שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "גם אם מנוי ל’שבע ברכות’ היה עולה 300 ש"ח, הייתי מוכנה לשלם עליו"

"גם אם מנוי ל’שבע ברכות’ היה עולה 300 ש"ח, הייתי מוכנה לשלם עליו"

חיה לא חשבה שיש לה מה לחפש ב"שבע ברכות", לא חשבה שתסכים להיפתח לאפשרויות שונות, והכי בעולם לא חשבה שתוכל אי פעם להיות מאושרת בחיי הנישואין. ומה היום? היום היא חושבת להזמין את הרב זמיר כהן לברית של הבן

חיה, בת 27, עברה תקופה קשה בנישואיה הראשונים, וכבר לא הייתה בטוחה שתמצא אי פעם מישהו שאיתו היא תהיה מאושרת. אבל הרצון להתקדם הלאה למשהו טוב יותר לא הרפה, ואיתו ההחלטה להמשיך למרות הכל. בדרך, היא הייתה צריכה לסגל לעצמה חשיבה אחרת, ולהיפתח לדברים שמעולם לא דמיינה. 

 

פסגת האושר לא תהיה

לקראת נישואין שניים, הלכה חיה עם חששות רבים, ובתחושה שמשהו טוב באמת כבר לא יהיה. "עברתי תקופה לא פשוטה עם הגירושין, וכבר לא האמנתי שאפשר אחרת", היא מספרת. "בכל זאת, החלטתי שאני מתקדמת לפרק ב', עם הבנה שגם לאדם הבא שאמצא יהיו חסרונות, ואני אצטרך להתמודד איתם. בכל מקרה, על פסגת האושר לא חלמתי".

מול הצעות שעלו ממכרים שונים ובני משפחה, עמדה חיה לפעמים קצת נבוכה. "אני גרושה עם ילד, אז הבנתי שלא יהיו לי הצעות כמו לבחורה רווקה, אבל לפעמים הן היו כל כך לא קשורות, שיצאתי מזה בתחושה לא קלה", היא מתארת. "אני מצידי לא שמתי דגש על נתונים חיצוניים, כמו השכלה או כסף, אבל כן היה חשוב לי שיהיו מידות טובות ויראת שמיים, ובכל ערב שבת התפללתי על כך מול הנרות".

לכתחילה, חשבה חיה למצוא את הזיווג בדרך המסורתית של שידוכים. "לרגע לא חשבתי להיכנס ל'שבע ברכות', אך עם הזמן ראיתי סיפורי הצלחה רבים, קראתי על אנשים שלא מצאו את זיווגם בדרך אחרת, ודווקא ב'שבע ברכות' מצאו אותו, והחלטתי לתת לזה סיכוי. כשנכנסתי לאתר, יצרתי בהתחלה חיפוש מאד מצומצם, בדיוק לפי הקריטריונים שחשבתי שיתאימו לי, אך לאט-לאט עם הזמן, פתחתי אותו יותר, ובכך בעצם הסכמתי להיפתח גם לאפשרויות שלא חשבתי עליהן".

ב'שבע ברכות' גילתה חיה מציאות מעניינת. "לא היה אפילו בחור אחד שפנה אליי סתם, אלא כולם היו מכוונים לקשר רציני ולחתונה", היא מספרת. "שבע ברכות לא אתר הכרויות, אלא אתר שידוכים  - עם אנשים שרוצים קשר אמיתי. לפני שנרשמתי אליו, היה לי חשש מאנשים שבאים עם כוונות לא טובות, אבל ראיתי איך הסינון הרציני של 'שבע ברכות' עושה את העבודה. זה העלה לי את הביטחון להמשיך לנסות, בידיעה שבאתר הזה רשומים אנשים באמת איכותיים".

 

עם הפנים קדימה

זמן לא רב אחר כך, פגשה חיה את דוד, גם הוא גרוש עם ילדה. "לשנינו הייתה מטרה ברורה מול העיניים: להקים בית על יסודי התורה", היא מספרת. "יש בינינו חיבור מדהים, וכאשר המרכז הוא חיי תורה, אז גם מול השוני באופי ובמנהגים הכל מסתדר. קיבלנו על עצמנו להתייעץ עם רב בכל דבר, וגם לא להיכנס אחד לשני במה שעברנו, אלא להסתכל קדימה, ומתוך כך לבנות את החיים יחד. התחתנו לפני שנה בדיוק, וצחקנו על כך שהתחלנו ב'שבע ברכות' והחתונה הייתה באולם ששמו 'שפע ברכות'". מאז, יושבים בני הזוג ללימוד משותף מידי ערב ובשבתות. "זה מחזק מאד את הקשר הזוגי, ומוסיף הרבה יראת שמיים לקשר שלנו", היא אומרת.

מה יש לך לומר למי שעומד מול פרק ב' בחייו?

"לא לאבד תקווה, להמשיך קדימה ולדעת שכאשר ה' סוגר דלת אחת, הוא פותח אחרת. אנחנו עברנו שנינו דברים קשים, אבל אני מרגישה שרק צמחנו מהם, והיום אנחנו מאושרים יחד. לא יכולתי לאחל לעצמי משהו טוב מזה. זכיתי בבעל עם יראת שמים ומידות טובות, כזה שיודע לשלב עבודה עם קביעת עיתים לתורה, ובעצם קיבלתי את כל מה שרק רציתי".

 

מה יש לך לומר על שבע ברכות?

"גם אם מנוי לשבע ברכות היה עולה 300 שקל בחודש, הייתי מוכנה לשלם עליו, אז בטח כשזה בחינם, למה לא להיכנס? יש כאן מאמץ פשוט, מול טלפונים לשדכניות והסברים ארוכים. פה האתר עצמו עושה סינון מעולה לפי הבחירה של כל אחד. כיום אני ממליצה גם לבנות נוספות שייכנסו לאתר, ולאלה שחוששות מפני הדרך הזו, אני מסבירה ש'שבע ברכות' זה אחרת. אני מאחלת לכל אחד ואחת למצוא את הזיווג במהרה, ולעצמנו מאחלת שנזכה להזמין את הרב זמיר כהן לברית של הבן".