שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "תבדקו היטב לפני שאתם פוסלים זיווג"

"תבדקו היטב לפני שאתם פוסלים זיווג"

אברהם התעייף מחיפושים באתרי הכרויות, אלא שאז הכיר את אתר "שבע ברכות", כמעט דילג על הכרטיס של גילה, אבל בסופו של דבר מצא את חציו השני. ראיון עם הזוג המאושר

עוד בכיתה ד' החל תהליך החיפוש הרוחני של אברהם (שם בדוי), 48, קורם עור וגידים. הוא גדל במשפחה בעלת צביון מסורתי אך עמוק בפנים תמיד חש קרבת ה' מסוג אחר, דבר שהוביל אותו לבחור עוד כילד במסגרות לימוד דתיות, בהן ישיבת הסדר. בגיל 27 נישא לראשונה ואף זכה להיות אב לשבעה ילדים מדהימים, אולם הנישואים עלו על שרטון והם נגמרו בגירושין. מאז גירושיו, קינן באברהם רצון עז להתחזק ברוחניות והוא החל עושה זאת דרך שמיעת שיעורי תורה באינטרנט. כך למעשה נחשף להרצאות המרתקות של ארגון הידברות ולאתר 'שבע ברכות', בו נרשם כחלק מן המאמצים שנדרש לעשות כדי לחזר אחר אבדתו. לפני כארבע שנים, כאשר חש שנפשו חשקה בתורה, עבר להתגורר בשכונה חרדית במרכז הארץ, שם החל ללמוד בישיבה מעולה לבעלי תשובה ולהתוודע בצורה אישית יותר לאורח החיים התורני.

"בישיבה התגבשה זהותי התורנית באמת. למרות שכל חיי נחשפתי לתכנים דתיים, בפרט לאור לימודיי בישיבת ההסדר, מעולם לא התחברתי רעיונית לדרך בה צעדתי. כיום אני מרגיש אדם שלם הרבה יותר בתוכי ואין ספק שללימודיי בישיבה ישנה השפעה רבה על כך" מספר אברהם.

גילה (שם בדוי), 46, גרושה ואם לתשעה ילדים, התחנכה בבית עם ערכים מסורתיים והתחזקה במהלך השנים, והיא בעלת תשובה חרדית זה עשרים שנה. לפני שבועיים, חודשיים וחצי לאחר ההכרות שלהם באתר 'שבע ברכות' מבית הידברות, נערכה חתונתם של גילה ואברהם באולם שמחות מפואר באזור המרכז, לשמחתם ולשמחת משפחותיהם. אף שהייתה זו חתונה של פרק ב', היא לא נפלה כהוא זה מעוצמתה של החתונה הראשונה. נהפוך הוא, דווקא משום שהייתה מצומצמת, הייתה בה שמחה אמיתית. מי שבא - הגיע בשביל לשמח ותו לא.

איך התחיל הקשר ביניכם?

"שנים שוטטתי באתרי הכרויות שונים בניסיון להכיר אישה כלבבי", מספר אברהם. "לצערי כמעט שרציתי לזנוח לגמרי את הערוץ הזה, לאחר שספגתי לא מעט אכזבות ופגישות סרק. אולם כאשר נחשפתי תוך כדי הרצאות ארגון הידברות לאתר 'שבע ברכות' וראיתי את הסגנון השונה משאר האתרים, החלטתי לנהוג בדרך אחרת ולמצות את האתר בצורה המיטבית, על אף התנגדותי הרעיונית לשיטת ההכרות דרך אתרי אינטרנט. כיוון שנרשמתי לאתר קצת לפני חג הסוכות, הכרטיס האישי שלי עודכן שבועיים לאחר הרישום ובסך הכל פניתי לשתי מועמדות פוטנציאליות, כאשר עם הראשונה לא התקדם שום דבר ועם השנייה שוחחתי בטלפון אך לא נפגשנו. למרבה הפלא, את הפנייה השלישית, של גילה אליי, דחיתי על הסף בתואנה כי 'התיק' שלה – גידול שמונת ילדיה מנישואיה הקודמים - גדול עליי. מצבה המשפחתי נראה לי קצת מורכב מדי בשבילי והרגשתי כי אני יכול אולי למצוא משהו 'קל' יותר להתמודד איתו. הודיתי לה על שפנתה אליי, אך סירבתי בנימוס. רק לאחר שהודתה לי על שדחיתי אותה, נדלקה במוחי נורה ואותתה לי כי יש כאן אולי משהו מיוחד בשבילי. מהתכתבות באתר ובמייל עברנו לשיחות יומיומיות בטלפון, וכעבור שלושה שבועות נפגשנו.

