שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא רציתי להחזיר לה הודעה, אבל אחרי כל כך הרבה סימנים מלמעלה החלטתי לנסות"

"לא רציתי להחזיר לה הודעה, אבל אחרי כל כך הרבה סימנים מלמעלה החלטתי לנסות"

אחרי שחלפה ספיר לידו בקלפי, ובאותו יום ממש הציע לו חבר להיפגש איתה, החליט ישראל מאיר ללכת על ההזדמנות. "הבנתי שאם לא אנסה - אפסיד"

ישראל מאיר וספיר נרשמו אמנם ל"שבע ברכות", אבל הרגישו לא נוח באתר שידוכים. שניהם בקושי רצו לענות להודעות, הם פספסו את הקשר ביניהם מרוב מריחה של זמן, ו… התחתנו לבסוף. מסתבר שהזיווג הזה צריך היה לצאת לפועל ויהי מה, עד שאפילו משמיים נשלחו סימנים עבורו. 

 

מתעכבים עם ההודעות

ספיר, בת 27, החלה את תהליך התשובה שלה, וכאשר רצתה למצוא את זיווגה, לא ידעה איך לעשות זאת. "הייתי בסביבה חילונית, כך שדרך חברות זה לא היה קורה, ולחיפוש בעזרת שדכניות לא התחברתי במיוחד. ניסיתי גם אתר שידוכים נוסף, אך הרגשתי שאני בכיוון אחר לעומת מה שיש בו", היא אומרת. "כשהגעתי ל'שבע ברכות' עדיין היה לי קשה עם חיפוש דרך האינטרנט, אחרי שבעברי התרגלתי לפגוש אנשים פנים אל פנים, אך ראיתי שלפחות רוב האנשים בשבע ברכות הם בהשקפה שמתאימה לי, והיכולת לסנן לפי קטגוריות הייתה נוחה לתפעול. זה גם ענה על הצורך שלי לראות במי מדובר ולבחור בעצמי, בלי שאחרים יציעו לי הצעות".

אולם הזמן עבר וחתונה לא נראתה באופק. "עברתי שלוש שנים של המתנה, ובתוספת הזמן שבו חיפשתי לפני החזרה בתשובה, זה היה אפילו ארוך יותר", מתארת ספיר. "זו תחושה לא קלה, ובאמת שלא ידעתי איך ומתי הישועה שלי תגיע. נסעתי כמה פעמים לאומן, ונהגתי לעשות כל יום התבודדות, כשאני מתפללת לה' על הזיווג שלי במשך חצי שעה, ומפרטת  לפרטים מה אני רוצה שיהיה בבעל שאזכה בו". 

בינתיים, במרחק של חמש דקות, ישב גם ישראל מאיר בביתו, בודד ומודאג. "גדלתי בבית שומר מצוות, אך בשלב מסוים קצת איבדתי את הכיוון ורק לפני שנתיים חזרתי חזרה", הוא מספר. "בראש השנה האחרון הייתי בקברו של רבי נחמן מברסלב, ושם, ממש כמו ספיר, ביקשתי לראות ישועה בעניין הזיווג. במהלך הזמן ניסיתי פעמים רבות למצוא אותו, ולמרות שחיפוש דרך האינטרנט לא נראה לי בהתחלה, הבנתי שאם אני לא מצליח להגיע אליו בדרך אחרת, עליי לעשות את ההשתדלות הזו".

כאשר שלח ישראל הודעה לספיר, מסתבר שהזמן להיפגש עדיין לא הגיע. "לקח זמן עד שעניתי לו ועד שהוא חזר אליי, בגלל ששנינו לא התלהבנו על היכרות דרך המחשב", אומרת ספיר. "בכלל, בהתחלה אחותי ממש הייתה צריכה לשכנע אותי לענות, כי כל הדרך הזו לא נראתה לי. אלא שמה שקרה אז, הוא שמרוב שהתעכבנו עם ההודעות, מישהו אחר כבר שלח לי הודעה, ואני ויתרתי על הקשר עם ישראל, ונפגשתי עם אותו בחור".

 

סימנים משמיים

אז איך בסופו של דבר נפגשתם?

"אותו קשר לא צלח, ואני החלטתי לחזור בהודעה לישראל ולשאול אותו אם עדיין רלוונטי שניפגש". אומרת ספיר. מנגד, את ההודעה הזו החליט ישראל שהוא מסנן. "חשבתי לעצמי שהיא כנראה לא סגורה על עצמה אם היא שולחת לי הודעה אחרי שלושה חודשים, ולא ראיתי עניין לחזור אליה", הוא מסביר, "אלא שאז קרו כמה דברים שלא יכולתי להתעלם מהם".

בטווח של יומיים, ראה ישראל איך הוא פוגש את ספיר בדרכים שונות שוב ושוב. "התגוררנו ממש באותו אזור, וכאשר הלכתי בבוקר ללוות את אחותי לבחירות, פתאום ראיתי אותה עוברת לידי", הוא מתאר. "לא התייחסתי לזה כל כך, אך באותו ערב חבר הציע לי להיפגש עם ספיר, ואמר שלדעתו יש סיכוי גבוה שזה יתאים. בנוסף, מסתבר שכמה חודשים קודם הייתה ספיר בנופש יחד עם חברות, שביניהן הייתה גם אחותי, ואפילו יצא לה להכיר באיזו סדנא את אמא שלי. אז למרות שבבוקר חשבתי להתעלם מההודעה, אחרי סימנים כאלה, הבנתי שאולי מלמעלה אומרים לי שכדאי לנסות. באותו ערב שלחתי לה הודעה, וחודשיים אחר כך כבר החלטנו להתחתן".

מה יש לכם לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"להירשם ל'שבע ברכות' ולא לשלול, כי אף אחד לא יודע מאיפה זה יגיע", אומרת ספיר. "גם אני באופן אישי נכנסתי ומחקתי את הכרטיס שלי כמה פעמים, אבל בסוף זה היה משתלם. נכון שלפעמים יש אנשים לא רלוונטיים ויש גם כאלה שלא עונים להודעות, יכול לקחת זמן עד שמשהו יתפוס, אבל בסופו של דבר אנחנו רק עושים את ההשתדלות. אני רואה גם איך התפילות הרבות עוזרות, ואני אישית זכיתי לקבל את מה שביקשתי אחד לאחד".