שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "כשהחלטתי להרחיב את החיפוש – הגיעה הישועה"; עוד סיפור הצלחה של ’שבע ברכות’

"כשהחלטתי להרחיב את החיפוש – הגיעה הישועה"; עוד סיפור הצלחה של ’שבע ברכות’

רוב החברים של אביב כבר הקימו משפחות, והוא נשאר עם צביטה בלב, עדיין לבד. החברות של בת אל התחילו גם הן להקים בתים, ואף היא כמהה לבית משלה. אז מה החליטו שניהם פתאום לעשות? וכמה זמן אחר כך הגיעה הישועה?

בתקופה בה למד אביב בישיבת הסדר, התחתנו כל חבריו בזה אחר זה, והוא, לעומת זאת, נותר לבד מאחור, ללא הצלחה במציאת זיווגו. בת אל ניסתה גם היא שוב ושוב לאורך השנים, אך מעולם לא הרגישה שנוצרו קשרים רציניים מספיק כדי שיובילו לחתונה. השינוי הגיע כאשר כל אחד מהם, מהכיוון שלו, החליט ללכת צעד קדימה ולעשות את מה שלא חשב אף פעם קודם לעשות. 

 

שבתות בודדות, חגים עצובים

אביב, בן 30, הלך במשך שנים עם תחושות לא קלות בלב. "אף אחד לא יודע כמה זמן החיפוש הזה ייקח לו, ולפעמים זה מתארך בלי לדעת מתי יהיה הסוף", הוא אומר. "כך במהלך הזמן מצאתי את עצמי רוקד בהרבה חתונות, חוץ מזו שלי, וכאשר לחברים שלי נולדו כבר ילד ראשון, שני ושלישי, אני עדיין עמדתי בבדידותי. זכור לי, למשל, איך ארגנתי שבת לכל החברים מהשיעור שלי ודחפתי את כולם לבוא, אבל כאשר ראיתי כל אחד מהם יושב עם משפחתו בסעודת השבת, זה לא היה קל. זו הייתה התחושה גם בכל פעם שהגיעו אחיותיי הגדולות לשבת יחד עם האחיינים הרבים, הרגשתי את הצביטה הזו בלב, והיא כאבה במיוחד בחגים". 

לאורך השנים, חיפש אביב דווקא סגנון מסוים של הצעות שידוכים. "הייתי נעול על קו מסוים, לא חשבתי להיפתח לעוד אפשרויות, וזה היה גם החיפוש שעשיתי ב'שבע ברכות'", הוא מתאר. "אך אז חל המפנה, ויום אחד החלטתי שאני נותן צ'אנס, מוכן להיות כלי מקבל ברכה, ופותח קצת יותר את האפשרויות. עוד לפני כן הלכנו, אחי ואני, שלוש פעמים לקברו של רב אבדימי דמן מחיפה. הוא בן הדור השני של אמוראי ארץ ישראל, ועם התפילות בקברו, זכינו שנינו להתחתן באותה שנה. לא האמנתי שהישועה תגיע כל כך מהר, אבל שבועיים אחרי שפתחתי את החיפוש, כבר קיבלתי מבת אל תשובה".

בת אל, בת 28, הייתה מסורתית מהבית, אך נרשמה דווקא ל'שבע ברכות', מתוך מגמה של התחזקות. "היה חשוב לי למצוא מישהו שהוא כמוני, או אפילו יותר. רציתי שבעלי יקרב אותי לה', ולא להפך", היא אומרת. "לאורך השנים, ראיתי מסביב חברות שמתחתנות, וחלמתי על בית משלי. בהתחלה אמנם חיפשתי אנשים שהם בסגנון שלי, אך בשלב מסוים התחלתי להרחיב את החיפוש לכיוון יותר דתי. היו לי קצת חששות ותהיתי איך אסתדר עם אדם שבא מעולם שונה ממני, אך החלטתי שאם זו הדרך שאני רוצה, אז אצליח בה, כי העיקר הוא בשאיפה. כך יצא שראיתי את הכרטיס של אביב, וסוף סוף נוצר קשר רציני באמת, שהוביל לחתונה".

