שבע ברכות / סיפורי הצלחה / הצעת נישואין בחוות הסוסים

הצעת נישואין בחוות הסוסים

מיכאל כמעט הרים ידיים מאתרי ההיכרויות, טרם הכיר את אתר "שבע ברכות". שם, לאחר חודשים ספורים הוא פגש את רננה, והם שמחים לשתף אתכם בחוויה המשותפת שלהם. ראיון עם הזוג המאושר

כשראה מיכאל, 26, לראשונה את כרטיסה של אשתו רננה באתר "שבע ברכות" אמר לעצמו "זו תהיה אשתי". מהיכן הביטחון? פשוט מאוד, כל מה שכתבה רננה בכרטיסה תאם בדיוק מושלם למה שחיפש. מיכאל נולד, גדל והתחנך בתלמודי תורה בתוניס עד גיל 12, אז עלתה משפחתו בת השמונה נפשות ארצה. אף שרצה מאוד להתחתן, בחל מיכאל באתרי ההיכרויות למיניהם. רק כאשר שוכנע על ידי חברו שאתר שבע ברכות מבית הידברות הוא 'לא כמו כולם', הסכים לפתוח כרטיס ולנסות. כעבור חודשים ספורים בלבד מרגע פתיחת הכרטיס, נפגש עם רננה אשתו, האחת והיחידה עמה נפגש מהאתר.

רננה, 25, מבית שמש, אחות לשני אחים וארבע אחיות, התחנכה במשפחה מסורתית אשר התחזקה במאוד במהלך השנים. לעומת מיכאל בעלה, רננה דווקא כן הייתה רשומה באתרי הכרויות שונים לדתיים, אולם משהכירה את אתר שבע ברכות, להגדרתה 'נעצרה שם' כי אהבה את הסגנון. "נהגתי להאזין באופן קבוע להרצאות של רבני הידברות ששמם הולך לפניהם, לכן הייתי רגועה כשפתחתי את הכרטיס שלי שם. ידעתי שלאתר יש 'אבא ואמא' טובים", מסבירה רננה.

מיכאל היה הבחור החמישי והאחרון עמו נפגשה רננה מאתר שבע ברכות. "היה בו משהו מאוד קסום", היא מתארת, "שנינו פתחנו את כרטיסנו בתקופה הראשונית שבה היו מספר תקלות באתר, דבר שיכול היה להביא לייאוש מסוים ולהפסקת הקשר כליל, אולם מיכאל לא התייאש. הוא פנה אלי מספר פעמים אך ידע כיצד לעשות זאת בצורה יפה ומכובדת ולכן הרגשתי שיהיה זה לא הוגן מצדי לפסוח עליו. ביקשתי את המספר שלו והתקשרתי".

במשך כל תקופת השידוכים חששה רננה לפתוח את סגור לבה ולהתקרב, אולם את השיחה הראשונה בינה לבין מיכאל, זו שארכה שעתיים ולוותה ברגש מאוד 'מוזר', עתידה רננה לזכור כל חייה. "תמיד בשידוכים ליוותה אותי השאלה 'איך אני אדע שזה זה'? עם מיכאל, כבר בשיחה הראשונה ההיא, הייתה לי תחושה שאני מכירה את האדם הזה מאיפשהו. זה היה חדש לי והפחיד אותי אז ניסיתי להדחיק את זה ולהעמיד פנים שאני לא מכירה אותו. אי אפשר להסביר את זה. זו לא התאהבות חסרת שחר, זה משהו שמימי שאין בכוחי להסביר". הם קבעו להיפגש בירושלים. מיד כשראתה אותו, עוד בטרם החל מיכאל לדבר, לבה של רננה נפתח והיא חשה רגועה וטבעית לצדו. היה זה יוצא דופן מכל מה שחוותה בעבר. אמנם הייתה התרגשות, אך הייתה זו התרגשות מסוג אחר.

מה לדעתך היה הדבר שהכי קירב אותך אל הזיווג שלך?

"אני חושבת שתפילות של שנים עשו את שלהן ודאי, אך אני רואה גם קשר ישיר לתרומה של סכום מסוים שנתתי לצדקה בקבר רחל. חודש לאחר התרומה הכרתי את מיכאל וביום הפגישה אף תרמתי  תרומה נוספת בעבור שנינו, לתיקון רווקים שנעשה. לדעתי יש כוח לצדקה לפעול מה שתפילה לבדה אולי לא תפעל באותה עוצמה".

הצעת הנישואין?

"זה היה בתאריך ה-10.9.13. מיכאל כבר חשב על הכל. הוא לקח אותי לחוות סוסים בכפר אוריה, הממוקם ליד בית שמש ונתן לי להבין שזה סוג של יום כיף, כי אני מאוד אוהבת סוסים. רכבנו על סוסים במשך שעה ובינתיים, בחצר אחורית גדולה, התארגן צוות שהוכן מראש וסידר שם שולחן יפה עם נרות, יין וארוחה קלה. כולם התקהלו סביבנו ומהבעת הפנים שלהם הבנתי מיד שהוא עומד להציע לי נישואין. ברגע שהתיישבנו ומזגנו את היין לכוסות, מיכאל הוציא את הטבעת. הסמקתי. הוא לא שאל כלום אבל לי היה ברור שהתשובה היא כן". החתונה נערכה בהפרדה, חודש לאחר החגים, ב'לילות קסומים' בקיבוץ חפץ חיים. "חשבתי שאהיה מאוד לחוצה", מספרת רננה, "אך הייתי רגועה, התנהגתי בטבעיות וזכרתי הכל. הייתי מקורקעת למדי, למרות החששות הרבים שהיו לי".

עצתך לרווקות המחפשות?

"לכולנו יש נטייה לברור לפי מודל שבנינו לעצמנו. בדרך כלל אנחנו מחפשים מישהו שמאוד דומה לנו מבחינת תכונות האופי, תחביבים, השכלה וכדומה. לדעתי, הפשרה הנכונה היא לזהות את הייחודיות שבכל אדם ולא לצפות שזה יהיה בדיוק לפי כללי המשחק שלי. חשוב לאמן את העין להיות עין טובה שתבחין במעלות של האדם השני ולא רק בחסרונותיו. זאת כמובן לצד המון תפילות. הוא כהה מדי, החיוך עקום, הוא לא גר כאן – על ידי הסתכלות נכונה אפשר להתמודד עם זה. תחשבי שאת בצד השני ואותך שופטים כל הזמן. אני לא מדברת על אדם גס רוח או כזה עם מידות קלוקלות חלילה. אך את המשיכה בונים והתאהבות באה עם הזמן. זה לא משהו שאפשר לגלות ברגע. כולנו שופטות על מראה חיצוני, אך אם אין לך סלידה ממנו, אם נעים לך אתו- זה כל מה שצריך. את השאר תבנו בעזרת שיתוף פעולה הדדי".