שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא היו פרטים בכרטיס שלה, לא יודע למה שלחתי הודעה": עוד הצלחה מבית ’שבע ברכות’

"לא היו פרטים בכרטיס שלה, לא יודע למה שלחתי הודעה": עוד הצלחה מבית ’שבע ברכות’

אוריהל פתחה כרטיס ב'שבע ברכות' בלי לרשום בו כמעט שום פרט, אלא רק כדי לצאת ידי חובה. יעקב נרשם "רק בגלל שאמא שלו ביקשה", אז איך הם נפגשו בכל זאת?

יעקב ואוריהל, בני 21, נישאו לפני כמה חודשים, אחרי שזכו להיפגש דרך אתר 'שבע ברכות'. הם לא חשבו שזהו המקום בו ימצאו את זיווגם, אבל החליטו לתת סיכוי ולנסות 'בקטנה'. הם פתחו פתח כחודו של מחט, והקב"ה זיכה את "שבע ברכות" להיות השליחים עבורם בדרך לאולם.

 

"לא האמנתי שיצא מזה משהו"

"באופן כללי, לא קל כיום למצוא שידוך מתאים". פותחת אוריהל, "יש גם איזושהי סטיגמה על אתרי הכרויות, שזה לא באמת אפשרי למצוא את השידוך דרכם, ושאין אנשים רציניים שנרשמים אליהם. גם אני חשבתי ככה, לכן כאשר נרשמתי ל'שבע ברכות', לא רשמתי על עצמי כמעט שום פרט והשארתי את הכרטיס שלי בלי תמונה. עשיתי ניסיון אמנם, אבל בלב לא האמנתי שבדרך הזו אוכל למצוא את הזיווג".

אוריהל קיבלה הצעות שונות לשידוכים מאנשים בסביבתה, אך האחד המיוחל עדיין לא הגיע. "באותה תקופה הגעתי לקבר רבי יונתן בן עוזיאל, וכבר לא היה לי כוח לחכות. התפללתי שם להקב"ה שהשידוך הבא שיוצע לי יהיה בעלי".

יעקב, מצידו, לא חשב בכלל בכיוון של 'שבע ברכות', אך אמא שלו היא זו שהחליטה לדחוף לשם. "שמתי לב שפתאום אמא שלי מגיעה אליי עם הצעות שידוך שונות, שלא הבנתי מאיפה הן צצו", הוא מתאר. "כאשר היא אמרה לי שזה מ'שבע ברכות' וביקשה שארשם לאתר, החלטתי שלא אכפת לי לנסות, למרות שלא באמת חשבתי שיצא מזה משהו". 

 

"שנינו לא חשבנו, אבל מישהו אחר חשב"

סמוך ממש לתפילה החרישית שנשאה אוריהל בקבר הצדיק ולמרות כרטיסה הריק כמעט לחלוטין, שלח לה יעקב משום מה הודעה. "אני באמת לא זוכר למה שלחתי את ההודעה, כי הרי לא היה כתוב עליה כמעט שום דבר. אין לי הסבר הגיוני לכך מלבד העובדה שזה פשוט משמיים", הוא מסביר.

אחרי שכבר דיברו ביניהם, החליטו השניים להפסיק את הקשר, ורק מאוחר יותר הוא חודש בשנית. "אחרי הכל, הרגשנו שזהו הדבר הנכון, וזמן לא רב אחרי שחידשנו את הקשר, זכינו לעמוד מתחת לחופה". 

מה יש לכם לומר על 'שבע ברכות'?

"אנשים לעתים קרובות לא מאמינים בדרך הזו למציאת הזיווג, זה נשמע נואש מידי, אבל מסתבר שזה ממש לא נכון", אומר יעקב, ואוריהל מוסיפה: "קרה לי לא פעם שאנשים שהציעו שידוכים לא קשורים, מכיוון שלפי רמת ההיכרות שלהם איתי זה נראה להם מתאים. לעומת זאת, באתר יכולתי אני לחפש את מה שנראה לי מתאים באמת עבורי. את יעקב, למשל, אף אחד לא היה חושב לשדך לי, אבל זה התאים ועוד איך, ואני שמחה על כך שיכולתי לראות את הנתונים ולעשות את הבחירה הזו בעצמי". 

"ולבסוף", אומרים שניהם, "מדובר באתר חינמי, אז מה יכול להיות יותר טוב מזה?"