שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "עברנו דרך לא פשוטה בשידוכים"

"עברנו דרך לא פשוטה בשידוכים"

הוא בן 31, היא בת 28, והם עברו לא מעט בחיפוש אחר השידוך, וכמעט אפילו נפגשו דרך אחד מאתרי ההיכרויות. אולם דווקא באתר "שבע ברכות" מצאו זה את זה. ראיון עם הזוג המאושר, תומר וליאת קרווני

מדהים לראות כל פעם מחדש את השגחתו המופלאה של הבורא יתברך, שיושב בשמים מיום שנברא העולם ומזווג זיווגים. מרגש לשמוע, איך בכל סיפור היכרות שהסתיים כך בדיוק, לקח הקב"ה את כל הקצוות הפרומים של בני הזוג - את התפילות השבורות, את הפחדים הכמוסים ואת הבדידות המוחצת - ורקם מהם תמונה שלימה - חופה כשרה ושמחה, כדת משה וישראל. כך בדיוק התחברו כל הקצוות הפרומים של ליאת חסון ותומר קרווני, שהכירו דרך אתר ההיכרויות של הידברות 'שבע ברכות', והתחתנו ב-26.2.12, בחתונה שמחה, ברוב פאר והדר, באולמי 'הגן הירוק' שליד נתניה.  

ליאת חסון, 28, מהנדסת אלקטרוניקה במקצועה, אשר גדלה והתחנכה בבית מסורתי, תמיד האמינה שמוכרח להיות משהו מעבר לנתוני הפתיחה ההתחלתיים של המשודך, טובים ומעניינים ככל שיהיו. לכן, מאז עמדה על דעתה, התמידה, בכל יום, להתפלל על זיווג משורש נשמתה דווקא. אמנם היו רגעי ייאוש אחדים לאורך הדרך, אך הם מעולם לא הביאו אותה לידי ויתור על מה ששלה. להיפך, הם רק עודדו אותה להתפלל חזק יותר.

תומר קרווני, 31, טכנאי העובד בחברה סלולרית, אף הוא מגיע מרקע דומה לזה של ליאת. בביתו שמרו שבת, חגים וכשרות, כך שהתשתית הרוחנית הייתה די טובה. גם תומר יצא ללא מעט שידוכים לפני הפגישה עם ליאת, ואף חווה רגעי משבר לא מועטים, בהם נשא תפילתו מעומק הלב לבורא העולם, שיעזור לו לפגוש את בת זוגתו האמיתית.

"שנינו עברנו דרך לא פשוטה בשידוכים", מדגישה ליאת "אני אישית נפגשתי עם עשרות בחורים, מתוכם כאלו שחשבתי שהם ממש מתאימים למה שאני מחפשת, ובכל זאת, זה לא הסתדר בסופו של דבר. מדוע? יש דברים נסתרים. אי אפשר לדעת מדוע הקב"ה עושה את הדברים דווקא כך. קווי המתאר שלי לשידוך האידיאלי היו מאוד ברורים והיו דברים שלא הסכמתי להתפשר עליהם כמו: שמירת שבת, טהרת המשפחה, כשרות וכדומה. כמובן היו חששות רבים. בעיקר לאור העובדה שאחותי הקטנה נישאה לפניי, אך ברוך ה' למרות החששות והלבטים, בסוף גם התור שלנו הגיע".

איך הגעתם על אתר 'שבע ברכות'?

תומר: "אני נחשפתי למגזין הידברות, שם ראיתי פרסום על האתר. זה מצא חן בעיניי, והחלטתי לנסות. נפגשתי עם בחורה אחת מ'שבע ברכות', וזה ממש לא התאים. מיד אחריה, הכרתי את ליאת".

ליאת: "לפני אתר ההיכרויות של הידברות, רוב ההצעות שהתנקזו אליי, היו של כאלה שלא שמו דגש על שמירת נגיעה, ולי זה היה מאוד חשוב. נפגשתי עם כמה בחורים מאתרים שונים, אך עד מהרה הבנתי שזה לא בשבילי. שמעתי על האתר דרך בחור שנפגשתי איתו, בשידוך שלא צלח, ולאחר שנרשמתי, אכן נדהמתי לגלות שהמאגר של הידברות, מאוד איכותי, ושההתכתבויות בין המשודכים עוברות סינון. זה לא קיים באתרים אחרים שבהם התנסיתי. את כרטיסו של תומר ראיתי לראשונה באתר אחר. הוא מאוד מצא חן בעיניי אך מכיוון שלא הייתי מנויה, לא יכולתי לכתוב לו שם. כשראיתי את הכרטיס שלו ב'שבע ברכות', מאוד שמחתי. ראיתי בזה סוג של סימן שדווקא הוא, רשום כאן גם. הוא היחיד שנפגשתי איתו מהאתר. שלחתי לו הודעה ולשמחתי, נעניתי בחיוב. החלפנו תמונות. התכתבנו קצת במייל, ולאחר מכן שוחחנו בטלפון. השיחות היו מאוד עמוקות ועל נושאים רבים שמעניינים את שנינו. הרגשתי שיש כימיה וחיבור טוב בינינו, ולאחר שיחות טלפון במשך שבוע, נפגשנו".

איך הייתה הפגישה הראשונה?

