שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "חשבתי ש’שבע ברכות’ מיועד לציבור החרדי, גיליתי שהמציאות היא אחרת"

"חשבתי ש’שבע ברכות’ מיועד לציבור החרדי, גיליתי שהמציאות היא אחרת"

עדן כלל לא רצתה להירשם ל'שבע ברכות', אך אחרי שראתה חברות מסביב מתחתנות דרכו היא החליטה לנסות. אלא שגם אחרי שנרשמה, היא כמעט ולא היתה פעילה באתר, ורגע לפני שהיא התכוונה להתנתק ממנו, הגיעה הישועה

"מה, אני אכיר אותו דרך 'שבע ברכות' וכשישאלו איך הכרנו אאלץ לומר שזה דרך האתר? לא נעים", זה מה שחשבה עדן לפני שפתחה את כרטיסה ב'שבע ברכות' לפני כמה שנים. אז כן, ההיכרות בינה לבין אופיר בעלה החלה בדרך הזו, והיום היא חוזרת כדי לומר זאת קבל עם ועדה. "בימינו הרבה מאד אנשים נפגשים דרך האינטרנט, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, ואם זה מה שיכול לעזור - אז למה לא לעשות את ההשתדלות? בסופו של דבר, מה זה משנה מאיפה הגיעה הישועה? העיקר שהיא כאן, ושווה היה להתאמץ עבורה גם בדרכים שנראות פחות מקובלות לכתחילה".

 

"זה אתר לחרדים, לא?"

כאשר החלה עדן (24) לחפש את זיווגה, היא כלל לא ראתה עניין להירשם ל"שבע ברכות". "הייתי בטוחה שמדובר באתר המכוון בעיקר למי שבא מרקע חרדי, ואילו אני מהציבור הדתי לאומי", היא אומרת. "ובאמת כשנכנסתי ל'שבע ברכות' ראיתי הרבה אנשים מרקע שונה משלי, ולכן לא חשבתי לרגע שהזיווג שלי יבוא משם. אבל החלטתי להירשם בכל זאת, בגלל כמה חברות שלי שבכל זאת התחתנו דרכו, כי העובדה שהן מצאו את זיווגן באתר, היתה מוחשית יותר מכל ההתנגדויות שלי. התווספה לכך גם תקופה ארוכה בה הייתי כמעט בלי הצעות שידוך, ובעקבותיה הבנתי שאינני יכולה להמשיך לשבת ולהמתין לחברות שייזכרו בקיומי".

אלא שגם לאחר שהחליטה להירשם לאתר, עדן כמעט ולא היתה פעילה בו. "הייתי רשומה בו בערך שנתיים, אך כיוון שלא האמנתי בדרך הזו, נכנסתי אליו רק פעם בכמה חודשים. כך נמשכו להם החיים, עם ניסיונות שידוך שעלו מידי פעם וירדו באכזבה, ויחד איתם הלכו וגברו תחושות התסכול והייאוש. כל כך רציתי להגיע כבר לישועה שלי והרגשתי מותשת, כל זאת עד שהחלטתי לעשות סגולה לזיווג עליה סיפר לי אבי. דווקא אחרי שהתחלתי עם הסגולה, יצא לי לדבר עם אמא של חברה. היא אמרה לי שאולי כדאי לבטוח בבורא עולם, להפסיק להתאמץ, ופשוט להאמין שהוא יכול להביא את הישועה עד אליי. דבריה נגעו לליבי ואני החלטתי לעצור את הכל. נכנסתי ל'שבע ברכות' כדי להקפיא את הכרטיס שלי, אך שם חיכתה לי הפתעה".

באותה תקופה חיפש גם אופיר (29) את זיווגו. "אני חוזר בתשובה, וחלק גדול מתהליך ההתחזקות שלי היה בזכות הרב זמיר כהן", הוא אומר. "בשונה מעדן, אני דווקא ראיתי ב'שבע ברכות' מקום שבו אפשר באמת למצוא את הזיווג, ולכן לאורך השנתיים בהן הייתי רשום אליו, נכנסתי לעשות בו חיפוש לעיתים קרובות. היו גם רגעים של ייאוש, בהם הקפאתי את הכרטיס שלי, אך אז אזרתי כוחות מחודשים והפכתי אותו שוב לפעיל. מנגד, ראיתי שיש גם אתרי שידוכים נוספים, אך לא רציתי להיכנס אליהם. זאת משום שחיפשתי אישה המעוניינת להקים בית על אדני התורה, ובמקומות אחרים הרגשתי שיהיה קשה יותר למצוא אחת כזו".

 

"הדרך שעברתי גרמה לי להעריך אותו אפילו יותר" 

כך, רגע לפני שסגרה עדן את כרטיסה, היא גילתה שאופיר שלח לה הודעה. "נכנסתי לכרטיס שלו, ומבחינת הפרטים שהוא כתב על עצמו זה לא היה נראה לי מתאים, הוא היה אז רק בתחילת תהליך ההתחזקות שלו, ואפילו לא חבש כיפה", היא אומרת. "אלא שמשהו בחיוך שלו כבש אותי, וגם העובדה שקיבלתי את ההודעה הזו רגע לפני סגירת הכרטיס הובילה אותי לחשוב שאולי זה לא במקרה. לכן החלטתי לתת לאפשרות הזו הזדמנות, למרות שבזמן אחר הייתי עונה לה בשלילה. דבר מפתיע נוסף שקרה אז, הוא שנתתי לאופיר את מספר הטלפון שלי מיד, דבר מעולם לא עשיתי קודם בשלב מוקדם כזה. הסיבה לכך היא שהפעם רציתי לסגור כבר את הכרטיס שלי, ולכן לא יכולתי להמשיך איתו בהתכתבות".

בני הזוג החלו להיפגש, ומול פעמים קודמות, בהן חוותה עדן תסכול, הפעם זה היה אחרת. "זכורות לי לא מעט פגישות הזויות מהעבר, כשלפעמים תהיתי מאיפה נופלים עליי כל מיני סיפורים מוזרים. מעבר לכך, רוב הפעמים הסתיימו מהר יחסית בחוסר התאמה. זה לא היה קל, אבל האמנתי שהקב"ה מזמן לי בדיוק את מה שעליי לעבור, ושכל ניסיון כזה בא ללמד אותי משהו. לעומת כל זה, עם אופיר הרגשתי כימיה באופן מיידי, וזו היתה תחושה מדהימה. הדרך המייגעת שעברתי, גרמה לי להעריך אותו אפילו יותר".

"אתם נותנים מקפצה המאפשרת למצוא את הזיווג, והיא בצורת אתר נגיש ונוח לתפעול, שיש בו שמירה על הצניעות ואנשים שומרי מצוות באופן רציני", אומרים השניים לסיום. "כיום אנחנו דוחפים גם חברים סביבנו להירשם אליו, ורוצים להודות לכם מעומק הלב"