שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "שבע ברכות הוא האופציה היחידה": הזוג שנישא לא מבין את המתנגדים

"שבע ברכות הוא האופציה היחידה": הזוג שנישא לא מבין את המתנגדים

איציק וקרן נפגשו פעם אחת ולא ראו שום קשר ביניהם, ניסו שוב אחרי כמה חודשים אבל הרגישו שזה פשוט לא מתאים. אז איך הם בכל זאת התחתנו? "שמעתי ביקורות על האתר, ותהיתי לעצמי - איפה באמת חושבים אותם מבקרים שיכול בעל תשובה או מי שמעוניין למצוא את זיווגו השני לחפש?", שואל איציק, "לא ברור לי איך מישהו חושב למנוע מאיתנו גם את זה"

"אמרתי לעצמי שאני לא יוצא מהעולם הזה פלגא דגופא בכל מחיר, ואני לא אדם שמוותר בקלות בדרך כלל", פותח איציק עמר (40) את דבריו. "אבל אחרי שעברתי ניסיונות שידוך רבים, אינספור תפילות ואפילו טיפול רגשי, הרגשתי שכבר עשיתי הכל כדי למצוא את הזיווג. עלתה לי בראש המחשבה שאולי ה' בכלל לא רוצה שזה יקרה, ולא נותרה בידי ברירה, אלא להשליך את עצמי עליו לחלוטין. החלטתי שאני מנסה בפעם האחרונה, ומשם נותן לקב"ה להוביל אותי לאן שירצה. נפגשתי פגישה אחת עם קרן, אשתי כיום, לא היה בינינו שום חיבור, וחשבתי ששם זה נגמר, אבל מסתבר שהקב"ה חשב אחרת".

 

משתדל בפעם האחרונה

איציק היה גרוש במשך 7 שנים, וקרן - במשך 12 שנים. "כל אחד מאיתנו עבר את משבר הגירושין, ובלי קשר לזה - שנינו חזרנו בתשובה שלימה מאהבה, אחרי שראינו בחוש את הנהגת ה' בעולם", אומר איציק. "לאורך השנים התפללתי הרבה על הזיווג, אבל כנראה שהיתה לי עוד עבודה לעשות בשביל זה, וכאשר שמעתי על 'שבע ברכות', נרשמתי מיד לאתר, כי השתדלתי לירות לכל הכיוונים. בשידוכים, לא הסתכלתי בכלל על פרמטרים חיצוניים, כמו מראה חיצוני, אם האישה גרושה או רווקה, או כמה ילדים יש לה. מה שעניין אותי הוא הנשמה הפנימית, ורציתי מישהי שאוכל לחיות איתה את כל החיים". 

במהלך הזמן פגש איציק לא פעם נשים שנותרו עם משקעים שונים מהזיווג הקודם. "לפעמים, אחרי שכבר היתה בינינו מציאת חן, עלה אצלן הפחד שלא איפשר להתקדם. אבל אני מצידי החלטתי לעשות את הכי טוב שיכולתי, והלכתי לטיפול כדי לעשות שינוי פנימי. לדעתי כל אחד זקוק לזה, ובאופן כללי כדי לזווג שני הפכים צריך לעשות עבודה. גבר צריך ללמוד מהי אישה, אישה צריכה ללמוד מהו גבר, וחשוב להיות מחוברים למהות של נתינה ולא רק למקום שרוצה לקבל".

למרות שהיה ברור לאיציק שהוא לא נשאר לבד לנצח, בפועל המציאות טפחה על פניו. "הייתי רשום לאתר בערך 10 חודשים, אבל למרות כל הניסיונות שעשיתי דרכו, שום דבר לא הלך", הוא אומר. "לא ראיתי דרך אחרת למצוא את הזיווג מלבד דרך 'שבע ברכות', ואחרי שהשקעתי כל כך הרבה משאבים וכוחות, הרגשתי שהגיע הזמן להרפות. קשה להביא אותי לנקודת שבר כזו, אבל באותו זמן הייתי שם. אז פניתי לקב"ה ואמרתי לו 'אני עשיתי את כל מה שרק היה אפשר - נפגשתי במשך עשרה חודשים כמעט פעמיים בשבוע, התפללתי כל כך הרבה, הלכתי אפילו לטיפול רגשי כדי לבנות את עצמי טוב יותר לקראת הזיווג הבא, ולמרות כל ההשתדלויות - זה עדיין לא קרה. אז עכשיו אני משליך את זה עליך, ואתה כבר תביא לי את הזיווג אם תרצה. אני מכאן כבר לא יודע איפה עוד להשתדל, אבל אתה יכול לעשות הכל'".

