שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "התקשיתי להאמין שזה אמיתי"

"התקשיתי להאמין שזה אמיתי"

הם יצאו לשידוכים רבים, אך למרות הפחד והבדידות הם לא הפסיקו להאמין ולהתפלל. התוצאה: בית נוסף שנבנה בשמחה ובאמונה. עצתם לרווקים: להבין שהכל בידי שמים. ראיון עם שרה וגלעד, זוג נוסף בזכות אתר "שבע ברכות"

לו הייתם שואלים את שרה, 29, מאשקלון, האם אחרי 10 שנות שידוכים עקרות ותפילות עד לב השמים, היא האמינה שהזיווג שלה יימצא דווקא באתר 'שבע ברכות' ושתוך שלושה חודשים בלבד מרגע פתיחת כרטיסה היא תתחתן, הרי שהתשובה הייתה ברורה - 'אין עוד מלבדו'. כבר מגיל 19 החלה שרה במסע השידוכים, ולמרות רגעי השבירה הרבים שהיו לה בדרך, לא פסקה לרגע לצפות לישועה ולהאמין שהיום המיוחד שלה, רק שלה, בוא יבוא.

שרה ידעה שגם במצב זה של רווקות מתמשכת יש יתרונות רבים ובינתיים הקדישה את זמנה ללימודי חינוך, ואף סיימה תואר ראשון ושני בתחום. כיום היא מועסקת כמורה במשרה מלאה.

"צריך לדעת לנצל את הזמן בכל תקופה בחיים", היא אומרת. "ידעתי שלכל דבר יש את הזמן שלו ורק ה' מחליט מתי ואיך ועם מי בדיוק אתחתן ולכן השתדלתי ליהנות ולהפיק את המרב מהזמן שעמד לרשותי. אמנם לא תמיד זה היה קל להסיח את הדעת מהחיסרון הגדול של בן זוג, אבל ידעתי שההמתנה הזו היא רק לטובתי, אז זה הפך את העניין לקצת יותר נסבל". על אתר 'שבע ברכות' שמעה שרה מפי חברתה שהמליצה בחום, ובתום דייטים כושלים רבים החליטה לנסות ונרשמה.

גלעד, 33, מאזור המרכז, סיים את שירותו הצבאי כחובש ולאחר מכן השלים תואר ראשון עם תעודת הוראה, אף הוא בתחום החינוך. כבר מגיל צעיר החל גלעד לחפש אחר הצלע שלו ולפנות ללא מעט שדכניות בעקבותיה, ולבסוף, לאחר שידוכים מאכזבים רבים, החליט לנסות את מזלו באתר 'שבע ברכות' אליו נחשף באקראי תוך כדי גלישה באינטרנט. זמן מועט לאחר שנרשם, ראה גלעד את פנייתה של שרה אליו. הוא ביקש את מספר הטלפון שלה, היא הסכימה ויום למחרת הם נפגשו.

איך היתה הפגישה הראשונה?

"שנינו מאוד נהנינו מהפגישה", מספרת שרה. "בסופה, גלעד אמר שהיה לו כיף מאוד וראיתי ניצוץ של רצון להמשיך, בעיניו. אני הייתי קצת יותר פחדנית וסקפטית. מכיוון שבבת אחת הגיע כזה טוב, היה לי קשה להאמין שזה אמיתי וחיפשתי כל הזמן את מה שלא בסדר".

ממה פחדת?

"ממה לא פחדתי? שנינו כבר היינו שחוקים ועייפים מהשידוכים הרבים שעברו דרכנו. בדור שלנו, שבו יש כל כך הרבה רווקים ורווקות, לעתים מבוגרים מאוד, זה הכי טבעי לפחד. פחדתי להישאר לבד ופחדתי שלא אקבל את מה שהתפללתי עליו כל השנים, ופחדתי שלא ארגיש את הרגשות הנכונים. אך היתה בי גם אמונה מאוד חזקה שזה לא יכול להיות ושזה לא הגיוני שה' ישאיר אותי לבד, אחרי הדרך הארוכה שעשיתי". היא צדקה. ה' לא שכח את הדרך שעשתה ולא השאיר אותה לבד. חששותיה של שרה התבדו די מהר ובאוגוסט האחרון, שלושה חודשים לאחר היכרותם באתר 'שבע ברכות', נישאו גלעד ושרה בחתונה נפלאה באולמי 'גני הצבי', בדרום".

