שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אמרתי לקב"ה: ניסיון אחרון, אחרת אני נשאר רווק לנצח"

"אמרתי לקב"ה: ניסיון אחרון, אחרת אני נשאר רווק לנצח"

ליאת ניסתה במשך שנים לחפש חתן, יצאה לאינספור פגישות, ותמיד האמינה שבסוף זה יקרה. אלי, לעומתה, כמעט התייאש, והחליט לעשות רק ניסיון אחרון רגע לפני סגירת הכרטיס. "בסוף גילינו שאנחנו עובדים כבר שנים בבניינים סמוכים"

אלי וליאת נישאו לפני מספר חודשים, אחרי שנים ארוכות של רווקות. היא בת 38, הוא בן 45, היא חיפשה הרבה מאד לאורך השנים, הוא החל לחפש רק בזמן האחרון. לאחר שנפגשו, גילו השניים שהם עובדים כבר כמה שנים בבניינים סמוכים, אך הדרך להיכרות ביניהם כנראה לא הייתה מתרחשת אילולא 'שבע ברכות'. 

 

"זהו, הבנתי את הסיפור, אני מרים ידיים"

אלי כלל לא רצה להירשם ל'שבע ברכות', אך אחיו, אשר קרא על סיפורי ההצלחה הרבים, ביקש ממנו שיעשה השתדלות. "אמרתי לאחי שה' יכול לשלוח את הזיווג בכל מיני דרכים, ואין צורך להירשם דווקא לאתר שידוכים", הוא מספר, "אך הוא לא ויתר, ולאחר שלא הצליח לשכנע אותי, פתח לי כרטיס בלי שאדע. באחד הימים הוא בא אליי עם פרטים של מישהי, שדווקא מצאו חן בעיני, ואמר לי שלקח אותם מהאתר, מה ששכנע אותי להיכנס גם אני אליו. מאז, הייתי נכנס מידי ערב ובודק, אך לאחר שיצאתי לכמה פגישות, התייאשתי סופית. זה לא היה מוצלח ולא התאים. אמרתי לקב"ה 'זהו, הבנתי את הסיפור, אני מרים ידיים. מבחינתי, אני עושה ניסיון אחרון, ואם גם הוא לא ילך - אז אני לא רוצה יותר להתחתן בכלל'".

תוך כדי תפילתו הנואשת, הרגיש אלי איזה קול פנימי שאומר לו שהלילה יקרה הנס. "הרגשתי שהקב"ה אומר לי לנסות בפעם האחרונה בדרך הכי קלה, ופשוט לשלוח הודעה למישהי הראשונה שתעלה לי בדף החיפוש.  מאוחר יותר, לפני שהלכתי לישון, נכנסתי בפעם האחרונה לדף החיפוש. הבחורה הראשונה שעלתה שם היא ליאת, לה שלחתי הודעה כבר שנה קודם, אך אז היא לא ענתה. חשבתי לעצמי 'למה לנסות שוב?', ורק המחויבות לתחושה הפנימית שקיננה בי, גרמה לי לשלוח לה הודעה קצרה, בלי להאמין שהיא בכלל תחזור אליי".

כשהתעורר אלי למחרת, הוא גילה להפתעתו שדווקא קיבל מליאת תגובה. "נכנסתי לכרטיס שלה, ראיתי את התמונה, והרגשתי שזהו בדיוק התיאור שתיארתי לעצמי כבר מגיל קטן לגבי מי שתהיה אשתי. לאחר מכן נסעתי לעבודה, ובדיוק כשבאתי להיכנס לחניה, ראיתי אותה מגיעה עם הרכב שלה. מסתבר שאנחנו עובדים כבר כמה שנים בבניינים סמוכים, עם אותן חניות, ובאופן מדהים ביום זה הגענו שנינו באותה שעה לעבודה". 

 

לא מוכנה להתייאש

ליאת ביקרה במשך שנים רבות באתרי הכרויות, ולאחר שהחלה בתהליך של תשובה, לפני כשש שנים, נרשמה גם ל'שבע ברכות'. "הייתי פעילה מאד באתר, ומשום כך ראה אלי את כרטיסי בראש הדף", היא אומרת. "שלושה חודשים לאחר שנפגשנו לראשונה, כבר זכינו לעמוד מתחת החופה".

איך התמודדת עם הרווקות לאורך השנים?

"במהלך השנים היו לי לא מעט עליות וירידות, ודווקא תהליך התשובה שעברתי, נתן לי הרבה תשובות לשאלות. שמעתי שיעורים של הרב זמיר כהן, הרב פנגר ועוד, ועד החתונה נהגתי גם ללכת בקביעות לשיעוריו של הרב זמיר בתל אביב. הוא בירך אותי לזיווג הגון, וזכינו לראות את ברכתו מתקיימת. החיזוקים שלו ושל כל הרבנים ששמעתי, הם אלה שהחזיקו אותי במהלך התקופה הלא פשוטה הזו. מאז שהתחלתי לשמוע שיעורים, למדתי ש'כל עכבה לטובה' ושה' משגיח על כל דבר הכי קטן בעולם. התחלתי לראות בעצמי השגחה פרטית, גם בדברים שנראים לכאורה קטנים ופשוטים. במהלך הזמן, למשל, היו כל מיני הצעות שידוכים בהן כבר חשבתי להתפשר ולהסתדר עם מה שיש, ודווקא אז הבחורים שאיתם יצאתי הם אלה שחתכו, וראיתי אך הקב"ה שומר עליי ומחכה לתת לי את הזיווג המדויק ביותר עבורי.

