שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "חשבתי ש’שבע ברכות’ מיועד רק לרווקים נואשים"

"חשבתי ש’שבע ברכות’ מיועד רק לרווקים נואשים"

יהודה וקרן אור היו שניהם צעירים ממש, ולא חשבו לרגע להירשם ל'שבע ברכות', אך מחשבה נוספת הבהירה להם שאולי כדאי בכל זאת לעשות השתדלות. אלא שגם לאחר שנרשמו החליטו שניהם להתנתק, ורק כדי להראות לקב"ה שהוא עושה השתדלות, שלח יהודה לקרן אור הודעה

כבר שנתיים עברו מאז הרגע בו החליט יהודה לשלוח הודעה לקרן אור, רק כדי להראות לקב"ה שהוא עושה השתדלות. "היתה לי סטיגמה על אתרי שידוכים, שהם נועדו לאנשים נואשים, כאלה שכבר עברו את הגיל ואין להם דרך אחרת להכיר, ואילו אני הייתי אז רק בן 23", הוא נזכר. קרן אור, אשתו, חשבה ממש את אותו הדבר, "הייתי אז רק בת 20, והיה ברור לי שאתרים כאלה מיועדים לרווקות זקנות, כך ש'שבע ברכות' היה הדבר האחרון שחשבתי להיעזר בו בדרך לחופה".

 

"הקב"ה - ניסיתי, רואה?"

בסופו של דבר שניהם הגיעו ל"שבע ברכות". לא ביום אחד, אלא לאחר מחשבה. "גדלתי עם חברים שהיו שונים ממני ברמה הדתית, ולכן גם השידוכים שניסו להציע לי היו פחות בכיוון של בית נאמן בישראל", אומר יהודה, "ובכל זאת, אתרי שידוכים היו משהו שבכלל לא חשבתי להסתכל לכיוון שלו. כך עברתי תקופה של חיפושים, ורציתי להגיע כבר לבית משלי. בשלב מסוים אפילו חששתי שאאלץ להתפשר, אחרי נסיונות שונים שלא קידמו דבר. באותה תקופה הבנתי שאם לא אדאג לעצמי, אף אחד לא יעשה את זה בשבילי, ולכן החלטתי לעשות השתדלות ולהירשם ל'שבע ברכות'. למען האמת, ועשיתי זאת יותר כדי להראות לקב"ה שאני משתדל גם בדרך הזו, אבל לא האמנתי לרגע שהזיווג שלי יגיע דרכו".

לאחר שסייר קצת ב'שבע ברכות', הופתע יהודה לגלות שזה לא בדיוק כפי שהוא חשב. "החלטתי שאם כבר אני נכנס, אז כדאי לבדוק במה מדובר, ועם הזמן גיליתי כי זהו האתר היחיד שאנשים נרשמים אליו למטרות חתונה. דבר נוסף שהפתיע אותי, הוא כמות הנרשמים שהיו בגילאים צעירים יחסית, ועוד יותר מכך - העובדה שאפשר למצוא בו זיווג מכל מגזר אפשרי, כולל הציבור הדתי לאומי, ממנו אני מגיע". 

באתר עצמו, החליט יהודה שהוא כותב על עצמו, בלי לשים תמונה. "בתחושה שלי, כרטיס של מישהי ללא תמונה מראה על אישיות בעלת צניעות פנימית מיוחדת, ולכן בחרתי גם אני לא לשים את התמונה שלי, כדי לכוון לשם. מפה לשם, הגעתי לכרטיס של קרן אור, שהיה ללא תמונה, אבל משהו אחר שם הפריע לי, וזו העובדה שהיא היתה רק בת 20".

אבל מדובר בהפרש גילאים סביר יחסית?

