שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא דמיינתי, ופתאום הסיפור הבא ב’שבע ברכות’ הוא עליי"

"לא דמיינתי, ופתאום הסיפור הבא ב’שבע ברכות’ הוא עליי"

אחרי הגירושין, חיים לא התלהב בכלל להינשא בשנית, וכמעט שלא נכנס לכרטיס שלו ב"שבע ברכות". שמחה, לעומתו, חיפשה את זיווגה במשך שבע שנים תמימות, עם הרבה תפילות ודמעות. "עד שלא הייתה לי טבעת, לא האמנתי שזה יקרה"

לפעמים, אחרי שאדם עובר נישואין שלא צלחו, כבר אין לו כוח להתחיל מחדש. האמון נסדק, המחשבה על בניה נוספת היא לא פשוטה, וגם הצורך לחפש שוב את החצי השני - מייאש למדיי. עבור חיים, שעבר גירושין, זה היה נראה בדיוק כך. "כשפנו להציע לי שידוכים, דחיתי כל אחת מההצעות בתירוץ שונה - זו גרה רחוק מידי, זו לא נראית לי מתאימה, עם זו לא מתאים עכשיו, ועוד ועוד", הוא אומר. "אבל האמת היא, שפשוט לא היה לי כוח לתת אמון ולהתחיל מחדש, ובמקום מסוים רק רציתי את השקט שברווקות, על פני ההתמודדות הזו".

בכל זאת, החליט חיים להירשם ל"שבע ברכות". "חבר המליץ לי על האתר ואמר שהוא חינמי, כך שידעתי שאין לי מה להפסיד אם ארשם אליו. לא הייתי פעיל כל כך באתר, אבל ידעתי שהאפשרות הזו פתוחה עבורי. כשנה אחר כך, אחרי שסיימתי גם תקופה של לימודים, הרצון להתחתן עלה אט אט מחדש, וחודשיים מאוחר יותר, דרך אותו הכרטיס שכמעט ולא היה בשימוש, הגיעה הישועה". 

 

כמעט חתונה, ושוב לא

שמחה, גרושה גם היא, הייתה נשואה רק חודשים ספורים, ומאז חיכתה במשך שבע שנים ארוכות לזיווגה השני. "הייתי בוכה לבורא עולם שאמצא את הזיווג שלי, ובכל פעם ששידוך היה נופל, הייתי גם אני בנפילה", היא מתארת. "נרשמתי לאתרים שונים באינטרנט, הלכתי לשדכנים ושדכניות, עם כסף ובלי כסף, ולפעמים כבר לא היה כל כך מה להציע לי. במהלך הזמן, היו פעמים בהן שידוכים כמעט והגיעו להחלטה על חתונה, אך רק כמעט, ועם כל ביטול כזה הרגשתי שהאמון שלי יורד. ידעתי שרק כאשר תהיה לי טבעת על האצבע, אדע שזה באמת קורה, כי במקום מסוים כבר לא היה ברור לי אם יהיה אי פעם מישהו שילך איתי עד הסוף".

לאורך כל אותן שנים, היה לשמחה כרטיס פתוח ב'שבע ברכות', אך היא לא חשבה שיצא ממנו משהו. "כבר לא האמנתי לסיפורי ההצלחות שפורסמו, והייתה אפילו פעם אחת שסגרתי את הכרטיס", היא מתארת, "אבל בסופו של דבר החלטתי לפתוח אותו שוב, כדי לתת בכל זאת סיכוי לאפשרות הזו. במהלך שהותי באתר, ניסיתי להגמיש את הדרישות שלי, וגם עשיתי בכל פעם חיפוש על סגנון שונה במקצת של אנשים, מתוך תקווה שאולי הפעם אראה את האחד. כשהחלטתי לנסות שוב, בפעם המי יודע כמה, ולשלוח לחיים הודעה, לא יכולתי לדמיין לרגע שזו תהיה הפעם האחרונה בה אצטרך לעשות זאת".