באותו זמן, החליטה קרן שהיא נוסעת לאומן כדי להתפלל רק על הזיווג. "אחרי כל השנים האלה לבד כבר רציתי מאד להתחתן, והחלטתי שהפעם אני ממקדת את התפילות שלי רק בזה", היא אומרת. "עוד לפני כן, במשך תקופה ארוכה חברה ניסתה לשכנע אותי להירשם ל'שבע ברכות', אבל לא הבנתי מה לי ולזה. בסופו של דבר עם הזמן וההתחזקות שעברתי, הסכמתי לנסות, וכך יצא שנרשמתי לאתר. בכל אופן, חזרתי הביתה מאומן ביום שישי, וממש כמה שעות לפני שבת אמרתי לעצמי בצחוק בלב 'בוא נראה מה התפילות שלי עשו'. תוך כדי ניקיונות פתחתי את 'שבע ברכות', והכרטיס הראשון שראיתי היה של איציק. רשמתי לו 'שבת שלום' והשארתי את מספר הטלפון שלי, בלי לחלום אפילו שאני הולכת לקבל דרך ההודעה הזו את מה ששפכתי עליו באומן דמעות".

מה לגבי איציק, הפסקת להיפגש?

"החלטתי שאני מנסה פעם אחרונה וסוגר את הכרטיס. בפעם הזו פגשתי את קרן, ובאמת לא היה בינינו שום חיבור. זה נגמר שם, אני שחררתי ונתתי לעצמי את הזמן, ואילו היא פגשה מישהו אחר מהאתר".

טוב, אבל הרי התחתנתם...

"כן, ורק הקב"ה יכול היה לסובב כזה דבר. אחרי כמה שבועות קרן התקשרה אליי כדי לבקש עזרה בנושא מסוים, וכדי שאוכל לעזור לה היא סיפרה קצת על עצמה. אני שמחתי שיש באפשרותי לסייע, אך השיחה בינינו היתה עניינית לחלוטין. מפה לשם, חודשיים אחר כך, ואחרי שהיא סיימה את הקשר עם אותו אדם, החלטנו להיפגש שוב. העניין הוא, שגם בפעם השנייה היה נראה שאין קשר בינינו, ממש כלום. הרגשתי שהשיחה שלי איתה היא כל כך טכנית, כמו עם איזו שכנה בבניין".

אולם נסתרות דרכי ה', ורק הוא יכול לזווג זיווגים כאלה, שלא נראה שיש להם סיכוי. "אחרי הפגישה השנייה היא הגיעה כדי שאעזור לה שוב, ושם משהו לפתע נפתח. ישבנו לשוחח בפעם השלישית, וזה הוביל להסתכלות אחרת על הקשר בינינו. הקב"ה יושב ומזווג זיווגים, ממש כך, וראיתי את זה בעיניים, כי איך שנוצר החיבור בזיווג הזה, אני עד היום לא יכול לומר. לכאורה, אם לא מצאנו עניין בהתחלה, לא היה אמור להיות גם המשך, אבל פה הקב"ה פשוט הוביל אותנו לחתונה בלי שנראה מראש את כל התמונה. חודשיים אחר כך כבר החלטנו להתחתן, וגם שם ציפתה לנו הפתעה קטנה".

איזו הפתעה חיכתה לכם הפעם?

