שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "בחלום הכי קיצוני לא האמנתי שאכיר את הזיווג שלי דרך ’שבע ברכות’"

"בחלום הכי קיצוני לא האמנתי שאכיר את הזיווג שלי דרך ’שבע ברכות’"

"'שבע ברכות' נתן לי את המענה והאפשרות להציג את עצמי ללא שום סטיגמות ודעות קדומות, רק זה מה שהוביל לחתונה שלנו". אורי ורבקה מדברים

שום דבר לא הכין את אורי ורבקה לאופן שבו ימצאו את זיווגם.  שניהם גדלו בבתים חרדיים לחלוטין ולכן הכירו את השיטה המסורתית של שדכנים ושדכניות. כאשר הגיעו לשלב בו דיברו בם נכבדות, הם גילו כי האפיק הנקרא שדכנות לא מציע להם מענה מספק. אורי היה בחור טוב שמקפיד על עתים לתורה, אך בנוסף גם עוסק בציור, אמן בנשמה. השדכנים קצת התקשו למצוא מענה לבחור איכותי כל כך שאינו לומד באופן סטנדרטי.

"השדכנים אוהבים את הטרף הקל", הוא אומר, "בחורי ישיבה ובנות סמינר, הם הקלאסה, כל השאר נכנסים לרשימות, כדי שאם יבוא יום והם יראו משהו, אז ינסו לשדך, ועד אז? תמתין, בחור כמוני נופל בין הכיסאות".

"הייתי הולכת לפגישות שוב ושוב, רק כדי לגלות ששוב זה לא מתחיל אפילו", מוסיפה רבקה את הצד שלה. "פניתי אל בני משפחה וחברות, הרגשתי שדרכם יהיה סיכוי גדול יותר למצוא, דווקא דרך מישהו שמכיר אותי ולא מסתמך על רשימות ופרטים טכניים. נפגשתי עם כמה וכמה בחורים שהגיעו דרך הצעות כאלו, אך זה לא היה זה. הרגשתי שאני צריכה משהו מעבר. אבל לרגע לא חשבתי על פתיחת כרטיס בשבע ברכות. זו נראתה לי השתדלות מעל ומעבר".

 

צ'אנס לשלושה חודשים

מה קרה שהשתכנעת בכל זאת לפתוח כרטיס ב'שבע ברכות'?

"בני משפחתי שכנעו אותי. הם אמרו לי שאין לי מה להפסיד ואני הסכמתי איתם. אז נרשמתי, אבל עדיין הייתי סקפטית לחלוטין. פתחתי כרטיס וסגרתי מיד, אך המשפחה שידלה אותי לתת לזה צ'אנס, אז החלטתי לפתוח את הכרטיס למשך שלושה חודשים בלבד".

בפרק הזמן הזה בחורים רבים פנו אליה. חלקם היו 'בעלי פוטנציאל'. אך המכה בפטיש היה אורי. "יום אחד התחלתי לדפדף בין הכרטיסים ואז ראיתי את הפרופיל של אורי, זה ממש דיבר אלי. הוא בא ממשפחה איכותית, כמוני. הוא הציג את עצמו כצייר וגם אני באה מתחום האומנות ואף מלמדת ציור, כך שזה השתלב לי היטב עם כל שלל התכונות שלו. הרגשתי שזה יכול להתאים לי. בדקתי אם הוא פנה אלי בעבר וראיתי שלא, אז השארתי לו הודעה, ומאז היסטוריה".

איך אפשר להסביר את זה שהוא לא פנה אלייך?

