שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "הוא שלח לי הודעה ב’שבע ברכות’, שמתי לב אליה רק אחרי חצי שנה"

"הוא שלח לי הודעה ב’שבע ברכות’, שמתי לב אליה רק אחרי חצי שנה"

כאשר שלח ניב לאודיה הודעה דרך אתר 'שבע ברכות', היא בכלל לא שמה לב לכך. אז למה היא הגיבה בכל זאת אחרי חצי שנה? ומה המרחק שהיה עליהם לעבור כדי להיפגש?

"למי שגדל בתוך העולם הדתי, יש בדרך כלל אפשרות רחבה יותר למצוא את השידוך דרך בני משפחה ומכרים", אומר לנו ניב איטח, בעל תשובה בן 26 מהצפון, "אבל אצל בעלי תשובה זה קיים הרבה פחות, ושם 'שבע ברכות' נותנים מענה ענק לצורך הקיים".

כמו רבים אחרים, גם עבור ניב היווה 'שבע ברכות' את הפתח לאפשרויות שידוך רבות ומגוונות, וכל זאת באתר עם סינון מדויק, ועוד בחינם.

 

המקום למתחזקים, ולא רק

את תהליך ההתחזקות שלו החל ניב דרך הרב זמיר כהן, בהיותו בן 16 בלבד. "כשהגעתי לשלב בו רציתי לחפש את הזיווג, תהיתי איפה אוכל להכיר מישהי שתתאים למה שאני מבקש. לא היו לי יותר מידי אפשרויות לשידוך דרך מכרים או בני משפחה, ולכן כאשר סיפרה לי קרובת משפחה על 'שבע ברכות', שמחתי להירשם לאתר. הייתי רשום אמנם באתרים נוספים, אבל העובדה ש'שבע ברכות' היה חינמי, ומיועד לציבור של שומרי מצוות, בהחלט הקלה עליי".

אודיה, בת 21, הייתה רשומה במשך שלוש שנים ב'שבע ברכות', אך בפועל בקושי ביקרה בו. "אמי המליצה לי לנסות את הדרך הזו, אך אני לא תליתי בה יותר מידי תקוות, ונהגתי להיכנס לאתר רק אחת לכמה זמן, כדי לחפש פה ושם", היא מספרת. "בשלב מסוים, החלטתי שאני לוקחת את העניין יותר ברצינות, וכאשר ראיתי את כרטיסו של ניב באתר, היה נראה לי שכדאי לנסות". 

עם ההחלטה לשלוח לניב הודעה, גילתה אודיה שהוא כבר הקדים אותה, ושלח לה הודעה חצי שנה קודם לכן. "לא יצא לי לענות לו אז, בגלל שבקושי נכנסתי לאתר, וכנראה בכלל לא שמתי לב להודעה", היא אומרת. "אבל כאשר ראיתי שקיימת התעניינות גם מצידו, זה רק דירבן אותי עוד יותר לנסות". בסופו של דבר, זכו השניים לעמוד לפני כחודש תחת החופה, ומערכת 'שבע ברכות' שמחה לשמוע על הזיווג ה...מי יודע כמה, שזכתה להיות שותפה בו.

 

תהיו מוכנים לנסוע רחוק

מה יש לכם לומר על שבע ברכות?

"האתר נותן מענה ענק לבעלי תשובה, כאלה שאין להם סביבה דתית שתשדך עבורם. דבר זה נכון גם עבור מתחזקים שהם לאו דווקא בשלב מתקדם של התהליך, אלא אפילו בהתחלה. מעבר לכך, הנוחות בה רואים את כל הפרטים בכרטיס והעובדה שהאתר חינמי, הם מעולים".

מה תרצו לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"חשוב לא להתייאש, ולא למהר למחוק או להקפיא את הכרטיס. כדאי להשאיר את האופציה הזו פתוחה למרות שנראה ששום דבר לא מגיע, כי בסופו של דבר ברור לכולנו שרק בורא עולם יודע מתי ואיך וזה יבוא". 

לגבי מקום המגורים, מוסיף ניב: "לא כדאי להגביל את האפשרויות בגלל מרחק הנסיעה. אני אישית נסעתי הרבה פעמים למרחקים גדולים, כדי לפתוח עוד אפשרויות מעבר למה שנמצא בסביבה הקרובה. בסופו של דבר, זה היה שווה את המאמץ, כי אני גרתי בטבריה ואודיה בבית שמש, ואני שמח על כך שהייתי מוכן לעשות את כל הדרך הזו עד אליה". 

לסיום, אומרים השניים: "רואים את יד ההשגחה הפרטית, איך הקב"ה גלגל את הזיווג שלנו בזמן הנכון, ואנחנו מודים מעומק הלב לרב זמיר כהן על עבודת הקודש הזו"