"חשבנו להתחתן ברבנות, בצורה הכי פשוטה וחמודה, אבל ביום שבו קבענו לעשות זאת, ביקש אביה של קרן שנלך לראות את האולם של חבר שלו. הלכנו רק כדי לכבד אותו, ויצאנו משם תוך 20 דקות עם אירוע סגור. למרות שאנחנו כבר סביב גיל 40, פתאום נפלה עלינו שתיקה, וההורים שלנו סידרו את הכל. ביציאה, הסתכלנו זה על זו בלי להאמין, פשוט לא הבנו איך זה קרה. אז אחרי ההפתעה הגדולה של הזיווג הזה, בה גילינו שחוסר הקשר שנראה בהתחלה היה ההפך הגמור של האמת, חיכתה לנו עוד הפתעה קטנה יותר, והיא שבלי לשאול אותנו בכלל, הגענו לחופה באולם".

 

איך אפשר עוד להיפגש?

על התהליך הארוך שעבר, לא מצטער איציק אפילו לרגע. "היה שווה לעבור חיים מורכבים בשביל להגיע למקום בו אני נמצא כיום, וכנראה שלא היינו יכולים להיפגש בגיל 20, והיה עלינו להישבר ולהיבנות מחדש", הוא אומר. "אחרי שאדם עובר את מה שהוא עובר ורוצה עכשיו חיבור אמיתי, אז הוא באמת מוכן להיות כלי ולהתחבר למהות אחת. כיום, אנחנו עושים עבודה עם עצמנו כדי שהקשר בינינו ילך ויהיה טוב יותר. המחשבה היא כל הזמן איך להיטיב זה לזו, בצורה שהיא מאוזנת ונכונה".

מה יש לך לומר על "שבע ברכות"?

"זה אתר מצוין, שנותן פתרון לכל מי שחי בדור שלנו ולא רואה דרך אחרת להכיר את זיווגו, ובמיוחד עבור חוזרים בתשובה, שנמצאים במקום מורכב יותר מהבחינה הזו, ולפעמים אין כל כך מי שיציע להם שידוך. באתרי שידוכים אחרים אנשים לא תמיד מכוונים לקשר מחייב, ורק ב'שבע ברכות' יש אחוזים גבוהים ביותר של נרשמים שרוצים להקים את ביתם באופן מתוקן. בנוסף, האתר מכיל מגוון של אנשים מכל הסוגים, וסינון קל בתוכו כבר מוביל את מי שמחפש למצוא אפשרויות מתאימות. שמעתי גם ביקורות על האתר, ותהיתי לעצמי - איפה באמת חושבים אותם מבקרים שיכול בעל תשובה או מי שמעוניין למצוא את זיווגו השני לחפש? דרך שדכניות? ואם הוא לא בראש הזה? אז 'שבע ברכות' הוא האופציה היחידה. כל כך משתדלים באתר לצמצם את הבעיות כדי שהחיפוש יהיה נקי וטהור, ולא ברור לי איך מישהו חושב למנוע מאיתנו גם את זה".

מה תוכל לייעץ מניסיונך למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"חשוב גם לדבר עם ה' יום יום ולא להפסיק להתפלל על כך לפרטי פרטים, ובסופו של דבר להשליך על ה' את כל מה שהולך וגם את מה שלא. בספרים הקדושים כתוב 'אברא כאדברא' ורובנו חושבים שזוהי מילת קסם, אבל באמת הכוונה היא לכך שאדם בורא את המציאות לפי מה שהוא מדבר. הרצון והדיבור מובילים אותנו למעשים, ולכן חשוב לומר לקב"ה כל הזמן מה רוצים ולא להתייאש. בנוסף, רוב האנשים בעולם לא רוצים לעבוד ולהשקיע עמל כדי להגיע לתוצאה. מחפשים קיצורי דרך, שיהיה קל, או שמחר נתמודד, אבל כל הדוחק את השעה - השעה דוחקתו. כי באמת בכל עניין בעולם שאדם רוצה להשיג, עליו לקום ולעשות ולא להפסיק לנסות, וכך גם בשידוכים. בסופו של דבר, כל זמן שרוצים ומשתדלים - אנחנו בדרך אל המטרה. פחות משנה מתי נגיע אליה, ויותר חשובה העובדה שאדם עושה את שלו. מי שיוצא, נפגש, משלם, מברר, עושה, וזורק את השכל בלי לדעת מה תהיה התוצאה, גם אם הוא לא הגיע אליה - יראו עד כמה הוא רצה, וזה ייחשב לו כאילו באמת עשה".