"כשפניתי אל אברהם וביקשתי לראות את תמונתו", נזכרת גילה, "הוא כתב לי שאין התאמת ציפיות בינינו וכי הוא מאחל לי הצלחה רבה ושאזכה לכל הישועות להן אני זקוקה. מעט נפגעתי. ידעתי שהוא נבהל מעט ממספר הילדים הגבוה שלי, אולם כל כך התרשמתי מנימוסיו עד שהוכרחתי לכתוב לו בתגובה כי אני מודה לו על כך שהוא טורח בכלל להגיב לפנייתי. חשבתי לסיים ולא ציפיתי שזה יגרור תגובה נוספת מצדו, אך כנראה דווקא בשל כך מצאתי חן בעיניו. הוא שאל אותי לגילאי ילדיי והמשכנו כך את ההתכתבויות עד לרגע שבו עברנו לשיחות טלפון, למספר פגישות ו... לחופה. אני מודה לקב"ה, מסובב כל הסיבות, שידע בדיוק איך לגרום לנו לא לפספס חלילה את הזיווג הזה, כי ברור לי שאנחנו הזיווג הנכון".

איך הייתה הפגישה?

"מאחר ששלבי ההכרות הראשונים נעשו תחת בירורים קפדניים שלנו זה על זה", מספר אברהם, "בפגישות עצמן, הפגישה הראשונה ביננו הייתה מוצלחת מאוד והרגשתי שאני כבר מכיר את גילה היטב. לאחר כשתי פגישות נוספות, החלטנו להתייעץ עם רבי דוד אבוחצירא מנהריה לגבי המשך הקשר ותשובתו הייתה שאם אנו דומים מבחינה השקפתית, אזי הקשר יעלה יפה. המשכנו להיפגש, ותוך כדי הפגישות הוספתי להיוועץ ברבנים מן השורה כדי לשמוע את דעתם על השידוך. אף כי תגובת כולם הייתה זהה: לסגור את השידוך מהר מבלי להתמהמה, עדיין כרסמו בי ספקות ולבטים. גם כתוצאה מלחץ ילדיי שטענו כי זה לא מקובל לסגור חתונה כל כך מהר, הייתה בי נטייה להסס ו'למשוך את הזמן'".

עד כמה האמנתם בפרק ב' , לאחר גירושיכם?

גילה: "אחרי מה שעברתי לא האמנתי שאוכל למצוא אי פעם את החצי השני שלי, שיקבל אותי ואת ילדיי כמו שאנחנו. שמתי את הדגש, בראש ובראשונה, על מידות טובות ויראת שמים צרופה, לצד איכות אישית וקביעת עתים לתורה. בדברים אלו, לא הייתי מוכנה להתפשר כלל ועיקר. מאוד חששתי מנישואים נוספים, אבל ברוך ה', משנישאנו הכל הסתדר, ואפילו הילדים שלנו מסתדרים ואוהבים ביניהם".

עצתכם לרווקים ורווקות בתהליך?

אברהם: "אני מציע לכל מי שמתלבט או מסתפק בקריאת כרטיס של מועמדת ברפרוף וללא תשומת לב מספקת. תבדקו לפני שאתם פוסלים על הסף. אולי דווקא את זו שהוא הכי לא לוקח בחשבון ה' בחר למענו, והיא הזיווג האמיתי שלו שיכול להביא אותו לאושר האמיתי שלו חיכה. לפעמים נדרשת מאתנו סוג של הכנעה לפני רצון ה', לבטל רצוננו לגמרי כדי לתת לו יתברך לעשות את העבודה. דווקא הכרטיס שנראה הכי לא מתאים לפי נתונים חיצוניים, יכול להתגלות בהמשך כזיווג משורש הנשמה".

גילה: "עצתי לקוראים שלא רשומים עדיין באתר 'שבע ברכות' להזדרז ולהירשם – זוהי השתדלות ככל ההשתדלויות ולא עליכם המלאכה לגמור. אתם תעשו את שלכם, ותשאירו לה' לעשות את שלו מלמעלה. זהו אתר שלדעתי הוקם לשם שמים ולכן כבר נבנו דרכו בתים רבים. אני גם מציעה למשודכים שלא לפסול על דברים של מה בכך כגון מראה חיצוני, השכלה וכדומה. בסופו של דבר חיים עם האישיות והמידות של האדם ועל זה צריכים, יותר מכל, להתעקש".