השניים התכתבו מעט, ובמהלך אותה תקופה, קרה אצל שמחה דבר מעניין. "המחשב בבית שלי התקלקל, והאפשרות היחידה שלי להיכנס ל'שבע ברכות' הייתה פעם ביום בעבודה", היא אומרת. "פתאום לא הייתה לי דרך לחפש עוד בחורים, ויכולתי להתמקד רק בהתכתבות הזו. הרגשתי כאילו אמרו לי משמיים: 'זה השידוך שלך, אין כבר צורך לחפש אף אחד אחר', ולכן מנעו ממני את הגישה לאתר". 

ואכן, אחרי כל שנות ההמתנה הארוכות, הישועה הגיעה, ובגדול. "נפגשנו ארבע פעמים וזה כבר היה ברור, ושלושה חודשים בלבד אחרי שהכרנו לראשונה, זכינו לעמוד מתחת לחופה", מתארת שמחה. "היום אני יודעת לומר שהייתה לי המתנה מתנה. התקופה הארוכה הזו, בה חיכיתי לשידוך, נתנה לי להעריך את מה שיש לי עכשיו הרבה יותר, ובמהלכה גם צמחתי ורכשתי כלים רבים לקראת חיי הנישואין".

 

נבראים מחדש

מה יש לכם לומר על "שבע ברכות"?

"הלוואי וכולם היו נרשמים רק אליו", אומר חיים, "כך היו כל מחפשי השידוך מרוכזים במאגר אחד חינמי, כזה שלפני שמתחילים להוציא כספים, שווה להירשם קודם אליו. מעבר לכך, הרבה אנשים פוסלים את האופציה הזו של שידוך דרך האינטרנט ומעדיפים ללכת לשדכנים, אבל לדעתי כדאי לנסות, כי מי יודע, אולי בדרך הזו תבוא הישועה? אף אחד לא באמת חושב שזה יקרה לו, אבל העובדות מדברות בעד עצמן, ופתאום אדם מוצא את עצמו מספר את סיפור ההצלחה הבא. יש כאן מאגר איכותי גדול, עם פיקוח וסינון מצוין, מה יכול להיות יותר טוב מזה?"

מה תוכלו לומר למי שנמצא אחרי גירושין וחושב על זיווג שני?

"גרוש הוא לא כמו רווק, וכבר לא ממהר לקפוץ למים, אבל מצד שני צריך לדעת לא למרוח את הזמן או ללכת עם פנטזיות לא הגיוניות", אומר חיים. "אני לפעמים רואה אנשים שמדמיינים אישה עם מראה מסוים, רמת משכל מסוימת או חלומות אחרים, ותקועים כך לבד עד גיל 40, והאמת היא שזה אף פעם לא יהיה מושלם, אז כדאי לרדת לקרקע המציאות. לדעתי, חשוב להחליט מה עקרוני לאדם באמת, ואחרי שבודקים, בסופו של דבר צריך לעשות את הצעד. כחלק מזה, לא כדאי גם לחתוך מיד אחרי פגישה ראשונה, אלא תמיד לצאת לפגישה נוספת, ולראות אם אולי בכל זאת יש סיכוי. לי אישית עזרו מאד השיעורים של הרב זמיר כהן ושל הרב אבנר קוואס על זוגיות. הם מסבירים בצורה ברורה איך ומה לחפש, וכמובן שלא שוכחים להזכיר את חשיבותן של התפילות".

"בעיניי, רק בורא עולם מחליט מתי ואיך זה יבוא, והעיקר הוא שהאדם לא יתייאש", מוסיפה שמחה. "אצלנו זה הגיע דרך 'שבע ברכות', ואנחנו מודים מאד לרב זמיר כהן ולכל העוסקים במלאכת הקודש של האתר. ביום בריאת העולם, כ"ה באלול, זכינו לעמוד תחת החופה ולהיברא מחדש, שתי נשמות חדשות, ו'שבע ברכות' זכו לקחת חלק בשמחה הזו".