"קודם כל יש באתר עשרות אלפי כרטיסים, אז זה לא כל כך מפליא. אבל דווקא לאחר מכן שוחחנו ואורי סיפר לי שהוא ראה יום אחד את הכרטיס שלי, אך הוא קרא בפרופיל על כך שאני על סף סיום לימודי תואר שני וזה הרתיע אותו. הוא היה בטוח שאני מחפשת אדם משכיל עם תעודות. האמת היא שדווקא חיפשתי אדם כזה, זה היה חלק מהקריטריונים שהופיעו ברשימה שלי, אבל מהר מאוד גיליתי שרמת המשכל של אורי אינה נופלת מזו של אנשים שהוציאו תארים, ובעיקר – יש לו מידות טובות וזה העיקר. אגב, זה גם המקום  לציין כי אתר שבע ברכות הוא שלימד אותי לפקוח את העיניים ולנפץ את הסטיגמות, להסתכל על איך שנראה האדם הספציפי ולא על דעות קדומות".

ומתי הבנתם שאתם מתקדמים לעבר אירוסין?

"כבר בטלפון היו לנו כימיה וזרימה", מספרת רבקה, "אך דווקא כאשר נפגשנו לראשונה, הרגשתי משהו כבד ובלתי משוחרר שיושב לי על הלב. חשבתי שאין סיכוי שזה יתקדם, אבל לאחר מספר ימים אורי פנה אליי שוב והחלטנו לנסות פעם נוספת. זה היה מעשה חכם, כי האווירה השתחררה יותר ושנינו הרגשנו שבהחלט יש על מה לדבר. בפגישה השישית שלנו אורי כבר הציע לי לסגור. זה די הפתיע אותי, גם התזמון וגם האופן המקורי והלא שיגרתי שזה התבצע, אורי צייר לי את ההצעה. הוא הביע זאת בציור. זה היה מפעים ובלתי רגיל בעליל. הרגשתי שזה החלק שלי ומצאתי את מה שחיפשתי כל כך הרבה זמן..."

 

לעקוף את ה'לא מקובל'

רבקה מבקשת להדגיש כי באופן טבעי לא נראה לה שיש סיכוי שהם היו נפגשים ללא אתר 'שבע ברכות'. "האתר פתח לנו אפשרויות רחבות יותר מכפי שהכרנו. אני ספרדייה ואורי אשכנזי, שדכנים לא עושים את השילוב הזה כל כך מהר, אבל ב'שבע ברכות' זה קרה. בנוסף, יש ביננו פערים מנטליים, שסטראוטיפי זה לא היה מתחיל. אך 'שבע ברכות' העניק לנו פלטפורמה כל כך מוצלחת שכל הפערים הללו הפכו ללא רלוונטיים, ואף יותר מכך - הם מעניקים לנו את היופי שבזיווג".

אורי מוסיף: "'שבע ברכות' נתן לי את המענה והאפשרות להציג את עצמי ללא שום סטיגמות ודעות קדומות, אני מי שאני ללא כל חסימות כאלו ואחרות. האתר עוקף את כל  השונה והלא מקובל, שובר מוסכמות של ריק ונותן לכולם את האפשרות למצוא איכות מבלי להתפשר על רוחניות. זה בדיוק הנישה המתאימה לכל מי שמצפה לקריעת ים סוף שלו ולשדכנים אין מענה".

מה יש לכם לומר לכל מי שמצפה לישועה?       

רבקה: "אם בעבר היו אומרים לי שהשידוך שלי יגיע מאתר היכרות, הייתי צוחקת, כי זה היה נראה לי מופרך לחלוטין. לא האמנתי שאכיר מישהו בכזו דרך, ואילו כיום אני ממליצה על 'שבע ברכות' לכל מי ששואל אותי. זוהי פלטפורמה אדירה. שווה לנסות, לצאת מהסטיגמות ולתת לזה צ'אנס. יתירה מכך, היום אני מנהלת כרטיס לחברה באתר, ויכולה להעיד מקרוב שכמות ההצעות האיכותיות שהיא מקבלת גבוהה ומרשימה, יש מענה ויש אנשים עם איכות שנמצאים שם. זה ממש הצלה לדור".

אורי: "אנחנו רוצים להודות לצוות האתר שנותן ימים כלילות כדי שעוד זוג יבנה בית בישראל. תודה שהקמתם את הדבר האדיר הזה, בזכותכם אנחנו נשואים באושר".