עם הזמן, קיבלה על עצמה בת אל מצוות נוספות. "אנחנו לומדים יחד ואני מתחזקת כל הזמן", היא אומרת, ואביב מוסיף: "היה חשוב לי שהדברים יבואו ממנה, מתוך תחושה ששמירת מצוות היא הדבר הכי טוב שיכול להיות בעולם. באופן כללי, ראינו הרבה סייעתא דשמיא לאורך הקשר בינינו. כך למשל בהתחלה בת אל שלחה לי הודעה, אך אני הייתי במילואים ולא יכולתי לענות. היא מצידה הייתה בטוחה שאני לא מעוניין, וכבר חשבה להמשיך הלאה. באותה מידה הייתי יכול גם אני לסיים את ההתכתבות ולשכוח ממנה, אבל משמיים יצא שהחלטתי למרות חוסר ההבנה להוריד את הראש ולחזור אליה, ומסתבר שזה היה שווה את ההשקעה".

 

בלי פרופילים מזויפים 

מדוע בחרתם דווקא בחיפוש דרך "שבע ברכות"?

"אפשר למצוא את הזיווג בכל מיני אופנים, כמו למשל דרך חברים משותפים", אומרת בת אל, "אבל זה פחות הסגנון שלי, ולכן 'שבע ברכות' היוו עבורי מענה מצוין. בידיעה שמדובר באתר מפוקח, המנוהל על ידי שומרי מצוות, היה ברור לי שלא יהיו שם פרופילים מזויפים, וגם ידעתי שמי שנרשם לאתר הזה הוא עם כוונות רציניות. תחושת הביטחון הייתה לי משמעותית, ויחד עם כל ההגנות השתדלתי גם לקרוא מה אנשים כותבים על עצמם ולענות רק למי שנראה לי. כיום אני יכולה לומר למי שפחות מאמין בחיפוש באופן הזה, שיש ב'שבע ברכות' אנשים באמת רציניים, ושווה לנסות".

"אני מאמין שהברכה שרויה במקום שבו עושים דברים לשם שמיים, לא על מנת לקבל כסף ולא משום אינטרס אחר", אומר אביב. "ולמי שהקים את 'שבע ברכות' באמת הייתה המטרה הזו מול העיניים: שאנשים יזכו להכיר את זיווגם ולבנות בתים בישראל. אז ברור שיש כאן ברכה מיוחדת, ומעבר לכך מדובר בפלטפורמה טובה ומפוקחת, שנותנת מענה ענק למי שהצעות השידוך לא זורמות אליו בקצב מסחרר. זה הרבה פעמים כך עבור מי שרוב החברים שלו כבר נשואים, ובמקום הזה 'שבע ברכות' הוא השדכן העיקרי.

מה יש לכם לומר לאנשים שעדיין נמצאים בתהליך החיפוש?

"להמשיך לנסות בלי לוותר, וגם אם קצת חוששים, לא למהר לשלול, אלא להמשיך לדבר כדי להכיר קצת יותר", הם אומרים. "בנוסף, כדאי לבלוע את הגאווה ולהשתדל גם במקומות שנראים נוחים פחות, כי אי אפשר לדעת מאיפה תבוא הישועה. ולבסוף, העיקר הוא כמובן לסמוך על הקב"ה, מתוך אמונה שהוא יודע לנווט עבורנו את הטוב ביותר". 

לסיום, אומרים השניים, "לשבת החתן שלנו הזמנו את הרב אסוס, והוא תרם לשבת חתן מיוחדת במינה. כמו כן, בעקבותינו, נרשם גם אחיה של בת אל לאתר, והיום הוא נמצא בעיצומו של שידוך רציני, שאנחנו מקווים שיוביל לחתונה".