"באותה תקופה הייתי סטודנטית שנה ג' במכון הטכנולוגי בחולון, שם התגורר תומר. החלטנו להיפגש  בבית קפה 'ארומה' בחולון. זו הייתה פגישה די 'על הדרך' אבל זה התאים ללוח הזמנים של שנינו. תומר התגלה כג'נטלמן אמתי. השיחה ביננו זרמה והאווירה הייתה מאוד נעימה, אך הוא היה צריך לחזור לעבודה, ואני הייתי צריכה לחזור הביתה, לנתניה, כך שהיינו חייבים לקצר."

מה הייתה תגובת המשפחות להיכרות ביניכם?

ליאת: "בתחילה, אמי קצת חששה, כשסיפרתי לה שהכרתי מישהו דרך האינטרנט. עם הזמן, כשהקשר העמיק כמובן החשש נמוג ואת מקומו תפסה שמחה גדולה, כשהתברר שזה הולך לכיוון של חתונה".

תומר: "משפחתי דווקא שמחה מהתחלה על היוזמה שלקחתי בעצמי והכרתי מישהי דרך אתר הידברות".

מתי הרגשתם ש'זה זה'?

ליאת: "אמנם, לא תמיד מרגישים את זה מיד, אבל אני הרגשתי כבר מהפגישה השנייה שהוא שלי. זה משהו שאי אפשר להסביר במילים. זה כמו דבק רוחני שמדביק ביניכם, בלי להבין איך ולמה. תומר לא הרגיש את זה כמוני. הוא קודם בחן אותי כדי לראות אם זה שייך או לא, מבחינה אישיותית. מוזר לומר, אבל במהלך השנים היה לי סוג של חלום שחזר על עצמו מספר פעמים, בכל פעם שנפגשתי יותר מפגישה אחת עם מישהו. בחלום, ראיתי את עצמי הולכת בשדה, יד ביד עם 'המשודך התורן' שעמד על הפרק, אבל תמיד, איכשהו הידיים היו מתנתקות זו מזו, ודרכינו נפרדו לכיוונים שונים. זה, אגב, גם מה שקרה במציאות. אולם בשידוך עם תומר, החלום הראה ידיים שנשארות שזורות זו אל זו מבלי להיפרד. כך שאין ספק שהחלום חיזק בי עוד יותר את האמונה שהפגישות עם תומר הן לא לחינם".

תומר: "היה חשוב לי לוודא שהיא לא כעסנית, אז ניסיתי אותה בכמה סיטואציות, ורק אחרי שהשכל שידר לי שהיא מתאימה, אז ניתן האיתות גם ללב שלי, להתחיל להרגיש. מאתר שבע ברכות נפגשתי רק עם בחורה אחת לפני הפגישה עם ליאת. כבר מהפגישה הראשונה בינינו, התרגשתי מאוד והרגשתי שיש פוטנציאל מאוד טוב להמשך. שמחתי על הזכות שנפלה בחלקי להכיר בחורה מיוחדת כמו ליאת. בסוף הפגישה הראשונה היא לא אמרה לי מה היא חושבת, רק סובבה את הראש לאחור כשהלכתי, אבל זה כבר אמר לי הכל. אמנם לקח לי קצת יותר זמן להחליט, אבל בפגישה העשירית בערך, כבר ידעתי שזה זה, ושליאת היא האישה שאני רוצה להתחתן איתה".

ואיך הייתה החתונה?

ליאת: "ברוך השם, היה נהדר. הייתה לנו סייעתא דשמיא מיוחדת במינה - אני תמיד חלמתי להתחתן בגן אירועים, אבל ידעתי שהמחירים מרקיעי שחקים. בכל זאת, הלכנו לבדוק מספר גני אירועים, ולשמחתנו  מצאנו 'דיל' חורף מדהים שכלל בתוכו הכל, מלבד צלם, במחיר מצחיק... שלא להזכיר את ההשגחה הנוספת שהייתה לי: כסטודנטית התחלתי להפריש סכומי כסף קטנים מהמשכורת שהרווחתי. בחתונה, הסתבר לי שסכום הכסף שהצטבר בחיסכון, זהה בדיוק לסכום הכסף לו נזקקתי לשמלת הכלה, לתסרוקת ולשאר הצרכים האישיים שלי, כך שזה היה די מדהים".

מה המסר שלכם לרווקים ורווקות שעוברים כעת את אותו התהליך?

ליאת: "ההמתנה הזו אינה פשוטה אבל היא כדאית. צריך הרבה תפילות והרבה אמונה, שהקדוש ברוך הוא לא שוכח אף אחד, וכשמגיע הזמן הנכון, הכל מסתדר. חשוב שלא להיות בררנים מדי, כדי לא להפסיד את הזיווג. לא לפסול הצעות על הסף, גם אם במבט ראשון נראה ש'זה ממש לא מה שאני מחפשת'. צריכים לתת הזדמנות, לפני שמקבלים החלטה סופית".

תומר: "המסר שלי לגברים שנמצאים בתהליך השידוכים הוא לבוא בכיף ובגישה חיובית לכל פגישה. חשוב לא לזלזל בכבודה של הבחורה ולא לשכוח שגם היא בן אדם עם רגשות, שנמצא באותו תהליך והיא חווה ומרגישה בדיוק את מה שאתה מרגיש".