שבע ברכות / סיפורי הצלחה / מה נאמר לאישה, שגרם לה להמשיך לנסות? עוד סיפור הצלחה מבית "שבע ברכות"

מה נאמר לאישה, שגרם לה להמשיך לנסות? עוד סיפור הצלחה מבית "שבע ברכות"

לקראת נישואין שניים, ואחרי לא מעט חיפושים, יובל ומורן הרגישו שיש ביניהם התאמה, אך לא האמינו שיגיעו עד לחתונה. איך הם הצליחו להחליט שזהו הדבר הנכון? ומה הקשר של הרב שמעון פרץ לעניין?

את יובל ומורן שילה אני תופסת לשיחה במוצאי שבת, תוך כדי שהם משכיבים לישון את הילדים - שלושה שלה ושניים שלו, בבית החדש שהקימו יחד. שניהם עברו דרך ארוכה עד לבית הזה. שניהם חשבו שאולי לא יכולה לצאת מפה חתונה, אך הסוף הטוב שמעיד אחרת, זיכה גם הפעם את 'שבע ברכות' להיות השליחים הטובים להקמת ביתם.

 

"מי ייקח אותי, עם שלושה ילדים?"

יובל, בן 38, עבר לא מעט פגישות כדי למצוא את האחת. "זה לא קל כשלא יודעים מה יהיה באופק. תמיד קיוויתי והתפללתי שה' ישלח לי, אבל הייתה תקופה שבה כבר פניתי לכל מי שנראתה רלוונטית עבורי באתר, והרגשתי שאין לי יותר מה לחפש בו. הגעתי למצב בו הרגשתי שאני יכול רק להשליך את עצמי על ה' וזהו, לא היה לי יותר מה לעשות".

מורן, בת 35, חוותה גם היא קושי דומה. "הייתי בתקופה של חוסר ודאות - מי ייקח אותי עם שלושה ילדים? איך אמצא כך את הזיווג שלי? והיה גם פחד מפני נישואין שניים, אחרי הכוויה של הפעם הראשונה", היא מתארת. "מה שעזר לי בשלב הזה אלו סיפורי ההצלחה המופלאים עליהם קראתי באתר, שהוכיחו לי עד כמה הכל אפשרי. החלטתי להשליך את עצמי על ה' בלי לדעת מה יהיה, ושוב לנסות". 

בכל זאת, בשלב מסוים המצב כבר לא נראה מזהיר כל כך בעיניה של מורן. "כמה חודשים אחרי שנרשמתי ל'שבע ברכות', החלטתי לסגור את הכרטיס שלי. ראיתי שגם ככה אני לא מוצאת שם את זיווגי, ולכן לא היה נראה לי שיש טעם להמשיך. באותם רגעי ייאוש, לא הייתי  יכולה לדמיין אפילו עד כמה הישועה קרובה". 

אז איך בכל זאת נפגשתם?

"ובכן, קרה לי מה שקורה לעוד רבים וטובים. הרצון החזק למצוא את הזיווג שוב עלה, והחלטתי לעשות ניסיון אחרון ולפתוח בשנית את הכרטיס שלי באתר. שבועיים אחר כך יובל שלח לי הודעה". 

אז זה הסוף הטוב?

"עדיין לא, עוד הייתה לנו דרך לעבור".

 

"בהתחלה לא תרצי, אחר כך תרצי מאד"

בפגישות הראשונות בין יובל ומורן, השידוך ביניהם לא נראה להם מתאים כל כך. "היה נראה שזה לא ימשיך ויתקדם הלאה", היא אומרת, "אמנם הרגשנו שיש בינינו התאמה, אבל היו גם כל מיני נקודות שפחות זרמו חלק, ובעקבותיהן עלו סימני שאלה. בכל מקרה, החלטתי לתת לזה צ'אנס רק בגלל הדברים שאמר לי הסטנדאפיסט שמעון פרץ". 

מה הוא אמר לך?

"זה קרה בהילולה של רבי שמעון בר יוחאי. הייתי אז במירון והוא אמר לי 'פגישה ראשונה לא תרצי, שניה לא תרצי, שלישית עדיין לא ורביעית תרצי ממש'. זה לא שהוא נביא, אבל הקב"ה החליט להכניס לי את המילים האלה חזק ללב, ואני הלכתי איתן, והחלטתי שאני לא פוסלת מיד בהתחלה. בפועל, לא ייאמן, אבל זה בדיוק מה שקרה. בפגישות הראשונות עם יובל לא היה נראה לי שיש מה להמשיך, ואילו מאז הפגישה הרביעית כבר היה ברור לי שאנחנו הולכים בכיוון של חתונה".

גם מצידו של יובל ההחלטה לא הייתה פשוטה. "אני בכלל רציתי להפסיק להיפגש", הוא אומר, "ורק בזכות ההתעקשות של מורן לנסות שוב, לא פעם ולא פעמיים, המשכנו בכל זאת, עד לחתונה".

מה יש לכם לומר למי שמחפש את זיווגו בשנית?

"צריך לעשות השתדלות ולחפש, ולא לשבת בחיבוק ידיים. כאשר ה' רואה שאדם מתאמץ ורוצה, אז בסוף הוא שולח. בנוסף, תמיד כדאי לתת את ההזדמנות, כי אי אפשר לדעת מאיפה יגיע השידוך ובאיזו צורה. אנחנו שמחים מאד על כך שלא פסלנו מיד בהתחלה, אלא המשכנו שוב לנסות, עד לסוף המשמח. אם מרגישים שיש איזושהי התאמה בסיסית, אז כדאי לחשוב טוב על מה אפשר להתפשר, ואיפה יכולים לקחת את האתגר בידיים, בלי לפחד ממאמץ ועבודה", הם טוענים.

"חשוב לי להוסיף", אומר יובל, "שקצת נפגעתי מכך שנשים מסוימות אפילו לא ענו להודעות ששלחתי. נראה לי שמצד הכבוד הבסיסי שמגיע לאדם, מן הראוי לשלוח איזושהי תגובה, ולא להתעלם בכלל. היו גם פגישות בהן הרגשתי שנשים פוסלות ממבט ראשון, בלי לבדוק קצת יותר לעומק, וחבל. אני נתתי את ההזדמנות, וגם כשלא היה נראה לי, החלטתי לא לפסול מיד. אז נכון שיצאתי ליותר פגישות בגלל זה, אבל הרגשתי שלקחתי את ההזדמנויות שה' נתן לי". 

לסיום, לא שוכחים בני הזוג להחמיא לאתר 'שבע ברכות' על פעילותו הברוכה. "הרמה הרוחנית ב'שבע ברכות' היא גבוהה בהרבה מאשר באתרי שידוכים אחרים, וכמות האנשים שרשומים אליו היא מרשימה, ומאפשרת טווח חיפוש רחב", הם אומרים. "בסופו של דבר, אחרי החיפושים בכל מיני דרכים ומקומות, דווקא ל'שבע ברכות' הייתה הזכות להפגיש בינינו. אז כל שנותר לומר הוא - תודה".