שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "גם אם היו לה 12 ילדים לא הייתי נרתע": עוד הצלחה מבית שבע ברכות

"גם אם היו לה 12 ילדים לא הייתי נרתע": עוד הצלחה מבית שבע ברכות

סיגלית היתה רשומה ב"שבע ברכות" רק חודש וכבר חשבה להתנתק, ויעקב החליט לנסות ולחפש בו עוד פעם אחת, אחרי שהיה כבר מנותק. מסתבר שכאשר הישועה צריכה להגיע, גם נסיון אחד נוסף הוא מספיק, "מרגישים שיש כאן ממש זיווג משמיים"

משבר הקורונה תפס את יעקב וסיגלית עוד לפני שהספיקו להירשם לנישואין ברבנות, אך למרות זאת הם שמחים ומודים לה' על שזכו למצוא את זיווגם השני. "אנחנו בני 50+ ומרגישים שיש כאן ממש זיווג משמיים", הם אומרים. "שנינו עברנו ניסיונות ומעברים דומים בחיים, ומחזיקים באותן דעות לגבי כל כך הרבה דברים. שנינו חשבנו להתנתק מהאתר, אך מסתבר שהקב"ה חשב אחרת".

 

"מנסה רק השבוע ודי"

על "שבע ברכות" שמע יעקב מחבר קרוב, שביקש ממנו לנסות את הדרך הזו. "לא האמנתי בה בהתחלה, אבל החבר הפציר בי שאנסה בכל זאת. כך יצא שהייתי רשום לאתר במשך יותר משנה, ולאורך כל אותה תקופה חיפשתי דרכו את הזיווג", הוא מספר. "הייתי גם באתר שידוכים נוסף, אך לא התחברתי למה שהיה בו. הרגשתי שאין שם מספיק רצינות ושזה לא הכיוון בו אני מעוניין. לעומת זאת, ב'שבע ברכות' ראיתי מקום רציני שפותח הרבה הזדמנויות טובות, וגם קראתי על סיפורי ההצלחה הרבים שקורים דרכו".

במהלך הזמן עבר יעקב לא מעט עליות וירידות עם נושא השידוכים. "ניסיתי שוב ושוב ולא תמיד זה היה קל, אך הבנתי שעליי לקחת את הזמן בנחת, לבדוק לעומק את הדברים, וכך להגיע לאישה שתתאים לי באמת. באחת הפעמים נוצרה איזו אי הבנה עם מישהי שניסיתי להשתדך איתה דרך האתר, וזה הוביל לכך שיצאתי ממנו לחלוטין. עם זאת, שבוע אחר כך החלטתי לעשות בכל זאת ניסיון אחרון, פתחתי שוב את הכרטיס שלי, ובדיוק באותו זמן הגיעה הישועה".

כמו יעקב, גם סיגלית נרשמה בעקבות חברה שהמליצה לה לנסות. "לא חשבתי על זה מלכתחילה, ולכן אחרי חודש באתר, כשראיתי שלא מתקדם דבר, אמרתי לעצמי שאנסה רק עוד פעם או פעמיים ודי", היא אומרת. "הקב"ה החליט לקצר לי את הדרך, ומיד אחרי החודש הזה קיבלתי מיעקב הודעה".

 

לתת אמון מחדש

מה יש לכם לומר על "שבע ברכות"?

"למי שמחפש את זיווגו באופן רציני באמת, האתר מהווה דלת טובה", משיבה סיגלית, "במיוחד כשמדובר בפלטפורמה חינמית, שמאפשרת להירשם אליה בלי לחשוב האם כדאי להוציא על כך כסף. יחד עם זאת, חשוב לזכור ש'שבע ברכות' הוא לא הסגן של הקב"ה שיכול לפתור את כל הבעיות, ושאדם צריך ללמוד ולקבל כלים נכונים לחיי נישואין בריאים, כדי שזה באמת יצליח. בכל אופן, למי שחושש מזיווג בדרך הזו, אין מה לפחד, כי בעיות יכולות להיות גם בצורות שידוך אחרות, ולכן בכל מקרה צריך לברר ולבדוק. בסופו של דבר הקב"ה הוא זה שמנהל את העניינים ולא אנחנו, ולכן מי שהולך חדור מטרה, באופן אמיתי ומתוך מטרה להקים בית בקדושה, יכול להצליח בכל מקום".

ומה יש לכם לומר למי שמחפש את זיווגו בשנית?

"יש אנשים שעברו כבר מערכת נישואין אחת, ובכל זאת חושבים שהם יגיעו בפעם השנייה לשידוך עם רווק או רווקה", אומר יעקב. "יכולות להיות להם פנטזיות נוספות, ולפעמים הם אפילו מנסים לא לספר את כל האמת על עצמם כדי לנסות להגיע אליהן. אך האמת היא שזה לא הולך ככה, במיוחד לא כשמסתירים פרטים. צריכים להיות עם רגליים על הקרקע, ולא להירתע גם ממה שנראה מורכב יותר בהסתכלות ראשונה. אצלנו, לסיגלית יש שבעה ילדים ועוד נכדים בלי עין הרע, ובכל זאת החלטתי לפתוח את עצמי לאפשרות הזו ולא לשלול אותה. האמת היא שגם אם היו לה 12 ילדים לא הייתי חושש, כי אלו ילדים של בורא עולם, ואני מקבל אותם בשמחה". 

על ההשפעה של חוויית הנישואין הראשונים אומר יעקב: "יש מי שעבר דברים לא קלים בפעם הקודמת, ומשום כך מתקשה לתת אמון בנישואין שניים. אבל כן, אפשר לשים את העבר מאחור, להאמין בכך שיש אנשים טובים ובאמת לבנות מחדש. אנחנו צומחים מתוך טעויות העבר, ודווקא בגללן מוכנים לעמול וליצור משהו חדש וטוב יותר. בעזרת ה' כששומרים על כבוד, צניעות וקדושה, כל זה אפשרי. מול אלה שחוששים, יכולים להיות כאלה שאחרי הגירושין יתקשו להישאר לבדם וימהרו לפתוח את פרק ב' בלי לבדוק לעומק עד כמה הוא מתאים. לאנשים כאלה דווקא צריך לומר שימתינו, ישתדלו לתת את מלוא הזמן הדרוש להיכרות מעמיקה עם הצד השני, ורק אז יעשו את הצעד". 

לסיום אומרים השניים: "אין מה להתייאש, אנחנו רק עושים השתדלות, אבל הקב"ה הוא זה שמזווג זיווגים ואצלו הכל יכול להיות. אנחנו מודים מאד לרב זמיר כהן ולכל העוסקים במלאכת הקודש הזו, ומברכים אותם שימשיכו לראות בה הצלחה רבה".