מהי עצתך למי שהתייאשו כבר ממציאת זיווגם?

"אין ייאוש בעולם כלל. זו לא סיסמא ולא קלישאה. תמשיכו לצאת לדייטים אבל מותר לכם לעשות סינון כדי למנוע מעצמכם כאב לב מיותר. ניסיון השידוכים הוא הניסיון של הדור הזה וצריכים לעמוד איתנים כנגדו ולא ליפול ברוחנו. צריך לנסות להפנים שבהצגה הזו של החיים שלנו, אנחנו כמו מריונטות שמונעות על ידי חוטים ומלבד השתדלות מועטה ותפילה אין לנו באמת דרך לשנות את מצבנו. הישועה שלנו מגיעה רק כאשר ה' מחליט שזה הרגע להיגאל. אסור לאף אחד לחשוב שמכיוון שהוא לא התחתן עדיין אולי יש בו איזשהו פגם - באישיות או בחיצוניות. צריך להאמין שהכל משמים והכל מגיע אלינו בהשגחה פרטית".

גם ביום שמחתה לא שכחה שרה את האמונה שלה בה' ודאגה לחזק את כל הבנות הרווקות שניגשו אליה לקבל ברכה. "אמרתי להן שאני מבינה ללבן ואני יודעת עד כמה זה קשה להיות בתוך התהליך הארוך של חיפוש החצי השני", מציינת שרה, "שאני יודעת כמה זה מעייף לצפות לישועה שלהן. היה חשוב לי לחזק את כל הבנות ולומר להן שזה שהן לבד כרגע, זה לא אומר שמשהו איתן לא בסדר אלא שכרגע זה רצון ה' ושיאמינו שגם אם הן הבחורות עם ה'שיגעונות' הכי גדולים והפלונטרים הכי מסובכים, בסופו של דבר, לה' יש מספיק בחורים לכולן ובסוף כולן מתחתנות. אם יש לכן אמונה חזקה, אתן תביאו אותו עד אליכן, גם בלי שום מאמץ".

באמת יש דבר כזה?

"תתפלאי לשמוע, אך כן, יש דבר כזה והוא תלוי אך ורק במידת האמונה של כל אחת. ככל שהאמונה גדולה יותר כך ההשתדלות בחיפושים תקטן. הראיה לכך היא אחת החברות שלי שהתחתנה בדרך זו בדיוק. היא נהגה לומר שהשידוך שלה יגיע עד לפתח הדלת, ומתוך האמונה הזו, מיעטה לצאת לשידוכים. כשהגיע זמן הישועה שלה, ה' שלח את הזיווג שלה בצורת שליח שהגיע אל ביתה לאסוף תרומות לישיבתו. הם התבוננו זה בזו ואיכשהו ידעו שהם הזיווג הנכון. זמן קצר לאחר מכן הם נישאו וכיום יש להם כבר כמה ילדים. איך זה יכול להיות? פשוט תאמיני. אני מודה לה' כל הזמן על שקיבלתי את גלעד בדיוק ברגע הנכון לשנינו. תאמיני שבזמן הנכון כל החומות הבצורות, כל החששות, כל הבלבולים - הכל יתגמד וייעלם. פתאום תרגישי את הרגשות הנכונים וה' יוליך אותך אל החתונה שלך, תרצי או לא. תאמיני שכשמגיע הרגע להושיע - אין ולא תהיה לך עוד שנייה להתלבט אם כן או לא. לא יהיה לך זמן לפחד. ובינתיים, עד שיגיע אותו האדם שיעשה לך טוב, למה שלא תעשי קצת טוב לעצמך".