שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא ייאמן, שנינו עברנו את אותו הקושי בדיוק": עוד סיפור הצלחה מבית "שבע ברכות"

"לא ייאמן, שנינו עברנו את אותו הקושי בדיוק": עוד סיפור הצלחה מבית "שבע ברכות"

לאחר גירושיה, כשהחליטה יעל לנסות לפתוח פרק חדש בחייה, היא לא האמינה שתפגוש אדם, אשר עבר בדיוק את מה שהיא עברה, "הרגשתי שהוא מדבר ממש מתוך גרוני"

אחרי 15 שנות נישואין לא פשוטות, אשר במהלכן נולדו ליעל שישה ילדים, היא לא האמינה שיבוא היום והיא תעמוד מתחת לחופה בשנית. "עברתי התמודדות לא פשוטה בנישואיי הראשונים, השארתי מאחוריי צלקות בלתי פשוטות, ולא יכולתי לחשוב אפילו לרגע על נישואים שניים", היא מספרת. "זה היה משהו שנראה לי שלא יקרה לעולם".

אז איך זה באמת קרה?

"כשנתיים לאחר שהתגרשתי, אחרי כל מה שעברתי, הלב עדיין רצה להגיע לזוגיות, והפעם באופן בריא וטוב. החלטתי לתפוס אומץ, להירשם ל'שבע ברכות', ולצאת בשנית למסע החיפוש".

יום אחרי שנרשמה לאתר, החל גופה לכאוב. "התפתחה אצלי דלקת בגרון, היו לי סחרחורות, וראיתי שאני כנראה עדיין לא מוכנה לשלב הזה. הבנתי שהפחדים שלי, שעדיין קיימים ובועטים, לא יאפשרו לי להמשיך את החיים כל כך מהר, ולממש בקלות את הרצון שעלה".

באותו שבוע, שלח לה יהודה הודעה דרך 'שבע ברכות', אך יעל, שהבינה שהיא זקוקה לזמן נוסף, הקפיאה את הכרטיס שלה באתר. "עם הבנה מלאה לקושי שלי, החלטתי ללכת לטיפול רגשי, שיעזור לי להתקדם למקום שאליו אני כל כך רוצה להגיע. כך עברו להם ארבעה חודשים בטיפול, ורק אז הרגשתי שאני שוב מסוגלת לפתוח את הכרטיס שלי באתר. מיד כשנכנסתי אליו, נחו עיניי על ההתכתבות הקצרה עם יהודה שהופסקה, והחלטתי להחזיר לו הודעה".

 

"לא ייאמן, שנינו עברנו את אותו הקושי"

יהודה, מצידו, עבר גם הוא מעל לעשור של שנות נישואין לא פשוטות, ויצא מהן עם שלושה בנים במשמורת מלאה. ממש כמו יעל, הוא העדיף באותו זמן שלא להינשא בשנית. "הוא איבד אמון במוסד הנישואין באופן טוטאלי, כבר לא האמין שיכולה בכלל להיות זוגיות נורמלית, וטען שכלפי חוץ כולם מראים שהכל טוב, כשבפועל בפנים זה מת", מתארת יעל. "הוא לא רצה להכניס את הראש שלו שוב למיטה חולה". 

אבל הייתה אחת שלא ויתרה, וזו אמא שלו. "היא דחפה חזק ושכנעה אותו להירשם ל'שבע ברכות', וברגע שנוצר החיבור בינינו, כל ההסתכלות שלו השתנתה. כבר בתחילת ההתכתבות בינינו הוא הרגיש שיש שם משהו, ואמר לאמא שלו: 'את תחשבי שהשתגעתי, אבל דיברתי עם מישהי ואני יודע שזאת אשתי'". 

עם תחילתו של הקשר ביניהם, כאשר שאל אותה יהודה מדוע היא התגרשה, ענתה לו יעל שהיא מעדיפה לא לדבר על כך בשלב זה. "מדובר בסיפור כאוב ורגיש, שלא נכון לפתוח אותו ולדבר עליו מיד בהתחלה, ולכן אמרתי לו שאוכל לדבר על כך רק לאחר שתיווצר רמה מסוימת של היכרות בינינו. עם זאת, באותה נשימה, לא יכולתי לעצור את עצמי מלשאול בחזרה מדוע הוא בחר לפרק את החבילה". 

כאשר ענה לה יהודה על שאלתה, נותרה יעל בפה פעור. "הרגשתי שהוא מדבר ממש מתוך גרוני, ושאת מה שאני הייתי אמורה לספר לו, הוא זה שמספר לי. מסתבר ששנינו עברנו בדיוק את אותו הקושי בחיי הנישואין הקודמים שלנו, ולא יכולתי לדמיין אי פעם שאפגוש אדם שחווה את אותם הדברים כמוני".

