שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "החלטתי שאני מתחתנת ויהי מה": מה עשתה דינה כדי להגיע לחופה?

"החלטתי שאני מתחתנת ויהי מה": מה עשתה דינה כדי להגיע לחופה?

דינה הייתה בעיצומן של פגישות שלבסוף הסתיימו ללא חתונה. קשר נוסף כמעט והגיע לשם, אך שוב - בוטל ברגע האחרון. אבל היא לא אמרה נואש, והמשיכה לחפש. "מודה לה' על כך שאני כבר לא לבד"

"החלטתי שאני מתחתנת ויהי מה", אומרת דינה, בת 58, הנמצאת כמה שנים לאחר גירושיה. היא הבינה כבר מלכתחילה שאין דבר כזה מושלם, הסכימה לנסוע רחוק כדי להיפגש, ועצרה קשרים כשראתה שהם לא הולכים להגיע לחתונה. את החיפוש ב"שבע ברכות" היא עשתה חדורת מטרה, והיום, שנה וחצי אחרי שעמדה שוב תחת החופה, היא באה להודות, וגם לספר על נס הפתק בחנוכייה.

 

חתונה או פרידה

לאחר גירושיה הקודמים, הייתה דינה בסדרת פגישות שקיוותה שיובילו אותה לחתונה. "הזמן עבר, וכשראיתי שאנחנו לא מתקדמים החלטתי לחתוך", היא מספרת, "הודעתי לאותו אדם שהכיוון שלי הוא ברור: חתונה או פרידה, ושם זה נגמר. לא היה קל לי לקבל את ההחלטה הזו, אבל ידעתי שאני עושה אותה לשם שמיים, כדי להגיע לחיי נישואין כשרים. אחרי הצעד הלא פשוט הזה הרגשתי צורך לעבור להתגורר ליד הבת שלי, בצפון, אך שם גיליתי שלמצוא את הזיווג זה סיפור הרבה יותר מורכב מאשר במרכז".

אולם גם אז לא אמרה דינה נואש. "בכל זאת חיפשתי דרך 'שבע ברכות', וגם נפגשתי עם הצעות שהציעו לי. הניסיונות היו כואבים - אחד לא היה שייך בכלל, אחר כמעט וסגר איתי על חתונה ובסוף החליט לבטל. מרוב קושי, היה אפילו רגע שהחלטתי להפסיק לחפש בכלל, אבל בסופו של דבר אזרתי כוחות מחדש והמשכתי במסע. שני דברים היו ברורים לי לחלוטין - שאני שומרת נגיעה, ולא מוכנה לשום קשר אחר מלבד כזה שיוביל לחתונה". 

כאשר שלח לה ניסים, בעלה כיום, הודעה, זה כמעט והסתיים בזאת. "הייתה בינינו התכתבות קצרה  וניסים חשב שמשם אין מה להמשיך", מספרת דינה. "רק במחשבה שניה הוא חזר אליי וביקש בכל זאת לנסות להיפגש. נפגשנו כמה פעמים בצפון, עוד כמה פעמים בירושלים, ותוך שבועות בודדים החלטנו להתחתן".

את חתונתם הקטנה ארגנו בני הזוג תוך שבוע בלבד. "הרגשתי שה' שילם לי על הצעד שעשיתי בשבילו, ושלח לי את הזיווג המתאים לי באמת", היא אומרת. "גם עבור ניסים זה היה סוג של נס. בחג חנוכה הוא עמד ליד החנוכייה שלו, שם בה פתק וביקש מה' בדמעות שהוא רוצה להיות שוב נשוי ומאושר. מיד אחרי זה נפגשנו, וחודש מאז אותו הפתק כבר עמדנו תחת החופה".

 

"לא מחכה שישדכו לי"

איך הייתה התחושה לחפש דרך 'שבע ברכות'? 

"לא הפריע לי לחפש דרך האינטרנט, ולהיפך - גיליתי מקום שבו אני יכולה לראות ולבחור בעצמי. נראה לי גם שבגיל שלי זה פחות רלוונטי לחכות להצעות שידוכים דרך הסביבה, כי הרבה אנשים לא רוצים לנסות ולהתערב. הסיכון שיש כאן הוא במפגש עם אנשים שעלולים להיות לא ראויים או כאלה שבכלל לא מכוונים לחתונה, אבל צוות האתר עושה את מה שהוא יכול כדי לבדוק מי נרשם אליו, ואני מאוד מעריכה אותו על כך. כמובן שאת הבירור לעומק צריך כל אחד לעשות בעצמו".

מה יש לך לומר מניסיונך למי שמחפש את זיווגו בשנית? 

"לא להתייאש, ולהגדיר באופן ברור מה רוצים, כדי להימנע מסיבובים מיותרים. יש אנשים בגילי שאומרים שהם רוצים להתחתן, אבל בפועל לא באמת מסוגלים לעשות את הצעד, כי זה שלב מורכב בחיים. לדעתי כדאי להם לייצר עבור עצמם רשת ביטחון - הסכם ממון, ירושה או כל דבר אחר שצריך, וזה ייתן להם רוגע כדי להתקדם לחיי נישואין נוספים. אני אישית הצלחתי לנתק קשרים לא מספיק רציניים גם כשזה כאב מאוד, וגם עברתי לצפון ואז שוב לירושלים עם בעלי החדש. לא כל אחד עושה שינויים כאלה, אבל סמכתי על הקב"ה שיהיה בעזרי. החלטתי לתת הזדמנות נוספת בחיים, מתוך הבנה שגם אם לא הכל ילך חלק, יש לנו כבר ניסיון חיים ויכולת להשלים כמו בני 60. בכל מקרה, להישאר לבד נראה לי קשה בהרבה".