מתוך הבנה שכלית שזה נראה נכון. אלה לא היו רגעים קלים, וכבר הייתי בשלבים של ייאוש, אבל אז ברגע אחד הכל השתנה". 

 

"התנתקתי מהאתר, ואז חברה מצאה את זיווגה דרכו"

אברהם היה רשום ב"שבע ברכות" במשך כ-4 שנים. "אני מקנדה במקור, חיפשתי מישהי עם קרבה לעולם ממנו באתי, ולכן לא האמנתי שאמצא את זיווגי ב'שבע ברכות'", הוא אומר. "רוב הנשים שם לא היו בסגנון שלי, אבל השארתי את הכרטיס שלי פתוח, ומידי פעם עשיתי חיפוש קצר באתר. אלא שמעולם לא הגעתי לאיזשהו קשר רציני דרכו, ובכלל לא בניתי עליו יותר מידי. התחלתי להתרגל לחיים לבד, ומשהו בזה אפילו היה קל וטוב".

גם אסתי לא חלמה שהישועה שלה תגיע דרך האתר. "הלכתי לכמה שדכנים, הייתי רשומה באתרי שידוכים שונים וגם ב'שבע ברכות'. אבל בעקבות כמה קשרים לא מוצלחים שהתחילו דרך 'שבע ברכות' התנתקתי מהאתר. חצי שנה אחרי שעשיתי זאת, מישהי שאני מכירה, שהיתה גרושה במשך שנים רבות, סיפרה שהיא מתחתנת עם אדם שהכירה דרך 'שבע ברכות'. היא ראתה באתר רצינות אמיתית, והמבט שלה עליו שכנע אותי לחזור. לכן פתחתי שוב את הכרטיס שלי והתחלתי לחפש".

לא הרגשת קצת מוגבלת, בגלל היותך אמא ל-6 בנות?

"ממש לא, היה ברור לי שאני טובה ומיוחדת, וגם בפועל הרבה אנשים רצו להיפגש איתי, כך שהנושא הזה בכלל לא היווה מבחינתי מגבלה. היה אדם אחד שהוריד את הצעת השידוך איתי אחרי ששמע על מספר ילדיי, ובאמת קצת נפגעתי מזה, אבל מיד אחר כך פגשתי את אברהם, כך שהכאב הזה נשאר מאחור".

חודש אחרי שנכנסה לאתר, ראתה אסתי את הכרטיס של אברהם, אבל היססה אם לפנות אליו. היה נראה לה שיש ביניהם פער מסוים, ובכל זאת היא החליטה לתת לזה סיכוי ושלחה לו הודעה.

אברהם, איך הגבת להצעה?

"במבט ראשון קשר עם אמא ל-6 בנות, כשגם לי יש 3 ילדים משלי, היה נראה לי יותר מידי. ראיתי גם אני את הפער בינינו, אבל בגלל שהיא מארה"ב במקור, החלטתי לנסות. למרבה ההפתעה, מהר מאד הרגשנו שנינו שזהו הדבר הנכון, וכבר בפגישה השישית החלטנו להתחתן". 

זה מהיר מאד, לא חששתם? 

"תמיד הבטחתי לעצמי שאת הקשר הבא שלי אמשוך לפחות חצי שנה כדי לברר עד כמה הוא נכון, אבל אחרי 3 פגישות עם אסתי, הרגשתי שאני כבר לא יכול לחכות", אומר אברהם בחיוך. "אני מצידי עשיתי הרבה בירורים על אברהם, וגם חשבתי על כך לעומק. היה ברור לי שאף אחד לא מושלם, ושעליי לעשות חישוב של יתרונות מול חסרונות", מוסיפה אסתי. "ראיתי אצל אברהם לב טוב, מידות טובות ויתרונות גדולים, והבנתי שגם עם החסרונות שלו אוכל להסתדר".

 

פינוק משמיים

פחות מ-3 חודשים אחרי שנפגשו לראשונה, עמדו השניים תחת החופה, בחתונת קורונה מצומצמת, אך מרגשת מאד. "לפני החתונה הצלחנו להגיע לרב קנייבסקי והוא נתן לנו את ברכתו, ובכלל אני מרגיש שיש כאן זיווג VIP מאת ה'", אומר אברהם בהתרגשות. "הוא נתן לי הרבה יותר ממה שביקשתי, וזו תחושה מדהימה. אחרי כל הדרך הלא פשוטה הזו אל הלא נודע, אני מרגיש שהקב"ה ממש פינק אותנו מכל הלב". 

"לא האמנתי שיכול להיות כזה דבר טוב, ושאזכה להרגיש שוב כזו התרגשות גדולה", מוסיפה אסתי. "הייתי כבר בשלבים של ייאוש, ופתאום הגיעה ישועת ה' ממש כפי שאומרים - כהרף עין. החיים השתנו ברגע, וזה העמיק את האמונה שלי בטוב ה' בעולם. הרגשתי שהוא אומר לי 'זהו, עכשיו נגמר הסבל, ומכאן אני רק מפנק אותך'. לחשוב שלפני חצי שנה הייתי במקום אחר לגמרי, עדיין מחפשת ותוהה אם בכלל אי פעם אמצא, ופתאום קרה הנס הזה, והוביל לכך שאני הולכת עד היום עם התחושה שה' יכול לשנות הכל ברגע".

מה יש לכם לומר על 'שבע ברכות'?

"זה האתר הכי רציני שיש, עבור אנשים שרוצים להתחתן באמת", אומר אברהם. "אני רואה אנשים שנמצאים באתרים אחרים, ושומע איך מה שקורה בהם הוא 'פחות בכיוון'. בכלל, זה מקום שהוא כולו חסד, מבית היוצר של איש החסד הגדול - הרב זמיר כהן. אני כל כך אוהב אותו, ומודה מאד לכל הצוות שמתפעל את האתר". לסיום, אומרת אסתי: "לא פשוט למצוא את הזיווג, וברור לי שיש הרבה מאד זכויות ל'שבע ברכות' בתחום הזה. גם מבחינת הסינון והשמירה על רצינות - זהו האתר השמור ביותר. ברוך ה' התחתנו ואנחנו מתחילים לבנות את ביתנו, והזכות הגדולה הזו שמורה לכם".