שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "הוא גר רחוק מידי לטעמי, אז התעלמתי מההודעה שלו ב’שבע ברכות’"

"הוא גר רחוק מידי לטעמי, אז התעלמתי מההודעה שלו ב’שבע ברכות’"

אורטל הרגישה שכבר אין לה יותר כוח לחפש והחליטה לעשות ניסיון אחרון, אך להודעה ששלח לה גרשום היא אפילו לא ענתה, בגלל שהוא התגורר במרחק גדול מידי מבחינתה. "אפילו פערי הגילאים לא הפריעו לי כמו זה"

"חשבתי לעצמי, איך אוכל למצוא שידוך בתור גרושה עם ילד, כי שדכניות נראו לי מלחיצות ופחות מתאימות עבורי כבעלת תשובה", אומרת אורטל, בת 34. "אז התייעצתי עם אנשים, והם סיפרו לי שיש אתר בשם 'שבע ברכות'. נרשמתי אליו, אלא שגם בו הישועה לא הגיעה מיד, ולכן אחרי תחושת ייאוש מתמשכת, החלטתי לעשות ניסיון אחרון". 

 

עוד מכשול אחד קטן

ל"שבע ברכות" החליטה אורטל (34) להירשם אחרי ששמעה מי יזם את הקמתו. "כבר מתחילת תהליך התשובה שלי נהגתי לשמוע שיעורים של הרב זמיר כהן, ולכן כשנודע לי שהוא זה שהוביל להקמת האתר, היה ברור לי שיש פה משהו טוב", היא אומרת. "באתר עצמו, עברתי ניסיונות חוזרים ונשנים למצוא את הזיווג, אבל זה פשוט לא הלך. רציתי מאד להקים את ביתי בשנית, התפללתי על כך הרבה ואפילו עשיתי כל מיני סגולות, אבל בשלב מסוים, אחרי כל כך הרבה פעמים, הרגשתי שאין לי כבר יותר כוח להמשיך. גרשום (44), לעומתי, לא היה לחוץ בכלל. גם הוא גרוש, ואמנם חיפש את הזיווג, אבל לא באופן אינטנסיבי כמוני".

למרות הקושי, החליטה אורטל להמשיך עוד מעט. "הרגשתי שנכון להרפות ולתת לקב"ה להוביל את העניינים, אבל בגלל הרצון החזק שבער בי, החלטתי לעשות ניסיון אחרון. התפללתי לה' מעומק הלב שיראה עד כמה אני רוצה וישלח לי את הישועה, אבל היה עוד מכשול אחד קטן רגע לפני שהיא הגיעה". 

מה שעיכב את הקשר בין השניים הוא נקודה עליה לא הסכימה אורטל להתפשר. "אני גרה באזור הקריות, והיה חשוב לי לא לשנות את מקום המגורים", היא אומרת. "ראיתי חשיבות גדולה בכך שהאדם שאפגוש יהיה גם מאותו אזור, ולכן כאשר קיבלתי את ההודעה מגרשום, שהתגורר אז בחדרה, פשוט התעלמתי ממנה".

הוא גר בחדרה, לא בבאר שבע, ובכל זאת זה היה רחוק מבחינתך?

"כן, נראה שהייתי די נעולה על הנושא, ובכל זאת, אחרי כמה שבועות החלטתי לצאת מעצמי ולתת לזה סיכוי, ובאמת בזכות ההחלטה הזו זכיתי לפגוש את גרשום. כמובן שאחרי החתונה הוא עבר אלינו, כך שהבעיה נפתרה, אבל לפני שפגשתי אותו זה היה נראה יותר מאיים". 

מה יש לך לומר על שבע ברכות?

"זה אתר מצוין, שנותן הרבה מקום לבעלי תשובה, כי אנשים מגיעים אליו בראש פתוח בלי שיפוטיות. בנוסף, הוא נבנה לשם שמיים, לא דורש תשלום, ונראה לי שדווקא בגלל זה רואים בו סיעתא דשמיא מיוחדת. קראתי כל כך הרבה כתבות על אנשים שהתחתנו דרך 'שבע ברכות', ובאמת רואים איך הקב"ה מכוון שייווצרו שידוכים דרכו. באופן אישי אני מרגישה שכל ניסיון שידוך קידם אותי, ודרך כל אדם שפגשתי ה' רצה שאלמד משהו. מה שהכי חיזק אותי בדרך הזו הן התפילות הרבות ששפכתי לפני ה', ודרכן גם הרגשתי שהוא נותן לי כוח להמשיך. ולבסוף, אחרי שנת נישואין מאושרת, אני שמחה לסגור מעגל בהכרת תודה ל'שבע ברכות'"