שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "בכרטיס שלה ב’שבע ברכות’ היו רשומים רק פרטים בודדים, אבל כשה’ רוצה - הכל יכול להיות"

"בכרטיס שלה ב’שבע ברכות’ היו רשומים רק פרטים בודדים, אבל כשה’ רוצה - הכל יכול להיות"

יצחק ניסה את כל האפשרויות הקיימות כדי למצוא את זיווגו, והגיע למצב שכבר אין לו עוד כוח לנסות. יעל, לעומתו, לקחה את הזמן, ובתור השתדלות כתבה בכרטיס שלה רק נתונים בסיסיים. אז למה הוא פנה אליה בכל זאת?

יש מי שזיווגו בא לו בקלות, בלי לחפש יותר מידי, ויש מי שמתייגע, בודק, מחפש, הולך, חוזר, שומע שוב 'לא', מתלבט שוב אם 'כן', וחוזר חלילה. יצחק ויעל עברו כל אחד מהם חוויה שונה, הוא - עשה הכל עד טיפת המיץ האחרונה, היא - כמעט ולא חיפשה. בשורה התחתונה, גם הפעם ניתנה ל'שבע ברכות' הזכות לשדך, וכל זאת בדרך שרק הקב"ה יכול היה ליצור. 

 

"כבר לא נותר לי כוח"

"אני בן 28 כיום, וחיפשתי בכל דרך אפשרית", מתחיל יצחק בתיאור של מה שעבר. "הייתי רשום ב'שבע ברכות' במשך שנתיים פלוס, קיבלתי הצעות שידוך מחברים, שדכניות, קבוצות ווטסאפ ומה לא. אחרי כל זה, הגעתי למצב שכבר לא רציתי לשמוע הצעות, ובאתי לפגישות בלי טיפת חשק, בתחושה שבטח גם הפעם אשמע אחרי 2-3 פגישות את ה'לא'. לפעמים אפילו יכולתי לעשות 'העתק-הדבק' להודעות ששלחתי למשודכות, מרוב שהדבר חזר על עצמו. לאט-לאט הרגשתי שאני מאבד את הביטחון, ושכבר לא נותר לי כוח".

יעל, לעומתו, כמעט ולא עשתה דבר, וגם כשנרשמה ל'שבע ברכות', רשמה בכרטיסה רק מספר פרטים בסיסיים. היא לא הייתה בלחץ, ורק עשתה השתדלות קטנה, מתוך מחשבה ש"אם ה' ירצה, אז זה יבוא".

עם כל הקושי והכאב, המשיך יצחק בניסיונות. "כאשר שלחתי הודעה ליעל, דווקא העובדה שלא היו כתובים הרבה פרטים בכרטיס שלה, העידה בעיניי על בחורה עם כבוד, ששומרת על פרטיותה", הוא מספר. "אז אמנם מלכתחילה זה לא מומלץ, בגלל שכך כמעט ואין פניות לכרטיס, אבל כנראה שזו הייתה הדרך עבורנו להגיע לחופה. כאשר ראתה יעל שיש בינינו התאמה בסיסית, היא רצה עם זה קדימה. היא הייתה מאוד עניינית ומעשית, ולא הסתכלה על נתונים פחות חשובים, כמו מראה חיצוני או מקום מגורים. לדעתי, היא יכולה לעשות שיעורי בית בתחום הזה להרבה בחורות. אחרי מספר פגישות בודדות הכיוון שלנו כבר היה ברור, וכמו שתמיד האמנתי שפתאום, בשקט, זה יבוא, כך בדיוק קרה".

 

על מה לוותר ועל מה לא

מה יש לך לומר על "שבע ברכות"?

"אני מברך על קיומו של האתר, כי הוא עוזר לכל כך הרבה אנשים. בנוסף, אני חושב שבאתר עושים את המקסימום כדי למנוע מקרים בהם אנשים לא הגונים יעשו בו שימוש חלילה, וזה דבר חשוב מאוד".

מה יש לך לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"לאלה שעל כל שידוך אומרים 'טוב, ננסה, מה כבר יכול להיות', אני מציע לוותר על חלק מההצעות. מניסיוני האישי כדאי להיות ממוקדים יותר בחיפוש, ולא לבזבז זמן לשווא על הצעות לא מתאימות. בניגוד לכך, כדאי להתגמש מול נתונים פחות משמעותיים לחיים, כמו מראה, מקום מגורים וגיל, כי אם יש התאמה טובה, אפשר בדרך כלל להסתדר עם השאר".