"נכון, ובכל זאת - משהו שם הרגיש לי עדיין טיפה ילדותי. העדפתי גיל קצת יותר גדול, ובכלל - חשבתי כבר לצאת מהאתר. הרי מלכתחילה לא האמנתי בו, ונכנסתי רק כדי לעשות 'וי' ולצאת. אלא שמול הכרטיס הפתוח של קרן אור, החלטתי לעשות ניסיון אחרון. בליבי חשבתי 'רק שה' לא יגיד לי שלא ניסיתי', ולכן שלחתי לה הודעה. לא הייתי מכוון בכלל לקשר הזה, וחשבתי שגם הוא יסתיים בלא כלום כקודמיו".

 

מחשבת מסלול מחדש

קרן אור, מצידה, נכנסה לאתר רק אחרי בירור מתמשך שעשתה עם עצמה. "רציתי מאד להתחתן, ולא ידעתי איפה למצוא את הזיווג", היא אומרת. "קרובי משפחה ניסו לעזור, אבל הצעות השידוך שקיבלתי לא היו מדויקות. כל חוסר ההתאמה הזה חיזק בתוכי את הרצון לבחור בעצמי, אבל היה ברור לי שאתר שידוכים לא שייך לבחורה צעירה כמוני. אלא שאז החלטתי לחשוב על זה מחדש, ושאלתי את עצמי 'בעצם למה לא?' הרי בסופו של דבר הקב"ה הוא זה שמביא את הזיווג, אז למה לחסום דרך שיכולה להוביל לשם?" 

והיו ב'שבע ברכות' אנשים צעירים כל כך?

"גיליתי הרבה מאד אנשים צעירים באתר. מעבר לכך, ברגע שראיתי את כל המגוון הזה, הבנתי שבמקום הזה כל אחד יכול למצוא כיוון מתאים לשלו. בכלל, נרשמתי רק ל'שבע ברכות' ולא לאתרים אחרים, בגלל שידעתי שיש עליו פיקוח, והיה ברור לי שבו אוכל לשמור על הצניעות שלי, ושההורים שלי יהיו רגועים".

מה לגבי שדכניות, זו היתה אופציה מבחינתך?

"האפשרות הזו עלתה לי בראש, אבל חששתי ממנה, כי הרגשתי שאני מכניסה את עצמי לסוג של 'מסחר'. היה חשוב לי לספר על עצמי באופן ישיר, בלי שאחרים ינסו להציע אותי לפי מה שהם קלטו. ובאמת ב'שבע ברכות' נהניתי לבנות את הפרופיל של בעצמי, בידיעה שיקראו בדיוק את מה שאני רוצה להביא, בלי אנשים שיתווכו את זה באמצע".

אלא שמהר מאד, החליטה קרן אור להתנתק מן האתר. "התכתבתי עם בחור אחד, אחר כך נפגשתי עם בחור נוסף, אבל הרגשתי שזה לא מה שאני מחפשת ולכן החלטתי לתת לעצמי עוד שבוע באתר ואז לסגור את הכרטיס". באותו שבוע ממש כתב לה יהודה הודעה. 4 חודשים אחר כך הם עמדו תחת החופה.

"תמיד קראתי את כל הסיפורים האלה ב'שבע ברכות', על אנשים שמצאו את הזיווג שלהם יום לפני שהם חשבו לסגור את החשבון, והייתי בטוחה שזה לא אמיתי", אומרת קרן אור. "חשבתי לעצמי 'איזה שטויות', אבל אז, ממש בלי להאמין, זה קרה גם לי", היא מחייכת. "יש כאן אתר מעולה, חינמי, נוח, והכי חשוב - מפוקח", מוסיף יהודה, "ובמקום להדביק עליו סטיגמה של נואשות, הגיע הזמן לראות איך ההרשמה אליו מהווה פשוט השתדלות נכונה. זה כמו לקבל הצעת שידוך מחבר, רק מאחד כזה שמכיר אותי הכי טוב בעולם והוא בעצם אני. כי אם נחשוב על זה, אז מה ההבדל בין מכר שמנסה להציע שידוך שנראה מתאים בעיניו, לבין האפשרות שאציע אותה לעצמי?!