"תמיד אמרתי לעצמי שאני לא אתייאש עד שאמצא את זיווגי, ומכיוון שלא היה חסר לי כלום, לא ראיתי סיבה שהדבר לא יקרה. הקב"ה דואג לזיווגו של כל אדם, ולי היה ברור שהוא יביא גם את הזיווג שלי, שכן הוא כל יכול. בחודשים שלפני החתונה, מאז פורים, נהגתי לחזור ולשנן כל הזמן את המילים 'הכל מתהפך לטובתי', ואפילו תליתי פתקים בהם כתובות מילים אלה בעבודה ובבית. מה זה בשביל הקב"ה לשלוח לי זיווג? הוא יכול לעשות הכל, וגם אם לי זה נראה קשה, עבורו זה שום דבר".

מה יש לכם לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"אני עברתי הרבה מאד פגישות, וכשהסתכלתי על כל האתרים בהם הספקתי לבקר, גיליתי ששלחתי לאנשים גם לא מעט הודעות", אומרת ליאת. "עם חלק מהם נפגשתי בסופו של דבר ועם חלק לא, אבל בהחלט עשיתי כמות גדולה של ניסיונות. כששומעים על מישהו שהצליח בעסק, בטיפולים רפואיים או בזיווג, לא יודעים כמה ניסיונות כושלים הוא עבר לפניהם, ולכן חשוב לי לומר שכדאי להמשיך שוב ושוב לנסות, בלי להתייאש. היו לי הרבה מאד נפילות בדרך, וכל מיני הצעות הזויות, אך בכל זאת המשכתי לעשות את המאמץ, מכיוון שרציתי מכל הלב להקים בית יהודי. היו אנשים ששאלו אותי באיזה גיל אני הולכת להרים ידיים, ואני עניתי שלעולם לא, אני ממשיכה לעשות השתדלות עד שאגיע לישועה שלי. במהלך הזמן התפללתי הרבה מאד על עצמי וגם על אחרים, הלכתי לקברי צדיקים, עשיתי סגולות ושמעתי שיעורי תורה בנושא מציאת הזיווג, שעזרו לי מאד. היו תקופות בהן הרגשתי שאני מתפללת כל כך הרבה ולא קורה כלום, אבל היום אני יודעת שכל התפילות הגיעו למעלה, ושה' לא שוכח אף אחד".

"צריך לעשות השתדלות מצד אחד, ויחד עם זאת להרבות בתפילה", מוסיף אלי, "וגם חשוב לשמור על צניעות, כי היא זו שמביאה את הברכה. בחלק מהשידוכים אליהם יצאתי, חששתי שאם אומר שאני שומר נגיעה יחשבו שאני מגזים מידי, ואילו דווקא לליאת אזרתי אומץ ואמרתי זאת כבר בהתחלה, ואז זה הלך הכי טוב והכי חלק. אולי אפשר גם לומר לקב"ה שאתה מתייאש, ואז יום אחר כך הוא מיד ישלח לך מישהי, כמו שהיה אצלי. אפשר לנסות".

לסיום, מה יש לכם לומר על 'שבע ברכות'?

"העובדה שהם לא לוקחים שקל מאף אחד ועושים זאת נטו לשם שמים, כבר שמה על האתר הזה את הברכה", אומרת ליאת, "ומצב זה גם מביא הרבה אנשים להירשם, בלי שירגישו איזושהי הגבלה. אני בטוחה שיש ל'שבע ברכות' סיוע מיוחד משמיים, וגם ברמה הטכנית, אפשר לראות איך משתדלים לשדרג ולעדכן אותו כל הזמן. שיעוריו של הרב זמיר כהן בנושאי שלום בית וזוגיות מוסיפים לשילוב המנצח של האתר, ואני אישית פעמים רבות התרוממתי וחזרתי לעצמי בזכותם, אחרי רגעים קשים של שידוכים שלא צלחו".

"אני משכנע חברים, ולפעמים גם רושם אליו אנשים, כפי שעשה לי אחי", מוסיף אלי, "וכמו שאני מצאתי רגע אחד לפני שהתייאשתי סופית, אני בטוח שגם אחרים ימצאו. כל זיווג שנרקם דרך 'שבע ברכות' הוא עולם ומלואו, ולכן מבחינתי לכל מי שעובד באתר מגיע גן עדן, שכן מה היינו עושים בלעדיו? במשך שלוש שנים ליאת ואני עובדים בניין אחד ליד השני ומעולם לא ראיתי אותה, ואיפה לא חיפשתי קודם? בכל מיני מקומות רחוקים. אני מודה לקב"ה ואחר כך גם לכם, ומברך שתצליחו הלאה בעשיה החשובה הזו".