גם יהודה, כמו יעל, הלך לאחר הגירושין לטיפול אישי, מתוך הבנה שזו הדרך עבורו להתקדם לשלב הבא. "הוא היה בסך הכל שנה אחרי הגירושין, ואני שאלתי אותו איך הוא לא מפחד לצאת כבר לדרך חדשה. אבל הטיפול נתן לו כנפיים ועזר לו להתמודד עם מה שהיה, כך שהוא הרגיש בשל ומוכן להתחיל התחלה חדשה".

 

המסע אל האחד

איך מתחילים מחדש, עם שישה ילדים שלך ושלושה ילדים שלו?"

"זה באמת לא קל. בהתחלה, כשיהודה סיפר לאנשים על ההחלטה שלנו להינשא, היו כאלה שאמרו לו שזו טעות לקחת אישה עם שישה ילדים, ושלא ייכנס לדבר כזה. זו באמת החלטה מורכבת, שדורשת לא מעט התמודדות, אבל ברור לנו שאחרי כל מה שעברנו, זהו הדבר הטוב ביותר עבורנו כעת. ראינו גם סייעתא דשמיא בעניין הזה, בכך שאני לא הייתי מוכנה לעזוב את הבית שלי, ואילו יהודה בדיוק רצה לעבור דירה. אני מתגוררת באזור שיהודה למד בו בצעירותו, וכך הוא מכיר את האזור, מה שהקל עליו את ההסתגלות. במצבים כאלה שידוך יכול ליפול גם על מקום המגורים, בגלל הרצון לא לטלטל את הילדים, אבל אצלנו זה הסתדר על הצד הטוב ביותר".

מה יש לך לומר על 'שבע ברכות'?

"האתר בנוי בצורה סופר מקצועית. כאשר נרשמתי אליו היה חשוב לי לשמור על עצמי, והעובדה שיש בו אפשרות לחסום אנשים מסוימים מלדבר איתי, נתנה לי רוגע. גם במקרה שמישהו שולח כמה הודעות ולא נענה, האתר חוסם אותו מלהמשיך לשלוח הודעות נוספות, כדי למנוע הטרדה. מעבר לכך, מערכת הסינון אפשרה לי לבחור בדיוק את הפרמטרים שרציתי על מנת להגיע לאדם הנכון, ודבר זה בהחלט חסך בזבוז זמן או פנייה לאנשים שאינם רלוונטיים עבורי. רואים שהמערכת נבנתה באופן רגיש ואחראי כלפי הזולת. גם כשאני נרשמתי - וידאו איתי שאני באמת גרושה, כדי שאפשר יהיה לכתוב זאת. הרגשתי שב'שבע ברכות' אני יכולה לשמור על הפרטיות שלי, ושהאתר עושה ככל יכולתו בגדר החוקי והמותר כדי לוודא שלא יהיו פגיעות".

מה יש לך לומר למי שרוצה נישואין שניים, אבל מפחד להגיע אליהם?

"קודם כל שיטפל בעצמו, ולא יישאר תקוע במקום. אחרי חיי נישואין קשים אדם לפעמים יוצא פצוע, אבל אפשר לקום, לומר שלא מוכנים להישאר עם הפצע הזה, ולדאוג לריפוי של עצמנו. הטיפול חשוב גם כדי לא לחזור על הטעויות שנעשו כבר בעבר. הרצון לחיפוש בן זוג טבוע בבריאה, אבל אם מתחתנים שוב בלי לטפל בבעיות שהיו, עלולים לחזור עליהן עוד פעם, ולפעמים זה יכול להיות אפילו גרוע יותר מלהישאר לבד.

"בנוסף", ממשיכה יעל, "כשהתחלתי את הדרך שלי לנישואין שניים, לקחתי בחשבון את העובדה שאני עלולה לעבור מסע ארוך ומפותל, ושאולי אפילו לא אצליח להגיע לסוף שלו. כדי להקל על עצמי, לקחתי מחברת וקראתי לה 'המסע אל האחד'. החלטתי שאת כל מה שאעבור בדרך - דברים מצחיקים, כואבים, מעצבנים, הזויים, את הכל אכתוב במחברת הזו, ובסופו של דבר אשתדל ליהנות מהדרך הזו ואפילו לצחוק.

"למרות שעברתי קושי גדול בנישואיי הראשונים, תמיד היה לי אמון בטוב, וידיעה שאפשר גם אחרת", היא מסכמת את דבריה. "גם יהודה וגם אני פחדנו מאד מהתחלה חדשה, אבל הנה, זכינו לצאת מחושך לאור, ו'שבע ברכות' היו השליחים הטובים להוביל אותנו לשם".

ומה לגבי המחברת?

"המחברת? לא ייאמן, אבל ברוך ה' לא הספקתי לכתוב בה דבר".